Ηθοποιοί, σκηνοθέτες, φωτογράφοι, κριτικοί, δημοσιογράφοι και γενικώς άνθρωποι «του χώρου», έσπευσαν και φέτος στον Ιανό, για το καθιερωμένο ραντεβού της συνέντευξης Τύπου, λίγες μέρες πριν την έναρξη του φεστιβάλ. Με μια μικρή καθυστέρηση, ο Ορέστης Ανδρεαδάκης πήρε το μικρόφωνο, τονίζοντας εξαρχής τον διπλό επετειακό χαρακτήρα της φετινής διοργάνωσης. Πριν από 25 χρόνια το περιοδικό Σινεμά έκανε την έξοδό του στο ευρύ κοινό, μα και πριν 20 χρόνια ήταν η πρώτη χρονιά που οι Νύχτες της Αθήνας γέμισαν με πρεμιέρες. Φυσικά δε θα μπορούσε να μη γίνει ιδιαίτερη αναφορά στον αείμνηστο Γιώργο Τζιώτζιο, το όραμα του οποίου δυόμισι δεκαετίες αργότερα δείχνει να κρατά γερά αποτελεί μια μεγάλη κληρονομιά.
Όταν σκέφτονταν, σύμφωνα με τα λεγόμενά του ομιλητή, πώς να γιορτάσουν τις δύο δεκαετίες ύπαρξης του φεστιβάλ, οι ιδέες ήταν πολλές. Αρχικά περισσότερο παραδοσιακές, όπως ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών ή στις καλύτερες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου, μα αποφάσισαν να μην κινηθούν σε τόσο παραδοσιακά και ολίγον τι μονοπάτια.
Φέτος, για μια ακόμα χρονιά τα ρεκόρ του φεστιβάλ καταρρίφθησαν, όπως είπε ο Ανδρεαδάκης. Μιλώντας με αριθμούς, μόνο από Ελλάδα, οι ταινίες που υποβλήθησαν ήταν κάτι λιγότερες από 100, με τις 12 από αυτές, μάλιστα, να είναι μεγάλου μήκους. Στα «ελληνικά» του φεστιβάλ, επιπλέον, θα μας απασχολήσει το αφιέρωμα στον «πιο υποτιμημένο Έλληνα σκηνοθέτη» (σύμφωνα με τον Ανδρεαδάκη), το Σταύρο Τορνέ. Επίσης, θα προβληθούν 4 ελληνικής παραγωγής ντοκιμαντέρ.
Τα ήδη γνωστά του φεστιβάλ εμπλουτίστηκαν με νέες αποκαλύψεις, οι οποίες είχαν γνωστοποιηθεί από το προηγούμενο βράδυ, όταν και εκδόθηκε το πρόγραμμα. Η uncut έκδοση του Nymphomaniac την Τετάρτη 24 Σεπτέμβρη στις 19:30 στο Ideal, η προβολή του Polyester του trash πάπα John Waters με τις κάρτες Odorama –μια εμπειρία για γενναίους- την ίδια μέρα στις 22:00 στο Odeon Όπερα 1, το αφιέρωμα στο συναρπαστικό νέο αυστραλιανό σινεμά, η νέα ταινία του Bill Plympton, Το Παιχνίδι της Απάτης στις 26 στο Δαναό 1 στις 6 το απόγευμα, το αφιέρωμα The Post Blue Velvet Days με σπάνιες «πειραγμένες» ταινίες, επιμελημένο από τον Αλέξανδρο Βούλγαρη (The Boy), η τελευταία ταινία του David Fincher η οποία θα κλείσει και το φεστιβάλ στην τελετή λήξης, την Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου στο Odeon Όπερα 1 στις 19:30(ο οικοδεσπότης αρνήθηκε να επεκταθεί περαιτέρω στο περιεχόμενό της, μα μας τσίγκλησε λέγοντας μας απλώς πως πρόκειται περί εκπληκτικής ταινίας), όπως και οι ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού θα ομορφύνουν τα βράδια των επερχόμενων νυχτών, παράλληλα με τις διάφορες παράπλευρες δραστηριότητες που περιλαμβάνονται στα πλαίσια του φεστιβάλ. Πολλά υποσχόμενο ακούστηκε το installation που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 26 Σεπτμβρίου στο Μηχανουργείο της Τεχνόπολης και η παράλληλη «αντιιστορική» διαδρομή στον κινηματογράφο που θα γίνει στο Αεροφυλάκιο, τα οποία μας υπόσχονται εμπειρίες ψυχεδελικότατες. Και θα κλείσουν με ένα μεγάλο πάρτι για τα 25 χρόνια του Σινεμά στο οποίο τη μουσική θα επιλέξουν ο ντράμερ των Pulp, Nick Banks, και ο…σκληρός πηρύνας της Popaganda (Βαλλάτος-Διοσκουρίδης-Μένεγος-Μίχος). Περισσότερες πληροφορίες σύντομα.). Και όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, 25.000 προσκλήσεις θα δοθούν σε ανέργους
Η αυλαία των ανακοινώσεων έπεσε με το καθιερωμένο ποίημα που απαγγέλει ο Ορέστης Ανδρεαδάκης. Φέτος ήταν οι πρώτοι στίχοι από το Απομεσήμερο Ενός Φαύνου του Stéphane Mallarmé. Μια νύξη στη γοητεία και τη σαγήνη του θεάματος και ένα κλείσιμο ματιού για τις εμπειρίες που πρόκειται να ζήσουμε. Τα λέμε στις αίθουσες, με εορταστική διάθεση.
Για περισσότερες πληροφορίες εδώ.