Είναι περιττό να μιλήσουμε ακόμα μία φορά για την τεράστια επίδραση των Prodigy στην ηλεκτρονική μουσική και το κενό που αφήνει ο θάνατος του εμβληματικού τους frontman, Keith Flint. Αν και χρειάστηκε να παλέψουν για να αποκτήσουν τον σεβασμό της μουσικής βιομηχανίας, κατόρθωσαν μέσα σε μία δεκαετία να έρθουν από το underground στο προσκήνιο περνώντας από τα παράνομα raves στις σκηνές των μεγαλύτερων φεστιβάλ όλου του κόσμου. Χωρίς μάλιστα να «μαλακώσουν» τον ήχο της. Ακόμα και για όσους από εμάς ενηλικιώθηκαν πολύ μετά τα 90s και δεν έζησαν μυθικά πάρτι σε αποθήκες και χωράφια (ή και στάβλους, “The Barn” λεγοταν το club που γνωρίστηκαν Keith Flint και Liam Howlett), η μουσική των Prodigy, με τα φρενήρη και παραμορφωμένα μπιτ και φυσικά την larger than life περσόνα του Flint, έχει υπάρξει καθοριστική.
Το εκστατικό “Firestarter” του 1996, το single που προλόγισε τον τρίτο τους δίσκο, The Fat of the Land, είναι για πολλούς το σημαντικότερό τους κομμάτι. «Ξεκινούσα τον καινούργιο δίσκο [όταν έγραψα το “Firestarter”] και αυτό ήταν το πρώτο πράγμα που θα άκουγε ο κόσμος. Και μετά έγινε χαμός με αυτό το κομμάτι. Έπαιζα, δοκίμαζα διάφορες κιθάρες, περνούσα πολύ χρόνο ηχογραφώντας κιθάρες και μετά τις διέλυα και προσπαθούσα να δημιουργήσω νέους ήχους», είπε τον Φεβρουάριο ο εγκέφαλος των Prodigy, Liam Howlett στον αυστραλέζικο ραδιοφωνικό σταθμό triple j. Πρόκειται επίσης για το πρώτο τραγούδι των Prodigy για το οποίο ο Keith Flint ηχογράφησε φωνητικά. «Το backing track ήταν σχεδόν έτοιμο και είπα [σ.σ. στον Howlett], αν είναι να με βάλεις κάπου, σε αυτό το κομμάτι θέλω».
https://www.youtube.com/watch?v=wmin5WkOuPw
Η κυκλοφορία του “Firestarter” προκάλεσε αίσθηση. Tην ακολούθησε ο συνηθισμένος τεράστιος ηθικός πανικός, εξαιτίας της οργής και της βιαιότητας των στίχων και του σκοτεινού, απόκοσμου βίντεο κλιπ, στο οποίο ο Flint εμφανίζεται να χορεύει στον εγκαταλελειμμένο σταθμό Aldwych του λονδρέζικου μετρό. Mάλιστα αρκετοί τηλεοπτικοί σταθμοί αρνήθηκαν να το προβάλλουν πριν τα μεσάνυχτα. (Πάντως, ο Howlett είχε δηλώσει στον Guardian το 2004: «Όλος ο θυμός στα τραγούδια βγαίνει από μία εσωτερική μάχη με τον εαυτό μου, για να τα κάνω καλύτερα». Συνέχισε λέγοντας: «Πολιτική; Ποτέ δεν ήταν ζήτημα πολιτικής για εμάς. Απλά γράφουμε μουσική που να ξεσηκώνει τον κόσμο. Για να είμαι ειλικρινής… ποτέ δεν έχω υπάρξει θυμωμένος για τίποτα σε ολόκληρη τη γαμημένη ζωή μου».)
Όχι πως οι αντιδράσεις επηρέασαν ιδιαίτερα την επιτυχία του, αφού τελικά το “Firestarter” έγινε το πρώτο νούμερο ένα των Prodigy στα βρετανικά τσαρτ. Το τολμηρό κράμμα rave και punk στοιχείων, με τη χρήση sample από το “SOS” των The Breeders, σηματοδότησε μία στροφή στον ήχο της μπάντας, αλλάζοντας την εικόνα του κόσμου για αυτήν, κάτι που ο Liam είχε μετατρέψει σε προσωπική του αποστολή.
Είτε ως rave ύμνος μίας (και κάθε) γενιάς που βράζει το αίμα της, είτε εσχάτως ως meme, το “Firestarter” παραμένει ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια στην ιστορία της ηλεκτρονικής μουσικής, ταυτισμένο για πάντα με την εμπρηστική περφόρμανς του Flint. Ο ίδιος βέβαια φέρεται να είχε πει, αν δεχτούμε αυτήν την δήλωση που του αποδίδεται: «Αν άλλο ένα μουνόπανο με αποκαλέσει “firestarter”, θα τον καρφώσω στο λαιμό».
Με πληροφορίες από The Independent.