Ο Fernando Botero διακρίθηκε ως ένας από τους πιο εμβληματικούς ζωγράφους και γλύπτες του 20ού αιώνα αλλά και ο σημαντικότερος στη Λατινική Αμερική. Η αισθητική του, η οποία χαρακτηρίζεται ως «Boterismo» έχει αφήσει το στίγμα της σε σημεία ανά τον κόσμο. Σε μουσεία σύγχρονης τέχνης, στα Ηλύσια Πεδία στο Παρίσι, την Παρκ ‘Αβενιου στη Νέα Υόρκη, το Paseo de Recoletos της Μαδρίτης, σε πάρκα και πλατείες σε μεγάλες μητροπόλεις.
Το έργο του Μποτέρο περιλαμβάνει προσωπογραφίες (συνήθως ομαδικές), τοπία και αναπαραστάσεις νεκρής φύσης ή καθημερινών σκηνών, προσηλωμένο στην παραστατική ζωγραφική και κατά βάση ανθρωποκεντρικό. Αν και χαρακτηρίζεται ως εικονιστικός ζωγράφος, το έργο του απέχει από τον ρεαλισμό, αποδίδοντας την πραγματικότητα μέσα από ογκώδεις διαστάσεις των αντικειμένων και ευτραφείς ανθρώπινες μορφές. Ο Μποτέρο απεικόνισε όλο το φάσμα της λατινοαμερικανικής μικροαστικής τάξης, ενώ από το έργο του δεν λείπει και το στοιχείο της πολιτικής και κοινωνικής ευαισθησίας.
Τα γλυπτά του χαρακτηρίζονται συχνά από τις γιγαντιαίες διαστάσεις τους και τις ομαλές, λείες επιφάνειες, στοιχείο που υπογραμμίζει τον αισθησιασμό των έργων. Υπερμεγέθη γλυπτά του Μποτέρο εκτέθηκαν δημόσια, για πρώτη φορά, στο Καστέλο Μπελβεντέρε της Φλωρεντίας, το 1991, και αμέσως μετά στο καζίνο του Μόντε Κάρλο και στα Ηλύσια Πεδία του Παρισιού. Το 1993 υπήρξε ο πρώτος καλλιτέχνης του οποίου γλυπτά παρουσιάστηκαν στην Παρκ Άβενιου της Νέας Υόρκης, ενώ το 1999 τριάντα γλυπτά του εκτέθηκαν στην Πιάτσα ντελα Σινιορία της Φλωρεντίας, ανάμεσα σε έργα του Μιχαήλ Άγγελου και του Τσελίνι.
Τον περασμένο Μάιο είχε αφήσει την τελευταία της πνοή η σύζυγός του και διακεκριμένη εικαστικός Σοφία Βάρη, ύστερα από πολύμηνη μάχη με τον καρκίνο.
Ballerina
Colombian
Left Hand
La Muerte de Pablo Escobar
Monalisa
La Playa
Una Familia
Recycling Woman
The Dancers
Woman in front of a window