650015

Το Facebook ανακοίνωσε στατιστικά για την εφαρμογή Messenger, ξέρετε, αυτή που με το έτσι θέλω μας ανάγκασε να χρησιμοποιούμε προκειμένου να επικοινωνούμε μεταξύ μας εμείς, οι χρήστες του, από φορητές συσκευές (smartphones, tablets κλπ). Σύμφωνα λοιπόν με την εταιρεία οι χρήστες του Messenger ξεπερνούν τα 500 εκατ. παγκοσμίως, αριθμός που έχει υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με περίπου ένα εξάμηνο πριν (τον Απρίλιο που το Facebook πρωτοανακοίνωνε τα σχέδιά του για το Messenger μιλούσαμε για 200 εκατ.). Εντύπωση δε, προκαλεί το γεγονός πως ο Mark Zuckerberg δεν «μάσησε» μπροστά στις διαμαρτυρίες και την εφήμερη αρνητική δημοσιότητα την περίοδο της μετάβασης από το Facebook στο Messenger, δίνοντας το «ΟΚ» για να προχωρήσουν οι… μεταρρυθμίσεις.

Αν θυμάστε λοιπόν, με μια βόλτα στα social media (ως επί το πλείστον στο Facebook αλλά και το Twitter δεν πήγαινε πίσω) μπορούσε να δει κανείς εκείνη την εποχή, τότε που το Messenger καθίστατο απαραίτητο για κάθε χρήστη του Facebook που μιλούσε με φίλους του από το κινητό ή το tablet του, απειλές και κατάρες. Σύμφωνοι, η αλλαγή δεν ήταν ευχάριστη (όπως και κάθε αλλαγή που μας ξεβολεύει από μια κατάσταση που έχουμε συνηθίσει) αλλά είχε αποφασιστεί. Το κοινό αντέδρασε, «κλώτσησε» και μάλιστα φρόντισε να το δείξει με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο, καταβαραθρώνοντας την αξιολόγηση του Messenger στο App Store σε iOS και Android (στο πρώτο, ενδεικτικά, κατρακύλησε στο 1,5 αστέρι).

Τι έκανε μπροστά σε όλα αυτά ο Zuckerberg; Δεν μπορεί να πει κανείς με βεβαιότητα τι ακριβώς έκανε, μπορεί να πει όμως τι δεν έκανε: δεν κώλωσε και εν τέλει δικαιώθηκε. Αυτή τη στιγμή οι 500 εκατ. χρήστες του Messenger αντιστοιχούν στο περίπου 40% των συνολικών χρηστών του Facebook (1,32 δισ. τον Ιούνιο), τουτέστιν σχεδόν ο ένας στους δύο χρησιμοποιεί το app που μας επέβαλε το δίκτυο. Σημειώστε επίσης πως ο δεύτερος ενδεχομένως να μη χρησιμοποιεί καν το Facebook από mobile συσκευή, οπότε και αντιλαμβάνεστε για τι διείσδυση του Messenger μιλάμε. Επιπλέον αν αθροίσει κανείς τις χρήσεις των δύο εφαρμογών σχεδόν αγγίζει τα 2 δισ., αριθμός δυσθεώρητος ακόμα και για τα δεδομένα ενός κολοσσού όπως το Facebook.

Μετράει λοιπόν η γνώμη μας; Κοιτάξτε να δείτε πώς έχει το πράγμα: ναι, εμείς είμαστε εκείνοι που με την «ψήφο εμπιστοσύνης» μας ανάβουμε το πράσινο φως για να συνεχίσει την πορεία της μια εφαρμογή, μια πρωτοβουλία, μια ιδέα κλπ. Αν π.χ. ο κόσμος δεν το είχε προτιμήσει αρχικά, υπήρχε περίπτωση να εξελισσόταν το Facebook στον γίγαντα που είναι σήμερα; Το κακό είναι ότι άπαξ και ένα δίκτυο ή μια εταιρεία μας κάνει πελάτες του, δημιουργηθεί δηλαδή μια σχέση εξάρτησης μεταξύ μας, τότε είμαστε στο έρμαια στο έλεός του. Και ξέρετε τι γίνεται, ε; Σαν κι εμάς, το Facebook έχει (δισ)εκατομμύρια. Σαν και το Facebook όμως εμείς δεν έχουμε τίποτα.