Το ερώτημα που διχάζει ξανά το πανελλήνιο μετά το ανεκδιήγητο «δικαιούται να πάρει βραβείο τραγωδού ο Ρουβάς;» είναι ένα και αγγίζει τις σφαίρες της αβάσταχτης ελαφρότητας και του Είναι και του Φαίνεσθαι: Μπορεί να τραγουδήσει ο Sakis το Αξιον Εστί; Κι αν ο Αισχύλος δεν χρειαζόταν να ερωτηθεί για να ερμηνεύσει ο αδιαφιλονίκητος Έλληνας ποπ σταρ τον Διόνυσό του, ο Μίκης έπρεπε να δώσει την έγκρισή του για το κορυφαίο έργο του. Και πράγματι. Έδωσε τη μεγαλόψυχη συγκατάθεσή του για τη συναυλία «90 χρόνια Μίκης Θεοδωράκης», που θα πραγματοποιηθεί στις 2 Μαΐου στη Νέα Σμύρνη κι έχει ήδη ξεκινήσει να σπέρνει πανικό. Και διχόνοια.
Δεν ήταν φιλοδοξία του Ρουβά . Η ανορθόδοξη, προβοκατόρικη και άκρως αβανταδόρικη πρόταση, στο πλαίσιο των εορτασμών της Εργατικής Πρωτομαγιάς, ανήκει στο δήμο Νέας Σμύρνης και στο μαέστρο Θ. Ορφανίδη, διευθυντή και συνιδρυτή της Orchestra Mobile.
Όποιος γνωρίζει τον Θεοδωράκη δεν εκπλήσσεται . Ο Μίκης πάντοτε ήτανε αφάνταστα large με όσους ορέγονταν το έργο του και την καταξίωση που θα τους έδινε η ερμηνείατου. Στην περίπτωση του Ρουβά όχι μόνο συγκατένευσε. Διευκρινίζεται ότι θα χαιρετίσει την συναυλία του και με (εγκάρδιο) σημείωμά του, που θα αναγνωστεί πριν απ’ την έναρξή της . Ο ποπ τραγουδιστής απ΄τη μεριά του δηλώνει ειλικρινώς: «Η ερμηνεία του “Αξιον Εστί” είναι ένας σταθμός για τη μουσική μου πορεία, μια μουσική πρόκληση που με συνεπαίρνει και με εξελίσσει». Παρόλα αυτά, θεωρεί , χωρίς ίχνος μετριοφροσύνης, ότι πρόκειται να δώσει χάρη στη συναυλία «το δικό μου ερμηνευτικό αποτύπωμα στο μυθικό αυτό έργο των Μίκη Θεοδωράκη και Οδυσσέα Ελύτη».
Τι θέση παίρνει το «σινάφι;» Ποικίλλει. Τις ευχές του «να έχει καλή επιτυχία» ο Ρουβάς εξέφρασε αυθόρμητα στο τηλεφώνημα της Popaganda o Λαυρέντης Μαχαιρίτσας: « Εύχομαι να τα καταφέρει το παιδί. Όλοι οι άνθρωποι έχουν δικαίωμα να τα δοκιμάζουν όλα. Ας κρίνονται εκ του αποτελέσματος και ας μην είμαστε προπέτες».
Τελείως διαφορετική είναι η άποψη του Θάνου Μικρούτσικου, ο οποίος είναι πεπεισμένος ότι ο Ρουβάς δεν μπορεί να αποδώσει το Αξιον Εστί. «Και ταλέντο να είχε, η «χειρονομία» του Ρουβά είναι άλλη . Ακόμα και τις τεχνικές δυνατότητες να είχε για να τραγουδήσει το Αξιον Εστί , που συνιστά τη δραματική συγκυρία του έθνους, δεν θα ήταν πειστικός ο Ρουβάς. Και η πειστικότητα στη σοβαρή μουσική και ειδικά στο Άξιον Εστί είναι το Α και το Ω. Υπάρχουν τραγουδιστές στο χώρο του life style με καλές φωνές, ωστόσο έχουν μια άλλη χειρονομία, όπως έλεγε ο Μπρεχτ».
«Ο Μίκης Θεοδωράκης πιστεύει πως μ’αυτό τον τρόπο κατεβαίνει το έργο στη νεολαία και στον λαό», υποστηρίζει στην Popaganda η Λίνα Νικολακοπούλου. «Όμως, καλύτερα να μείνει κάτι ψηλά παρά να χαμηλώσει το επίπεδο», προσθέτει. Ο Μανώλης Φάμελλος είναι πιο συγκρατημένος: «Δεν νομίζω ότι έχω να πω κάτι . Θα μιλήσω μόνο εκ του αποτελέσματος και όχι για τις προθέσεις». Oι περισσότεροι ομότεχνοί του προτιμούν να μην τοποθετηθούν καν.