Οι πρώτες ημέρες κάθε χρονιάς είναι σαν να έχουμε ανοίξει μια πόρτα στο μέλλον και να του ρίχνουμε κρυφές ματιές.’Αλλωστε, τι ήταν το 2014 πριν από λίγα χρόνια, λόγους μήνες, λίγες εβδομάδες; Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον λοιπόν, προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε τους νέους ανθρώπους που θα το ορίζουν με την τέχνη τους, τη δημιουργικότητά τους, τη φαντασία και τις ικανότητές τους. Μας βοήθησαν στην προσπάθειά μας αυτή δώδεκα καταξιωμένοι άνθρωποι από διαφορετικούς τομείς της ελληνικής δημιουργικής πράξης ,οι οποίοι μας πρότειναν αυτούς που κατά την άποψή τους θα βρούμε μπροστά μας σε λίγο. Σε πολύ λίγο,ακόμη και τώρα. Σήμερα κάνουμε μια πρώτη γνωριμία με εικαστικούς, πεζογράφους, ποιητές, μουσικούς, γραφίστες, ηθοποιούς, σκηνοθέτες του κινηματογράφου και του θεάτρου,σεφ μαγειρικής, ανθρώπους που διακρίνονται στη διαδικτυακή επικοινωνία. Ασφαλώς και δεν είναι οι μόνοι, υπάρχουν γύρω μας εκατοντάδες δημιουργικοί άνδρες και γυναίκες που θα βάλουν τη υπογραφή τους στο μέλλον μας. Επίσης, αυτοί δεν είναι οι μόνοι τομείς που αναδεικνύουν ταλέντα: ο αθλητισμός, η μόδα, η φωτογραφία, η επιχειρηματικότητα, η τεχνολογία, οι επιστήμες θα αποτελέσουν το δεύτερο μέρος της έρευνάς μας.
ΜΟΥΣΙΚΗ / Τι αρέσει στο Γιώργο Καρανικόλα
Bazooka
Τους Bazooka τους είδα ζωντανά πρώτη φορά πριν από 5-6 χρόνια κάπου σε ένα υπόγειο στην Αχαρνών. Από τότε πρέπει να τους έχω δει καμιά δεκαριά φορές και πάντα μετά τα gigs είχα ένα αίσθημα πληρότητας σε σχέση με τη διάθεσή μου να δω κάτι που θα με σηκώσει στον αέρα. Πιστεύω ότι είναι by far η πιο high energy μπάντα στην Ελλάδα και κουβαλάει μαζί της και ένα μάτσο καλά τραγούδια και αυτό μπορείς να το καταλάβεις αν έχεις τα σινγκλάκια τους και το δίσκο που έκαναν στην Slovenly Records. Αυτό που μένει τώρα είναι να χωρέσουν στον καινούριο τους δίσκο όλη την έκλυση ενέργειας που έχουνε στα live τους. Και θα το κάνουν.
The Drobs
Κάνοντας την παραγωγή και το mixing σʼ αυτό το δίσκο, μετά από την πρωταρχική έκπληξη, ένοιωσα ότι κάτι σπουδαίο γίνεται εδώ. Όταν πια άκουγα το δίσκο έτοιμο, ήταν πολύ δύσκολο να μην το βάζω να παίζει σερί 4-5 φορές. Απίστευτο κόλλημα, και για μένα ο δίσκος της χρονιάς. Εύκολα σε παρασύρει και σε διαπερνάει υπόγεια η υψηλή μουσική νοημοσύνη που έχει. Ένοιωθα να περνάω από τους Funkadelic στον Brian Eno και από το spaghetti western στον Madlib, και εκεί κατάλαβα ποια είναι η δύναμη αυτού του δίσκου: τα περάσματα του, τα οποία θα τα ονόμαζα μουσική κρυπτογραφία. Αναμένω με πολλή ανυπομονησία τα live, γιατί πιστεύω ότι όλο αυτό το stuff θα το οδηγήσουν ακόμα πιο μακριά.
*Ο Γιώργος Καρανικόλας είναι κιθαρίστας των Last Drive
ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ Ι / Ο Σωτήρης Δημητρίου προτείνει μία συγγραφέα χωρίς εκδότη
Ειρήνη Ταμβάκη
Το βιβλίο της Ειρήνης Ταμβάκη “274 μέρες” είναι ένα ταξίδι ζόφου στις θάλασσες της ψυχής. Αυτή η καταβύθιση όμως δημιουργεί στον αναγνώστη ευφροσύνη.Εξωτερικά οι μέρες του τίτλου είναι οι ημερολογιακές καταχωρήσεις σ ένα μπάρκο. Και το θαλασσινό ταξίδι διαποτίζει τον αναγνώστη με μια νοσταλγία για μουντά λιμάνια, για ντόκους, μηχανοστάσια και πελάγη. Η ναυτοσύνη είναι η λαβή για να εισχωρήσει ο αναγνώστης στην άβυσο της ψυχής. Η τέχνη της Ειρήνης Ταμβάκη είναι απολύτως χωνεμένη στην ιστορία της.Την ωθεί πρωτίστως να μιλήσει για συναισθήματα και έτσι η γραφή της ρέει φυσικά. Δεν μπορείς να ξεχωρήσεις τα επιμέρους θελκτικά στοιχεία της γραφής. Ολόκληρο το κείμενο είναι μια αξεδιάλυτη θάλασσα λέξεων και συναισθημάτων με πλοηγό μια ιδιόμορφη πεζογραφική ποίηση. Παραδόξως αυτό το έργο δεν βρήκε ακόμα εκδότη. Πιστεύω ότι αυτή η νέα συγγραφέας έχει να προσφέρει στη λογοτεχνία.
*Ο πεζογράφος Σωτήρης Δημητρίου βραβεύθηκε πρόσφατα με το Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών για το βιβλίο του “Το κουμπί και το φόρεμα”
Στην επόμενη σελίδα οι επιλογές του Νίκου Δαββέτα και του Χάρη Βλαβιανού για την ποίηση και την πεζογραφία