Ο Λαβύρινθος (The Maze Runner)
ΗΠΑ, 2014, Έγχρωμο
Σκηνοθεσία: Wes Ball
Πρωταγωνιστούν: Dylan O’ Brien, Kaya Scodelario, Will Poulter
Διάρκεια: 113’
Ο Thomas ξυπνά σε έναν νέο κόσμο γεμάτο νεαρά αγόρια και το μόνο που θυμάται είναι το όνομά του. Κακό αυτό όταν στη νέα πραγματικότητα πρέπει να είναι μονίμως σε εγρήγορση και να αναλάβει το ρόλο του δρομέα του Λαβυρίνθου, μιας σχεδόν αχαρτογράφητης και επικίνδυνης περιοχής την οποία καλείται να εξερευνήσει προς όφελος της ομάδας της οποίας αποτελεί πλέον μέλος. Ο μόνος τρόπος για να βγουν από αυτή τη νέα πραγματικότητα, έγκειται στη δύναμη της μνήμης τους, την οποία αν μπορέσουν να ανακτήσουν ίσως έχουν μια ελπίδα απόδρασης. Η ανάμειξη στοιχείων μπλοκμπάστερ επιβίωσης, θεωριών συνομωσίας και βιντεοπαιχνιδάδικης δράσης ακούγεται ως μια καλή ιδέα, μα εν τέλει ο δεν καταφέρνει να ξεπροβάλλει στο πλήθος, καταδικάζοντας το πρώτο μέρος της μέλλουσας τριλογίας –ή τετραλογίας, αν υποταχθεί στη «μόδα» του διμερούς χωρισμού του επιλόγου- σε μια σχεδόν αδιάφορη ταινία με ροπή προς το βαρετό. Στεγνή, στιγμιαία ικανοποίηση.
Αμνησία (Before I Go To Sleep)
ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Σουηδία, 2014, Έγχρωμο
Σκηνοθεσία: Rowan Joffe
Πρωταγωνιστούν: Nicole Kidman, Colin Firth, Mark Strong
Διάρκεια: 92’
Η Christine μετά από ένα τραγικό περιστατικό του οποίου οι λεπτομέρειες παραμένουν νεφελώδεις, υποφέρει από μια πάθηση που την κάνει να διαγράφει το παρελθόν της κάθε 24 ώρες. Αργά και σταθερά, με τη βοήθεια ειδικών, κάνει τα πρώτα βήματα προς τη θεραπεία της. Οι λεπτομέρειες που θα ανακαλύψει, θα την φέρουν σε ένα παρόν που τα πάντα μπορούν να αμφισβητηθούν. Ο Rowan Joffe γράφει και σκηνοθετεί τη μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος με τον πλέον γελοίο τρόπο: άρρυθμο, γεμάτο μελοδραματικά κλισέ, ψευτοανατροπές και γελοίους διαλόγους, κάνει το θεατή να απορεί αν βλέπει παρωδία ή αν το εννοεί ο δημιουργός του. Αν αξίζει κάτι απ’ όλη την ταινία, είναι η επιεικώς κάκιστη ερμηνεία του Adam Levy στην τελευταία σκηνή, η οποία, μάλιστα, κοντράρει για τον τίτλο του πιο κατάπτυστου κλεισίματος σε ταινία τα τελευταία χρόνια.