Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΜΟΥΣΙΚΗ

Τα Μεγάλα Λόγια της Μ.Ι.Α.

Με αφορμή το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Matangi/Maya/M.I.A. που έρχεται στις Νύχτες Πρεμιέρας (22/9 στο Ιντεάλ) σταχυολογούμε τις κατά καιρούς εμπρηστικές δηλώσεις μιας μουσικού που δεν το βάζει ποτέ κάτω.
Εικονογράφηση: Κατερίνα Καραλή

Η Mathangi “Maya” Arulpragasam γεννήθηκε στο Λονδίνο, αλλά μετακόμισε στην πατρίδα της, τη Σρι Λάνκα, έζησε τη φρίκη του πολέμου, και στην εφηβεία της επέστρεψε στη βρετανική πρωτεύουσα. Στα 00s αναδείχθηκε σε μία από τις πιο ενδιαφέρουσες μουσικούς της γενιάς της αλλά δεν επαναπαύτηκε σε αυτό, καθώς συνέχισε να ορθώνει το ανάστημά της εναντία σε ό,τι θεωρούσε άδικο. Κάτι που της στοίχισε την απόκτηση αμερικανικής visa -ακόμη κι αν ο πατέρας του γιου της είναι Αμερικανός-, την κατακραυγή για ένα υψωμένο δάχτυλο στην εμφάνισή της στο Super Bowl και τη φήμη της «επικίνδυνης», για την τετράγωνη πολιτικά ορθή λογική, που την ακολουθεί μέχρι σήμερα.

Η M.I.A. έκανε μία guerilla καταγραφή μέρους αυτής της πορείας χωρίς να γνωρίζει που θα κατέληγε αυτό το υλικό. Από τις 700 ώρες μέσα σε διάστημα 22 χρόνων, τελικά προέκυψε το ντοκιμαντέρ Matangi/Maya/M.I.A., με την συμβολή του σκηνοθέτη και φίλου της Steve Loveridge. Ένα φιλμ που δεν αποτελεί ποπ αγιογραφία, αλλά αναδεικνύει τον άνθρωπο M.I.A., και όλες τις πολυτάραχες πλευρές της ζωής της. 

Αφού η ταινία απέσπασε το Ειδικό Βραβείο Επιτροπής στο φεστιβάλ του Sundance, έρχεται και στις Νύχτες Πρεμιέρας το Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου (19:15) και τον κινηματογράφο IDEAL (την ταινία θα προλογίσει ο Θεοδόσης Μίχος). 

Και τώρα ήρθε η ώρα να πάρετε μια γεύση από τις λιγότερο ή περισσότερο εμπρηστικές δηλώσεις που έχει κάνει κατά καιρούς για τη μουσική βιομηχανία, την οικογένεια, το ρατσισμό, την πολιτική αλλά και την ίδια την ταινία.

https://www.youtube.com/watch?v=bBobnheFIA4

Για την καριέρα της και τη μουσική βιομηχανία:

Όταν μπήκα στη μουσική βιομηχανία δεν σκέφτηκα καν την επιλογή να το βουλώσω και να κάνω πολλά λεφτά. –The Guardian, Μάιος 2017

[Η επαναστατική μου στάση] ήταν ο «άξονας του κακού», μπλα μπλα… Αυτός ήταν ο λόγος που προβλήθηκα, επειδή δεν φοβόμουν. –Rolling Stone, Αύγουστος 2016

[Ήμουν] ένα σούπερ συσσωρευμένο brand. Είχα μπροστά μου μία τεράστια πλατφόρμα που ήταν σαν να λέει «Θα γίνεις το icon της χιλιετίας -αγκάλιασέ το». –Rolling Stone, Αύγουστος 2016

Μου είχαν πει πως «Θα γίνεις η Rihanna αν το βουλώσεις». Κι εγώ απλά έλεγα «Λοιπόν, πρέπει να παραμείνω αληθινή στον εαυτό μου. Θα βγάλω τον εαυτό μου από το παιχνίδι». Και το έκανα. –Rolling Stone, Αύγουστος 2016 

[Στο Super Bowl το 2012] Με κάλεσε ο Guy Oseary (ο μάνατζερ της Madonna) και μου είπε πως ήμουν «σαν την μεθυσμένη που ήρθε στο γάμο». Δεν ξαναμιλήσαμε έκτοτε. –Highsnobiety, Φεβρουάριος 2018

Ξέρω πως αν είσαι κάποιος που μιλάει για την αδικία και για πολιτικά θέματα, ένα από τα πράγματα που συμβαίνουν είναι ότι τιμωρείσαι οικονομικά 100%. Δέχομαι αυτό το χτύπημα συνεχώς. –The Guardian, Μάιος 2017

Όταν τελείωσε ο πόλεμος στην Σρι Λάνκα το 2009, με επηρέασε πολύ. Και όλοι έλεγαν «Τι σκατά ξέρει; Είναι μία ποπ σταρ». –The Guardian, Μάιος 2017

Τώρα η επανάσταση είναι ένα εξαγώγιμο προϊόν. […] Όταν μιλούσα για τέτοια πράγματα παλαιότερα ήταν τεράστιο ζήτημα. –Highsnobiety, Φεβρουάριος 2018


 Για την οικογένεια:

Η οικογένειά μου, ο πατέρας μου, ξεκίνησαν έναν πόλεμο που διήρκησε 35 χρόνια. Ήμουν πραγματικά δυστυχισμένη για την κατάληξη των Ταμίλ. Και δεν είχα καμία βοήθεια και κανείς δεν ενδιαφερόταν. –Rolling Stone, Αύγουστος 2016

Ήμουν στην πιο στοιχειωμένη πολιτικά οικογένεια. Σου υπενθυμίζεται με το που γεννιέσαι: Κάποιος πρόκειται να σε σκοτώσει. –Rolling Stone, Αύγουστος 2016

(Σχετικά με το τέλος του πολέμου στην Σρι Λάνκα) Ήταν το 50% της ταυτότητάς μου. Δεν ήξερα τι να κάνω. Είχα ένα παιδί. Ήταν η χρονιά που τελείωσε αυτή η κατάσταση αλλά και η χρονιά του προσωπικού μου νοήματος: γεννήθηκε ο γιος μου. Έπρεπε να βρω τις παραμέτρους για το τι θα κάνω: έχω ένα γιο, πως θα δει τη γιαγιά του, θα μπορέσω να πάω το Σάββατο; Μπορώ να μην τον επηρεάσω με τη θλίψη μου για κάποια πράγματα; –The Guardian, Μάιος 2017

Δεν έχω ακριβώς την ευθύγραμμη λογική της μετανάστριας. Όλο αυτό το «τα παιδιά μου δεν θα δουν ποτέ τον πόνο που έζησα». –The Guardian, Μάιος 2017


 Για το ρατσισμό:

(Για τα παιδικά της χρόνια στο Λονδίνο) Δεν είναι καν ρατσισμός, είναι πέρα από αυτό. Απλά δεν υπάρχεις εκεί. –Rolling Stone, Αύγουστος 2016


 Για την πολιτική:

Οι πολιτικοί είναι άνθρωποι που δεν μπορούν να βρουν αλλού δουλειά. –The Guardian, Μάιος 2017

(Το 2016) Μέχρι να πάρω τη Visa μου, ο Trump θα βρίσκεται στην εξουσία.  –Rolling Stone, Αύγουστος 2016

Με το Brexit, η ιδέα ήταν να γλιτώσουμε από την Ευρώπη και να επαναπροσδιορίσουμε την ταυτότητά μας. Και στην πραγματικότητα, αυτή η ταυτότητα θα ήταν αμερικάνικη, αλλά μετά μας έδωσαν τον Trump! […] Για να πάμε μπροστά, χρειαζόμαστε έναν χαρισματικό ηγέτη που θα ζωντανέψει τη βρετανική ταυτότητα. Και δεν το έχουμε αυτό. –The Guardian, Μάιος 2017

Σαν άνθρωποι, δεν χρησιμοποιούμε το παρελθόν και την ιστορία για να καταλάβουμε τη σημασία του στο παρόν. Αν δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις το παρελθόν για να ορίσεις το παρόν, τότε δεν θα έπρεπε να είναι ένα στοιχείο που κρατά πίσω το μέλλον. Η Ελλάδα είναι ένα τέλειο παράδειγμα. Περισσότερο από τη Βρετανία, έπεσε στα γόνατα και ούτε μία λευκή χώρα δεν σκέφτηκε να τη βοηθήσει. Από εκεί προέρχεται η μυθολογία και η έννοια της δημοκρατίας. Κανείς δε νοιάστηκε, όλοι νοιάζονται για το μοντέρνο, σωστά; H Kim Kardashian είναι πιο δυνατή από την Ελλάδα. –The Guardian, Μάιος 2017 

Για μένα είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει κάτι σαν τα WikiLeaks, γιατί ξέρεις πως έχουν ήδη αποδείξει πως δεν το κάνουν για τα λεφτά. Περισσότερες τέτοιες φιγούρες είναι σημαντικές στην κοινωνία –Συζήτηση με τον Slavoj Žižek και τον Julian Assange στο Meltdown Festival, 2017

Δεν έχω άλλο χρόνο για γνώμες. –The Guardian, Μάιος 2017 


 Για το ντοκιμαντέρ της Matangi/Maya/M.I.A.:

Νομίζω ότι ο κόσμος [στις Η.Π.Α.] το χρειάζεται στην εποχή του Instagram και των φανταχτερών X-Factor τύπων που βρίσκονται συνεχώς στη δημόσια σφαίρα. –Highsnobiety, Φεβρουάριος 2018

Καταλάβαινα ότι το να φέρεις μία κάμερα σε ένα δωμάτιο άλλαζε τα πράγματα, αλλά το έκανα τόσο συχνά που τελικά όλοι το ξεχνούσαν. Νομίζω πως ήταν ένα κόλπο που τους εισήγαγε σε θεραπεία. –Highsnobiety, Φεβρουάριος 2018

Νομίζω πως τώρα μπορώ να είμαι απλά δημιουργική χωρίς πλέον να με κρίνουν οι άνθρωποι για όλα αυτά τα περίπλοκα ζητήματα που δεν μπορούσα να εξηγήσω πολύ καλά χωρίς την ταινία. Ήμουν πάντοτε προβληματική γιατί ήταν πολύ δύσκολο να εξηγήσεις αυτά τα πράγματα. –Highsnobiety, Φεβρουάριος 2018

Το ντοκιμαντέρ της M.I.A., Matangi/Maya/M.I.A., σε σκηνοθεσία Steve Loveridge θα προβληθεί το Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου στις 19:15 στον κινηματογράφο IDEAL στο πλαίσιο του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας. Την ταινία προλογίζει ο Θεοδόσης Μίχος
POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.