Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Ο Kris Verdoncκ όφειλε να γνωρίζει πως η Ελλάδα είναι μεσαίωνας δεν είναι παίξε γέλασε

Ο Βέλγος καλλιτέχνης που είδε τα βίντεο του να «κατεβαίνουν» δηλώνει στην Popaganda σοκαρισμένος με την επιρροή της ορθόδοξης εκκλησίας στα δημόσια πράγματα. Της Ιωάννας Κλεφτόγιαννη.
Φωτογραφία: Γιάννης Δρακουλίδης/ FOSPHOTOS
11286546_418087448374153_359823889_o

Ακόμη μια φορά επαναλαμβάνεται η φρικτή ιστορία της Outlook. Ακόμη μια φορά βιώνουμε τον απροκάλυπτο φονταμενταλισμό της ελληνικής Εκκλησίας, την παραβίαση της ελευθερίας στην έκφραση , την προκλητική  λογοκρισία ενός έργου τέχνης. Τα περίφημα Stills  του Kris Verdonck, ένα έργο, που κουβαλώντας περγαμηνές από το εξωτερικό, στο πλαίσιο του Fast Forward Festival 2 της Στέγης  Γραμμάτων και Τέχνων, πρόφτασαν και προβλήθηκαν για λίγες μέρες στη συμβολή των οδών Παρνασσού και Παπαρηγοπούλου (πλατεία Κλαυθμώνος), κατόπιν καταγγελιών από ιερωμένο για προσβολή της δημοσίας αιδούς, αποκαθηλώθηκαν.

Σοκαρισμένος ο Βέλγος καλλιτέχνης πληροφορήθηκε την απρόσμενη εξέλιξη από τη Στέγη. Αυτό που μάλιστα κάνει τα γεγονότα , για τον ίδιο, περισσότερο σοκαριστικά  είναι το ότι  η  ολιγόλεπτη προβολή του γυναικείου αιδοίου και του ανδρικού μορίου στα ζωντανά γιγαντιαία βίντεο του, μια σύγχρονη, σάρκινη αντανάκλαση των Καρυάτιδών,   δεν  διατάραξε στο ελάχιστο την ηρεμία της καθολικής εκκλησίας στη Ρώμη  όπου για καιρό προβάλλονταν. Ούτε προκάλεσε το δημόσιο αίσθημα στις Βρυξέλλες, όπου έγιναν μέρος της καθημερινότητά τους. Τα πάντα πήγαν «ρολόι» στην πολιτισμένη Δύση. Ακόμα και στη Βουδαπέστη (φαίνεται ότι το πρόβλημα  του φαρισαϊσμού της Εκκλησίας  επιμένει μόνο στα Βαλκάνια), όπου υπήρξε μεμονωμένη αντίδραση ξανά από ένα παπά, τα πράγματα δεν πήραν την  άσχημη τροπή που είχαν στην Αθήνα. Δεν έγιναν συλλήψεις, ούτε το έργο το κατέβασαν άρον άρον.

«Η σχέση Εκκλησία Κράτους στην Ελλάδα είναι μεσαιωνική», δηλώνει στην  Popaganda  ο Kris Verdonck . «Είναι πραγματικά σοκαριστική η δύναμη που έχει η Εκκλησία στην χώρα  σας. Εξίσου σοκαριστική  είναι  η στενή σχέση εκκλησίας- κράτους.  Είναι δυνατόν σήμερα  να υπάρχουν τέτοιοι δεσμοί; Ελπίζω να κάνει κάτι γι’ αυτό η αριστερή κυβέρνηση. Στις Βρυξέλλες δεν μπορεί καμία εκκλησία να καλέσει  την αστυνομία να κατεβάσει ένα έργο. Οτιδήποτε και αν δείχνει.   Είναι αδιανόητο! Το  ξεκαθαρίζω: το να σοκάρεται σήμερα η Εκκλησία με ένα έργο όπως το “Stills” είναι εκτός πραγματικότητας. Είναι τρελοί οι άνθρωποι αυτοί! Σκανδαλίζονται με 30 δευτερόλεπτα προβολής ενός  γυναικείου αιδοίου και 3 λεπτά ενός ανδρικού μορίου. Θεέ μου! Αυτό είναι Μεσαίωνας!»

Kris Verdonck

Kris Verdonck

Ένας από τους λόγους που θεωρεί πολύ περίεργη την αθηναϊκή εξέλιξη, είναι, όπως τονίζει, το ότι  «τα “Stills” δεν έχουν καμία διάθεση να προκαλέσουν ή να αντιπαρατεθούν. Δεν είναι μια προβοκατόρικη δουλειά.  Δεν με  απασχόλησε ποτέ η ανάπτυξη μιας πολεμικής γύρω από τις εικόνες που συνέθεσα. Ήταν ένα δώρο μου στους Έλληνες που περνάνε δύσκολα, από πολιτικής και οικονομικής άποψης, και αντιπαρατίθενται με ένα σύστημα. Το μήνυμά μου προς τους Έλληνες είναι “είμαι μαζί σας”».

giant_0

«Τι αποδεικνύεται, ευρύτερα;» μας ρωτά  ρητορικά ο καλλιτέχνης. «Αποδεικνύεται ότι ο φονταμενταλισμός της ορθόδοξης εκκλησίας, δεν διαφέρει από τον φονταμενταλισμό του Ισλάμ. Είναι ένα πρόβλημα. Κι εγώ, πραγματικά θλιμμένος. Τα “Stills” ήταν ένα δώρο που παρεμποδίστηκε να  δοθεί στην Αθήνα. Κι είναι ένα από τα ελάχιστα έργα μου για τα οποία είμαι πραγματικά πολύ περήφανος».  

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.