Η OMsignal είναι μια καναδική εταιρεία που ειδικεύεται στα wearables. Wearables όμως με όλη τη σημασία της λέξης και όχι… βραχιολάκια, ρολόγια και action cams. Ο λόγος που ασχολούμαστε σήμερα με την OMsignal είναι το προϊόν που παρουσίασε στην πρόσφατη CES και ετοιμάζεται να λανσάρει εμπορικά την άνοιξη του 2016 –σε λίγους μήνες δηλαδή. Πρόκειται για το OMsignal Bra ή εν συντομία OMbra, ένα αθλητικό σουτιέν που απευθύνεται στις γυναίκες που δεν αθλούνται απλά για να αθλούνται αλλά για να διατηρούν το σώμα και τον οργανισμό τους στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.
Για τη δημιουργία του έχουν συνεργαστεί σχεδιαστές ρούχων και ερευνητές. Οι πρώτοι έφτιαξαν ένα σουτιέν που προσαρμόζεται στο σώμα, απορροφώντας την πίεση και μειώνοντας τις τάσεις στην ωμοπλάτη. Οι δεύτεροι εισήγαγαν σε αυτό την τεχνολογία που απαιτείται προκειμένου αυτό να είναι σε θέση να καταγράφει βιομετρικά στοιχεία και να στέλνει απ’ ευθείας –ή όποτε βρεθεί εντός εμβέλειας- στο smartphone με το οποίο είναι συνδεδεμένο. Μετρά μεταξύ άλλων τους παλμούς ανά πάσα στιγμή, τον ρυθμό αναπνοής και φυσικά τις θερμίδες που καίει εκείνη που το φορά. Φυσικά εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η εφαρμογή που συνοδεύει το OMbra η οποία καταγράφει λεπτομερώς κάθε “session” προπόνησης, πληροφορώντας την αμέσως μετά για τις επιδόσεις της, τα όρια που έφτασε ο οργανισμός της, ακόμα και τον χρόνο που θα χρειαστεί εκείνος για να επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα.
Γνώμη για το OMbra δεν έχουμε: η κυκλοφορία του άλλωστε είναι προγραμματισμένη σε λίγους μήνες. Εκείνες που το έχουν χρησιμοποιήσει για κάποιο χρονικό διάστημα πάντως, μόνο καλά λόγια έχουν να πουν, τουλάχιστον ως προς την άνεση στη χρήση του και την αίσθηση που αποπνέει. Αυτό που κρατάμε από το προϊόν όμως είναι η τεχνολογία που φέρνει μαζί του: δεν απέχουμε και πολύ από την εποχή που όλα τα είδη αθλητικής ένδυσης θα έχουν ενσωματωμένα τσιπ, ραμμένα στο ύφασμα, όπως συμβαίνει με το OMbra, επιτρέποντας σε εκείνους που τα φορούν να κρατούν λεπτομερή στοιχεία για τις επιδόσεις τους αλλά και την κατάσταση του οργανισμού τους. Ίσως μάλιστα να φτάσουμε στο σημείο, ρούχα διαφορετικών εταιρειών να είναι συμβατά με μία «υπερεφαρμογή» η οποία θα μαζεύει τα δεδομένα και θα τα αναλύει στον χρήστη. Βέβαια δύσκολα εταιρείες-κολοσσοί όπως Nike, Adidas, New Balance ή Puma (πόσο μάλλον τα μικρότερα brand names) θα δεχτούν να τεθούν αντιμέτωπες ευθέως, ωστόσο ουδείς μπορεί να προβλέψει τι θα γίνει αν μια ακόμα μεγαλύτερη εταιρεία (βλ. Apple) πιέσει προς αυτή την κατεύθυνση.
Το OMbra δεν θα είναι φθηνό: με τιμή στα $149, θα απευθύνεται μόνο σε όσες παίρνουν τη γυμναστική στα –πολύ- σοβαρά. Έτσι όμως δεν συμβαίνει με κάθε νέα τεχνολογία; Από κάπου πρέπει να γίνει η αρχή, όχι προκειμένου το κόνσεπτ να γίνει προϊόν αλλά το προϊόν να γίνει συνηθισμένο και προσιτό στον καθένα, “commodity”. Υπομονή και η ώρα που ακόμα και τα ρούχα μας θα θεωρούνται gadgets, πλησιάζει!