Το τελευταίο που θέλει ένας πελάτης, είναι να πρέπει να παραπονεθεί επειδή η υπηρεσία ή το προϊόν που του προσφέρθηκε δεν ήταν το πρέπον: το τρένο καθυστέρησε, ο λογαριασμός ήρθε «φουσκωμένος», οι αποσκευές χάθηκαν, η κλήση που ήρθε δεν θα έπρεπε να έχει δοθεί. Η διαδικασία του παραπόνου ποτέ δεν ήταν ευχάριστη, κοστίζοντας σε διάθεση και χρόνο. Όταν δε μία εταιρεία αρνείται να παραδεχθεί το λάθος της, εκεί είναι που αρχίζουν τα πραγματικά δύσκολα για τον καταναλωτή αφού ο μοναδικός τρόπος να δικαιωθεί, είναι διά της νομικής οδού, ενός… δρόμου που συνήθως κοστίζει.
Οι δικηγόροι δεν προσφέρουν ποτέ τις υπηρεσίες τους αμισθί και έτσι αρκετοί είναι εκείνοι που με βαριά καρδιά αποφασίζουν να παρατήσουν τέτοιου είδους υποθέσεις, φοβούμενοι πως τα έξοδα που θα κληθούν να επωμισθούν, θα υπερβούν το ποσό που έχουν ζημιωθεί. Και κάπου εδώ είναι που υπεισέρχεται η τεχνολογία, δίνοντας ως συνήθως ανέξοδη και πρακτική λύση. Πώς; Με τη βοήθεια των chatbots!
Στη Σίλικον Βάλει το αποκαλούν “justice-as-a-service”. Επί της ουσίας αποτελεί τον τρόπο με τον οποίο συνδυάζονται η δεδομένη πλέον τάση των ανθρώπων να αναζητούν απαντήσεις για οτιδήποτε τους απασχολεί πρώτα online και ο μηχανισμός των chatbots, συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης, ικανών να συνομιλήσουν με έναν άνθρωπο online και να διαχειριστούν τα ερωτήματά του –και κατ’ επέκταση να τον εξυπηρετήσουν χωρίς την ανάγκη ανθρώπινης παρέμβασης. Οι χρήστες θέτουν τα ερωτήματά τους online και βλέπουν τις υποθέσεις τους να προχωρούν με αν μη τι άλλο προσιτό κόστος.
Εμείς συγκεντρώσαμε τις γνωστότερες και πιο επιτυχημένες εξ αυτών και σας τις παρουσιάζουμε. Έχετε τον νου σας πάντως, κάτι μας λέει ότι σύντομα θα αυξηθούν πολύ περισσότερο…
Το Airhelp ήταν αυτό που έβαλε μπροστά την όλη αγορά, ξεκινώντας τη λειτουργία του το 2013, όταν οι Χένρικ Ζίλμερ και Νίκολας Μίκελσεν χρησιμοποίησαν το μότο “Justice as a service” για την προώθησή του. Έκτοτε έχει βοηθήσει περισσότερους από 1,2 εκατ. επιβάτες παγκοσμίως να διεκδικήσουν αποζημιώσεις για καθυστερήσεις πτήσεων, αποφέροντάς τους περί τα $85 εκατ. συνολικά –και αποκομίζοντας και το ίδιο ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό αφού παίρνει το 25% των χρημάτων που επιδικάζονται στον πελάτη.
Μπορεί το Misterfox να ξεκίνησε το 2016 εστιάζοντας στις καθυστερήσεις των δρομολογίων των τρένων στη Γαλλία, αυτό όμως δεν το εμπόδισε να αλλάξει φέτος αντικείμενο, στρέφοντας το ενδιαφέρον του στο shopping. Με τους Γαλλικούς Σιδηροδρόμους να διαχειρίζονται τις καθυστερήσεις οι ίδιοι, το Misterfox διεκδικεί αποζημιώσεις από παραγγελίες που δεν έφτασαν στην ώρα τους, δίνοντας έμφαση στο Amazon και έχοντας ποσοστό αποζημιώσεων 90%! Για κάτι που ελάχιστοι σκέφτονταν να διεκδικήσουν…
Οι κλήσεις που μάζευε σαν… αυτοκόλλητα της Panini ο φοιτητής Τζόσουα Μπρόουντερ, τον οδήγησαν να δημιουργήσει ένα «ρομπότ-δικηγόρο» προκειμένου να διαχειρίζεται τις ενστάσεις του! Κάπως έτσι προέκυψε το DoNotPay, μία αυτοματοποιημένη υπηρεσία που ενίσταται για λογαριασμό των οδηγών σε κλήσεις που έχουν λάβει από την Αστυνομία. Οι επιτυχημένες ενστάσεις του DoNotPay έχουν «σβήσει» πάνω από 190.000 κλήσεις αξίας μεγαλύτερης των $5 εκατ. –και χωρίς να έχει τον κουμπάρο του στην Τροχαία, ε.
«Γεννήθηκε» το 2015 στο Λος Άντζελες έχοντας ως στόχο να συμβάλλει στη διαχείριση των διαμαχών εταιρειών και πελατών τους. Δεν ειδικεύεται σε μία συγκεκριμένη κατηγορία παρά καλύπτει μια ευρεία γκάμα αγορών όπως τη λιανική, τις τηλεπικοινωνίες και βέβαια τον τουρισμό. Σύμφωνα με τον ιδρυτή του, Μάικλ Σνάιντερ, έχει συγκεντρώσει χρηματοδοτήσεις ύψους $3,6 εκατ. και έχει γλιτώσει στους πελάτες του περισσότερες από 4.500 ώρες… παραπόνων!
Πόσο εκνευριστικό είναι όταν κάποιος καρπώνεται τη δουλειά σας χωρίς έστω να σας αναφέρει, αποδίδοντάς σας μια ελάχιστη αναγνώριση; Πολύ, γι’ αυτό και υπάρχει το Pixsy, το startup από το Βερολίνο που από το 2014 πολεμά την κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας σε ό,τι αφορά τις φωτογραφίες. Ουσιαστικά αποτελεί μια μηχανή ανάστροφης αναζήτησης αφού οι έχοντες τα δικαιώματα, αναζητούν τις σελίδες που βρίσκονται οι εικόνες τους διεκδικώντας έτσι αμοιβές –από τις οποίες το Pixsy καρπώνεται το 50%.