O Αγγελιοφόρος Πρέπει να Πεθάνει (Kill the Messenger) ***1/2**
ΗΠΑ, 2014, Έγχρωμο
Σκηνοθεσία: Michael Cuesta
Πρωταγωνιστούν: Jeremy Renner, Robert Patrick, Jena Sims
Διάρκεια: 112’
Καλιφόρνια, δεκαετία ’90: ένας δημοσιογράφος μιας τοπικής εφημερίδας βρίσκεται μπροστά σε μια αιφνίδια αποκάλυψη. Μια γυναίκα εμπλεκόμενη στα κυκλώματα ναρκωτικών, του παρουσιάζει αδιάσειστα τεκμήρια σχετικά με τη συνεργασία εμπόρων ναρκωτικών και της CIA. Παρά τις αντιξοότητες και τους κινδύνους που εγκυμονούν οι πράξεις του, αποφασίζει να πραγματοποιήσει ένα ταξίδι που θα ρίξει φως στα ευρήματά του, ενώ η CIA απειλεί τη ζωή του. Ατμοσφαιρική και με άρτια χρήση του ρυθμού, η ταινία του Michael Cuesta καταφέρνει να χειριστεί σωστά τα ηθικά διλήμματα που παρουσιάζονται, μα και να ασκήσει μια πλάγια κριτική στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και τον μεταξύ τους ανταγωνισμό.
Δύο Ανάσες (Respire) *****
Γαλλία, 2014, Έγχρωμο
Σκηνοθεσία: Mélanie Laurent
Πρωταγωνιστούν: Joséphine Japy, Lou de Laâge, Isabelle Carré
Διάρκεια: 91’
Η εφηβεία της Charlie είναι εξίσου δύσκολη και αβέβαιη με αυτή της πλειοψηφίας των συνομηλίκων της. Παρά την κοινωνική της φύση, έχει εσωτερικές συγκρούσεις ανάλογες με το μέσο έφηβο που επιζητά μια ζωή με τους δικούς του όρους. Έρχεται η στιγμή που γνωρίζεται με τη Sarah, μια τσαμπουκαλεμένη κοπέλα με την οποία θα ζήσουν εφεξής την κάθε τους στιγμή μαζί. Όσο, όμως, κυλά ο χρόνος, τόσο και τα συναισθήματα της Charlie θα μετατρέπονται σε μια πηγαία ερωτική έλξη και μια εμμονή με τη νέα της φίλη. Τρυφερό μεν και με συμπαθές βλέμμα προς την ηλικία και τα θέλω που πραγματεύεται, μα, ωστόσο, δεν καταφέρνει να παράξει κάτι παραπάνω από μια συμπαθή εφηβική ταινία με προφανή τη θηλυκή της ματιά.
Μεταμόρφωση (Horns) *****
ΗΠΑ, Καναδάς, 2013, Έγχρωμο
Σκηνοθεσία: Alexandre Aja
Πρωταγωνιστούν: Daniel Radcliffe, Juno Temple, Max Minghella
Διάρκεια: 120’
Ο Iggy κατηγορείται για τη δολοφονία της ερωμένης του. Όλη η επαρχιακή πόλη στην οποία ζει, έχει ως δεδομένο ότι αυτός είναι ο υπεύθυνος για το θάνατο της πανέμορφης κοπέλας. Ώσπου από το μέτωπό του ξεφυτρώνουν δύο δαιμονικά κέρατα, τα οποία του δίνουν τη δυνατότητα να βγάζει προς τα έξω τον χειρότερο εαυτό των γύρω του. Με αυτή τη νέα του ικανότητα, θα προσπαθήσει να βρει τον φονιά της αγαπημένης του. Αν δεν προσπαθούσε να γίνει τόσο φαουστικό και δεν είχε τέτοια ροπή προς το μελόδραμα και, αντ’ αυτού, αφιερωνόταν στην πιο κιτς κωμική του υπερβολή, όπως και στην κατά τόπους καφρίλα του, θα ‘ταν πολύ πιο διασκεδαστικό. Όχι ότι και έτσι δε βλέπεται αναίμακτα και (μάλλον) ευχάριστα, αλλά κουβέντα να γίνεται.
Το Παιδί Ζιγκ-Ζαγκ (Nono, Het Zig-Zag Kind)
Ολλανδία, Βέλγιο, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Γαλλία, 2012, Έγχρωμο
Σκηνοθεσία: Vincent Bal
Πρωταγωνιστούν: Thomas Simon, Isabella Rossellini, Fedja van Huêt
Διάρκεια: 95’
Ο πατέρας του μικρού Nono είναι ο καλύτερος αστυνομικός που έχει υπάρξει ποτέ. Ο Nono θέλει να γίνει σαν και αυτόν μα πάντα κάτι θα συμβαίνει και θα καταλήγει μπλεγμένος σε προβλήματα. Σε ένα ταξίδι στο θείο του, δύο μέρες πριν λάβει χώρα το Μπαρ Μίτζβα του, θα θελήσει να αποδείξει ότι είναι εξίσου ικανός με τον πατέρα του, γι’ αυτό και θα συνεργαστεί με τον μεγαλοδιαρρήκτη Felix Glick. Οι δυό τους θα σταματήσουν το τρένο και ο Nono θα γνωρίσει έναν μαγευτικό νέο κόσμο, γεμάτο περιπέτειες.