O David Beckham ποτέ δεν ήταν είδωλο μόνο για τους απανταχού ποδοσφαιρόφιλους. Είναι εκείνος που εκτόξευσε τον ρόλο του ποδοσφαιριστή σε απόλυτο ροκ σταρ, προκαλώντας καρδιοχτύπια -γενικώς- με το που πατούσε το πόδι του στο τερέν.
Βασικά όχι μόνο όταν πατούσε το πόδι του -αυτό το τρομερό δεξί πόδι- στο τερέν, αλλά και κάθε φορά που έβγαινε από το σπίτι του, που έδινε συνεντεύξεις, που φωτογραφιζόταν για καμπάνιες και περιοδικά… η λίστα είναι μεγάλη.
Παρά το χλιδάτο lifestyle του και τη σχέση του με τη Βικτόρια Άνταμς που συχνά επισκίαζαν τις επιδόσεις του στο γήπεδο, κατάφερε με την αγάπη του για το ποδόσφαιρο, την πειθαρχία και το ταλέντο του να γίνει το αγαπημένο είδωλο της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ παγκοσμίως (στην πατρίδα του για κάποια χρόνια ήταν άκρως μισητός βέβαια) και να ξεπεράσει σε φήμη ακόμα και τα ροκ συγκροτήματα του “Madchester”.
Το ντοκιμαντέρ, που ανέβηκε στο Netflix στις 4 Οκτωβρίου, όχι μόνο μας θυμίζει πολλά περιστατικά από τη μεγάλη καριέρα του αλλά αποκαλύπτει και πολλές πτυχές του που δεν γνωρίζαμε και βέβαια έχει τη σωστή δόση κλειδαρότρυπας στην προσωπική του ζωή. Βασικά, αν θέλω να είμαι ειλικρινής, για να δηλώσω πραγματικά ικανοποιημένη θα ήθελα τουλάχιστον 4 ακόμα επεισόδια (έστω και αν στο ένα απλώς τον έβλεπα να τακτοποιεί πουλόβερ και να καθαρίζει τον φούρνο).
Όσοι ήμασταν σε μία ηλικία που είχαμε επαφή με τα ταμπλόιντς όταν ο Μπέκαμ ζούσε τις πιο ένδοξες στιγμές του, θυμόμαστε αρκετά από τότε. Το όνομά του πρωταγωνιστούσε παντού και τις περισσότερες φορές όχι για τις αθλητικές του επιδόσεις.
Η σχέση του με τον προπονητή Σερ Άλεξ Φέργκιουσον ήταν ταραχώδης. Ο Μπέκαμ έφυγε από τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και πήγε στη Ρεάλ Μαδρίτης ακριβώς επειδή τα πράγματα μεταξύ τους ήταν τεταμένα.
Η εμμονή των πιτσιρικάδων στα ‘90s και στα ‘00s με τον Μπέκαμ ήταν τόσο μεγάλη, που κάθε κούρεμα ή χτένισμα που υιοθετούσε γινόταν trend. Ναι, ακόμα και το ξυρισμένο κρανίο με τη μοϊκάνα. Και όταν τους ρωτούσε η γιαγιά τους: «γιατί παιδάκιμ έκανες έτσι το κεφάλι σου;» εκείνοι απαντούσαν: «γιατί το έχει και ο Μπέκαμ ρε γιαγιάααααα».
Η σχέση του με τη Βικτόρια Άνταμς των Spice Girls τον μετέτρεψε σε τεράστιο σταρ με αποτέλεσμα να τον κυνηγούν παντού οι παπαράτσι. Σε περιπτώσεις, περισσότερο και από τη Βασιλική οικογένεια.
Πολλοί τότε πιστεύαμε ότι αυτή η σχέση ήταν μαρκετίστικο κόλπο. Όσο περνούσαν τα χρόνια και έμεναν μαζί, οι φήμες οργίαζαν ότι απλώς ένωσαν περιουσίες και φήμη για να γίνει το brand τους πιο ισχυρό.
Σε αυτά ήρθε να προστεθεί και το σκάνδαλο με την εξωσυζυγική σχέση του Μπέκαμ. Είχε προκληθεί τρελό σούσουρο όταν η βοηθός του Ρεμπέκα Λους στα ‘00s δήλωσε ότι είχε κάνει σεξ μαζί του και εκείνος μετά την έβαλε στον πάγο.
Το ντοκιμαντέρ ανοίγει με τον ίδιο να συλλέγει μέλι από τα μελίσσια του. Ναι, είναι και μελισσουργός.
Ο Μπέκαμ δεν αγαπά απλώς το ποδόσφαιρο, η εμμονή του με αυτό είναι τόσο μεγάλη που έκανε τη Βικτόρια έξαλλη όταν αποφάσιζε να αλλάξει ομάδες και χώρες. Κατάφερνε ακόμα και κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες να συγκεντρωθεί και να αποδώσει, και αυτό το χρωστά όχι μόνο στη συγκέντρωση και την επιμονή του αλλά και στην πειθαρχία που του έμαθε ο πατέρας του από τότε που ήταν μικρό αγοράκι, πριν καν μπει στον σύλλογο της Μάντσεστερ.
Η σχέση του με τον Σερ Άλεξ Φέργκιουσον εκτός από ταραχώδης ήταν και πολύ έντονη για τον ίδιο, γιατί δεν τον έβλεπε απλά σαν προπονητή αλλά σαν πατέρα. Και το γεγονός ότι έφυγε όπως έφυγε από τη Μάντσεστερ, του στοίχισε ακόμα περισσότερο γιατί ένιωσε σαν να του γυρίζει ο “πατέρας” του την πλάτη. Λίγο πριν φύγει, στα αποδυτήρια, ο Φέργκι από τα νεύρα που είχε μαζί του, κλώτσησε ένα παπούτσι που βρισκόταν στο πάτωμα και αυτό προσγειώθηκε στο κούτελο του Μπέκαμ με αποτέλεσμα να σηκωθεί για να του επιτεθεί. Τον συγκράτησαν οι συμπαίκτες του.
Τη Βικτόρια την ερωτεύτηκε πριν καν τη γνωρίσει. Όταν την είδε μια μέρα στην τηλεόραση είπε: «Εγώ αυτή θα την παντρευτώ». Και έτσι έγινε. Και εγώ το έχω πει για τον Πέδρο Πασκάλ βέβαια, αλλά δεν βλέπω να γίνεται κάτι. Τι κάνω λάθος;
Μετά την αποβολή του στο Παγκόσμιο Κύπελλο του 1998, εξαιτίας της κλωτσιάς που έριξε στον Diego Simeone, το μίσος που έτρεφαν οι Βρετανοί γι’ αυτόν ήταν τόσο μεγάλο που δεχόταν απειλές για τη ζωή του αλλά και απειλές για απαγωγή του νεογέννητου γιου τους, Μπρούκλιν. Ο Ντέιβιντ έπεσε σε βαριά κατάθλιψη, αφού κάθε φορά που έβγαινε έξω, άνθρωποι τον έφτυναν και τον έβριζαν άγρια. Κάποιος κρέμασε έξω από μία παμπ ένα ομοίωμά του με θηλιά στον λαιμό. Μάλιστα, αναφέρει ότι μετά από αυτό το εθνικό μίσος δεν ήταν ποτέ ίδιος.
Η μητέρα του είναι τρελό τρολ. Δεν αφήνει τίποτα να πέσει κάτω. Μετά το περιστατικό στο Παγκόσμιο Κύπελλο, όπου όλοι οι δημοσιογράφοι ήταν εναντίον του, η μητέρα του είχε τρελό μένος προς όλους εκείνους που τον αδίκησαν. Όταν βρεθηκε με την αποστολή της Ρεάλ σε ένα παιχνίδι εκτός έδρας, η ομάδα, οι συγγενείς και οι δημοσιογράφοι έμεναν στο ίδιο ξενοδοχείο. Ανάμεσα σε αυτούς και ένας δημοσιογράφος που είχε στάξει πολύ φαρμάκι στο παρελθόν για τον Ντέιβιντ. Για να πάρει το αίμα της πίσω, η σατανική μάνα έφαγε στο εστιατόριο του ξενοδοχείου (ποιος ξέρει πόσα ακριβά πιάτα και κρασιά) και τα χρέωσε όλα στο δωμάτιο του δημοσιογράφου. Ο τρόπος που το περιγράφει γελώντας στο ντοκιμαντέρ είναι απολαυστικός.
Ο ψυχαναγκασμός του με την καθαριότητα και την τακτοποίηση κάνει κάθε Παρθένο στο ζώδιο υπερήφανο. Στη ντουλάπα του είναι όλα τοποθετημένα με συγκεκριμένο σκεπτικό και αν κάτι έχει μετακινηθεί έστω και ένα εκατοστό, ο Μπέκαμ καταλαβαίνει ότι κάποιος έβαλε το χεράκι του (και δεν ήταν ο ίδιος, συνήθως αυτός που δανείζεται τα ρούχα του είναι ο Μπρούκλιν). Το καλύτερο όμως είναι ότι κάθε βράδυ, πριν κοιμηθεί, καθαρίζει σχολαστικά την κουζίνα και όλα τα κεριά του σπιτιού ώστε να μη μένουν καμένα φιτίλια επάνω τους.
Είναι ο μάγειρας του σπιτιού. Για την ακρίβεια, ξυπνάει στις 6 το πρωί για να ανάψει φωτιά και περνάει ολόκληρες μέρες στο δωμάτιο με τις εσωτερικές ψησταριές, τους φούρνους και γενικά όλα τα μηχανήματα και τα σκεύη που βρίσκει κάποιος σε ακριβό εστιατόριο (έχοντας τον κήπο θέα). Μέχρι και μύδια για τη Βικτόρια φτιάχνει. Πριν ψήσει ένα μικρό μανιτάρι επάνω στην καυτή πλάκα και το κόψει για να δοκιμάσει το μισό, αλείφει, κάνοντας κύκλους, το ελαιόλαδο στην πλάκα με το ίδιο το μανιτάρι, ρίχνει λεμονάκι από πάνω και το μανιταράκι στέκεται μόνο του σε μία γωνιά της μεγάλης πλάκας. ΤΡΕΛΑΝΕ ΜΕ ΡΕ ΝΤΕΙΒΙΝΤ.
Είναι πολύ περήφανος για τα παιδιά του. «Προσπαθήσαμε να τα μεγαλώσουμε όσο πιο φυσιολογικά γίνεται, αλλά έχουν έναν μπαμπά που ήταν ο κάπτεν της Εθνικής Αγγλίας και μια μαμά που ήταν η Posh Spice. Θα μπορούσαν να είναι μικρά σκατόπαιδα, αλλά δεν είναι», λέει ο ίδιος προς το τέλος του ντοκιμαντέρ, πειράζοντας τους γιους του στην κουζίνα ενώ μαγειρεύει κοτόπουλο με θυμάρι.
Αν κάποιος πίστευε ότι η Βικτόρια είναι η έξαλλη τύπισσα με την παντόφλα και ο Ντέιβιντ το αγοράκι της, θα αναθεώρησε αρκετά. Αρχικά, αυτοί οι δύο όντως αγαπήθηκαν πολύ, φαίνεται όχι μόνο από τα όσα έκανε εκείνος για να βρίσκεται κοντά της τα πρώτα χρόνια της σχέσης τους αλλά και από το πώς είναι σήμερα. Σίγουρα η Βικτόρια φαίνεται ότι δεν ήταν ήρεμος χαρακτήρας (είπε ότι έγινε έξαλλη όταν εκείνη ήταν στο μαιευτήριο για να γεννήσει και εκείνος φωτογραφιζόταν με τη J-Lo και τη Μπιγιονσέ), αλλά ήταν και είναι το στήριγμά του και ο ίδιος όταν έπαιρνε αποφάσεις για την καριέρα του δεν έκανε πίσω, ακόμα και αν έπρεπε να μείνουν χωριστά για καιρό. Σίγουρα μπροστά στις κάμερες οποιοσδήποτε μπορεί να παίξει ρόλους, αλλά κάτι στο δέσιμο και την αγάπη αυτών των δύο και τον θαυμασμό που τρέφουν ο ένας για τον δυναμισμό του άλλου φαίνεται να είναι αληθινό και να αντέχει στον χρόνο και τα διάφορα εμπόδια. Ακόμα και ο χορός, στο τέλος, μεταξύ τους, μπορεί να μοιάζει τόσο μα τόσο σκηνοθετημένος, αλλά νταξ, χορεύουν με Kenny Rogers και Dolly Parton, εγώ τους πιστεύω (για να δούμε αν το Islands in the Stream θα κάνει τώρα δεύτερη -τεράστια- καριέρα όπως έκανε το Running Up that Hill της Kate Bush με το Stranger Things. Αν κρίνω από τα σχόλια στο YouTube, μάλλον ναι).
Ακόμα και ο τρόπος που πειράζει τη Βικτόρια για τον τρόπο ζωής της, δείχνει μια τρυφερότητα. Όταν εκείνη προσπαθεί να μας πείσει ότι προέρχεται από την εργατική τάξη, εκείνος επιμένει να της λέει στην κάμερα: «Πες με τι αυτοκίνητο σε πήγαινε ο μπαμπάς σου στο σχολείο. Όχι πες, μην αλλάζεις θέμα, απάντησε σε αυτό που σε ρωτάω» με εκείνη, μετά από πολλές υπεκφυγές, τελικά να παραδέχεται ότι ο μπαμπάς της είχε Ρολς Ρόις. Σε ένα άλλο επεισόδιο που η Βικτόρια λέει ότι εργάζεται όλη μέρα και πόσο σκληρή είναι η ζωή της ως εργαζόμενη μάνα, ο Μπέκαμ τη ρωτάει δυο-τρεις φορές: «Πού πας;», εκείνη απαντά ότι πάει στη δουλειά, εκείνος επιμένει: «Ωραία πες τώρα πού πραγματικά πηγαίνεις» και η Βικτόρια απαντάει τελικά: «Για facial» για να δεχτεί το «There you go» του άντρα της που αποχωρεί από το πλάνο ικανοποιημένος, κλείνοντας πίσω του την πόρτα.
Δεν μάθαμε λεπτομέρειες για τη σχέση του με τη Ρεμπέκα Λους. Αν και από τον τρόπο που περιγράφει η Βικτόρια εκείνη την περίοδο (ως τη χειρότερη της ζωής της) καταλαβαίνουμε ότι μάλλον ήταν ένα στιγμιαίο λάθος του Ντέιβιντ που το λούστηκαν όλοι μαζί.
Δεν είπε και πολλά για τη συμφωνία με την Αμερική. Με την αποχώρησή του από την ενεργό δράση, είχε το δικαίωμα να αποκτήσει οποιαδήποτε ομάδα του MLS, πλην της Νέας Υόρκης, έναντι 25 εκατομμυρίων δολαρίων και μάλιστα σε μια εποχή που το αμερικανικό ποδόσφαιρο δεν είχε την αξία που έχει σήμερα. Η Inter Miami ήταν η 25η ομάδα του MLS και ο Μπέκαμ έκανε δύο χρόνια για τη σμιλέψει. Στο πρώτο ματς της ομάδας, τον Μάρτιο του 2020, η Inter Miami ήταν ήδη η δέκατη πιο ακριβή ομάδα του πρωταθλήματος, με μια αξία που έφτανε τα 580 εκατομμύρια δολάρια.
Τέλος πάντων, ζήσαμε εμείς καλά και αυτοί πλουσιότερα. Και το λίτρο το λάδι κοντεύει να φτάσει τα 15 ευρώ. Στείλε λίγο λάδι Ντέιβιντ.