Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaDIGITAL STORIES

Αγαπητοί χρήστες του Facebook, ετοιμαστείτε: η επιληψία είναι κοντά!

Το Facebook άναψε το πράσινο φως για τις διαφημίσεις σε μορφή .gif, φέρνοντας τα μέλη του αντιμέτωπα με την επιληψία. Να γιατί!
Cool-Macro-Nyan-Cat-Glasses-Silk-Cloth-Poster-40-x-24-21X13-02

Δύο ήταν οι μεγαλύτερες «κάψες» των χρηστών του Facebook τα τελευταία χρόνια: η προσθήκη επιλογής dislike” και η υποστήριξη κινούμενων εικόνων (όχι ακριβώς βίντεο), γνωστών και ως GIFs (από την κατάληξη .gif τους). Το πρώτο είναι δεδομένο πως δεν πρόκειται να γίνει στον αιώνα τον άπαντα. Όσο για το δεύτερο, αποτελούσε σκέψη μπροστά στην οποία το Facebook παρουσιαζόταν επιφυλακτικό με τους ανθρώπους του προφανώς να φοβούνται μην τυχόν και με τόσο χρώμα και κίνηση, οι σελίδες αρχίζουν να αποπνέουν τον «κιτς» αέρα του Myspace. Εν τέλει έδωσαν το «ΟΚ» και όλα πήγαν καλά: οι χρήστες δεν διαμαρτυρήθηκαν και το αποτέλεσμα παρέμεινε ξεκούραστο για τα μάτια (τα GIFs αναπαράγονται άλλωστε αυτόματα μόνο όταν υπάρχει δίκτυο, ενσύρματο ή ασύρματο, και μόνο εφ’ όσον δεν απενεργοποιήσει τη σχετική επιλογή ο χρήστης).

Έχοντας κάνει τις δοκιμές του με το κοινό βέβαια, το Facebook αποφάσισε να προχωρήσει το θέμα των GIFs στο επόμενο επίπεδο, επιτρέποντάς τα δηλαδή και στις διαφημίσεις! Με τους χρήστες να τα έχουν συνηθίσει άλλωστε, αντιδράσεις δεν πρόκειται να υπάρξουν. Έτσι λοιπόν οι εταιρείες έχουν το ελεύθερο να εκμεταλλευτούν την προσοχή που τραβούν τα GIFs προς όφελός τους και ήδη έχουμε και τα πρώτα παραδείγματα. Τα Wendy’s και το βραζιλιάνικο αναψυκτικό γκουαρανά Kuat, ανέβασαν τα πρώτα GIFs-διαφημίσεις: τα πρώτα δείχνουν μια σαλάτα να δημιουργείται από το μηδέν, το δεύτερο απεικονίζει το γνωστό meme, Nyan Cat, με το brand name του απλώς. Ο μοναδικός περιορισμός για τη χρήση των GIFs σε διαφημίσεις, αφορά την τοποθέτησή τους: αυτή δεν είναι δυνατόν να γίνει στη δεξιά μπάρα παρά μόνο στο timeline –στο κέντρο της σελίδας, όπως τα “sponsored posts” που βλέπετε δηλαδή.

Screen-Shot-2015-08-21-at-9.03.32-AM

Η δυνατότητα χρήσης GIFs σε διαφημίσεις πάντως δόθηκε αρχικά σε συγκεκριμένες εταιρείες και σελίδες και σταδιακά επιτρέπεται και σε ακόμα περισσότερες, όσο το Facebook τουλάχιστον βλέπει ότι δεν υπάρχουν αντιδράσεις από τους χρήστες. Η αλήθεια είναι ότι ασφαλές συμπέρασμα δεν μπορεί να βγει μέχρι όλες οι σελίδες να έχουν τη δυνατότητα να προβληθούν χρησιμοποιώντας GIFs. Τότε και μόνο τότε, που ολόκληρο το timeline μας θα μπορεί να απαρτίζεται από posts με GIFs, το ένα κάτω απ’ τ’ άλλο, θα είναι δυνατή η διαμόρφωση εικόνας και άποψης σχετικά με αυτά. Στην παρούσα φάση, το να δει κανείς μια κινούμενη εικόνα σε κάθε 5-10-15 δημοσιεύσεις στο timeline του, δεν λέει και πολλά. Όταν αυτές αυξηθούν ωστόσο και συνάμα γίνουν ακόμα πιο έντονες και επιθετικές (θυμηθείτε, τα GIFs αποτελούν το απόλυτο εργαλείο για να τραβήξει κανείς την προσοχή κάποιου έχοντας στη διάθεσή του συγκεκριμένο διαφημιστικό χώρο), ακόμα περισσότερο πολύχρωμες και με ταχύτερη κίνηση, εκεί να δούμε τι θα γίνει.

Το Facebook κάνει τα πάντα για να ικανοποιήσει τους πελάτες του που είναι οι εταιρείες, οι διαφημιζόμενοι και όχι οι χρήστες –αυτοί είναι απλά τα προϊόντα. Γι’ αυτόν τον λόγο είδαμε τις σελίδες (pages), γι’ αυτό μπήκαν τα βίντεο, γι’ αυτό υποστηρίχθηκαν εν τέλει και τα GIFs. Όλα δίνονται πρώτα στο κοινό ώστε να «παίξει» μαζί τους, να τα συνηθίσει και, το κυριότερο, να μην τα πάρει με κακό μάτι («τι άλλο θα κάνει το κακό Facebook για να πουλήσει διαφήμιση;»). Όταν επιτευχθεί η ζητούμενη εξοικείωση, τότε λανσάρονται και ως μηχανισμοί προβολής και όλα καλά. Καλωσορίστε λοιπόν τα GIFs και με προσοχή. Με τόση κίνηση και χρώμα που μας περιμένει τους επόμενους μήνες, δεν θα θέλει και πολύ για την επιληψία να μας χτυπήσει την πόρτα!

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.