Δεν έχει περάσει και πολύς καιρός από εκείνη την ωραία πρωία το Instagram απέκτησε τα δικά του Stories. Οι αντιδράσεις του κοινού μοιρασμένες: υπήρξαν εκείνοι που το πήραν… πατριωτικά, κατηγορώντας το Facebook για ξεδιάντροπη αντιγραφή, υπήρξαν όμως και εκείνοι που είδαν στα Stories έναν νέο τρόπο προβολής και διαμοίρασης περιεχομένου που «εγκαινίασε» μεν το Snapchat, για να υιοθετηθεί και από την υπόλοιπη αγορά αργότερα.
Με τα Stories να μετρούν ήδη τους πρώτους τους μήνες παρουσίας σε Instagram, Facebook, WhatsApp και Messenger, τα νέα για τον όμιλο του Μαρκ Ζάκερμπεργκ είναι κάτι παραπάνω από θετικά. Με την ενσωμάτωση της νέας λειτουργίας, βλέπετε, δεν είναι ότι κέρδισαν μόνο τα δίκτυά του, αλλά κατάφερε και σοβαρά πλήγματα στον ανταγωνισμό. Αρχικά είχαμε το «φρένο» στους ρυθμούς ανάπτυξης του Snapchat, γεγονός που σε συνδυασμό με την παράλληλη είσοδο του τελευταίου στο χρηματιστήριο της Γουόλ Στριτ, έστειλε τη μετοχή του «αδιάβαστη» καθώς από τα $24 της 2ης Μαρτίου, βρίσκεται πλέον να ακροβατεί στα $20 κι ενώ μερικές εβδομάδες πριν, το ενδιαφέρον των επενδυτών βρισκόταν στα ύψη.
Τα τελευταία νέα ωστόσο, δικαιώνουν ακόμα περισσότερο το Facebook, προκαλώντας ταυτόχρονα μεγαλύτερους προβληματισμούς στους διοικούντες τη Snap. Τα Stories του Instagram ξεπέρασαν το «φράγμα» των 200 εκατ. χρηστών ημερησίως, με την επίδοσή τους αυτή να δείχνει εκτός από την αποδοχή του κοινού, και το μέγεθος του δικτύου του Facebook. Τα Stories έκαναν πρεμιέρα στο Instagram τον Αύγουστο, έφτασαν τους 100 εκατ. χρήστες τον Οκτώβριο και τους 150 εκατ. τον Ιανουάριο.
Για να καταλάβετε για τι μεγέθη μιλάμε, ολόκληρο το Snapchat έχει καταφέρει μέσα σε έξι χρόνια, από το 2011 που ξεκίνησε τη λειτουργία του μέχρι και σήμερα, να φτάσει τους 161 εκατ. χρήστες. Η σύγκριση αυτή καταδεικνύει εκτός από τη χαοτική διαφορά του Facebook από τους ανταγωνιστές του και την αδυναμία του Snapchat να κοντράρει ουσιαστικά τους επίδοξους «αντιγραφείς» των λειτουργιών του. Ο Ζάκερμπεργκ έχει κηρύξει πόλεμο ενάντια στη Snap και μέχρι στιγμής, έχει καταφέρει με απόλυτη επιτυχία να στρέψει τα όπλα της εναντίον της. Η δε πρόσφατη προσθήκη των AR ή 3D stickers στο Instagram, έναν χρόνο αφότου τα είδαμε πρώτα στο Snapchat, θα είναι το επόμενο επεισόδιο του σήριαλ.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι το… πηγαινέλα –έστω και μονόπλευρο- χαρακτηριστικών και λειτουργιών μεταξύ social πλατφορμών θα συνεχιστεί για καιρό. Κανένα δίκτυο δεν είναι διατεθειμένο να χάσει χρήστες, απλά επειδή κάποιο άλλο θα μπορεί να προσφέρει περισσότερα, κι ας κατηγορηθεί για αντιγραφή: όπως αποδεικνύει περίτρανα η περίπτωση των Stories, εκ του αποτελέσματος και μόνο κρίνονται όλα.