photo-9

Πως αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την ζυθοποίηση;
Από αγάπη, ήταν ένα όνειρο που κάναμε πραγματικότητα. Ήταν και ανάγκη. Θέλαμε να διοχετεύσουμε την ενέργεια, τη γνώση και την εμπειρία μας σε μία παραγωγική δραστηριότητα που συνδυάζει τον αγαπημένο μας τόπο, την Τήνο με τη Μπύρα, που είναι  το πιο δημοφιλές και δημιουργικό αλκοολούχο ποτό στον κόσμο. Η ΝΗΣΟΣ δεν είναι, για εμάς, μία επιχείρηση. Δεν είναι υπερβολή να σας πω ότι αυτό που αισθανόμαστε μοιάζει, με έναν μεγάλο έρωτα. Μας κάνει περήφανους και μας γεμίζει χαρά.

Πως αντιμετώπισαν αυτήν την επιλογή σας;

“Ναι μεν, αλλά”! Θαυμασμός και αμφιβολία. “Καλή πρωτοβουλία αλλά θα τα καταφέρετε;…”,”η κρίση, ο μεγάλος ανταγωνισμός…”, “μα γιατί σ’ ένα μικρό νησί και όχι σε κάποια πιο κεντρικά τοποθετημένη περιοχή;”, “η Ελλάδα καταστρέφεται και εσείς επενδύετε;”. Ακούσαμε τα πάντα και δεν αδικώ αυτούς που μας τα έλεγαν, σκεπτόντουσαν μόνο με τη λογική, προσπαθούσαν να μας προστατεύσουν. Εμείς όμως ήμασταν “κολλημένοι”. Η ΝΗΣΟΣ ζούσε μέσα μας και έπρεπε να γίνει πραγματικότητα.

Ποια ήταν τα ρίσκα που είχε αυτή η κίνηση σε μια περίοδο κρίσης και πως τα αποφύγατε;

Ακόμα, η Κρίση σου αποκαλύπτει δυνάμεις που δεν ήξερες ότι είχες. Υπάρχει μια φράση στα Αγγλικά του Joseph Kennedy -πατέρα το John Kennedy- που εμένα με ενέπνεε πάντα: “When the going gets tough, the tough get going”. Όταν οι συνθήκες είναι εξόχως δύσκολες, επιβιώνουν αυτοί που μπορούν να ξεπεράσουν τον εαυτό τους και να κάνουν το ανέφικτο, εφικτό. Την Κρίση δεν μπορείς να την αποφύγεις, μπορείς όμως να καταφέρεις να επιτύχεις τους στόχους σου μέσα σε αυτή. Χρειάζεται μεγαλύτερη αποφασιστικότητα, πίστη και προσεκτικοί, μελετημένοι χειρισμοί. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχεις ένα σκοπό που σε εμπνέει και σε κινητοποιεί. Εμείς έχουμε τη ΝΗΣΟΣ.

ylika

Ποιοι άνθρωποι είναι πίσω από αυτή την προσπάθεια;

Η σύντροφός μου, δημοσιογράφος και Τήνια εξ έρωτος, Μάγια Τσόκλη και οι φίλοι μας Ελίνα και Κωστής Δάλλας. Μοιραζόμαστε κοινές αξίες και μας συνδέει η μεγάλη αγάπη μας για την Τήνο και το Κυκλαδικό αρχιπέλαγος. Επίσης, ο Σταύρος Λαδάς, η Λήδα Νταφούλη και η ομάδα που τρέχει τη Ζυθοποιία Κυκλάδων στην Τήνο με τον μέγιστο επαγγελματισμό και ποιότητα. Ακόμα η ΝΗΣΟΣ έχει δημιουργήσει μία αλυσίδα αξίας στην οποία συμμετέχουν επαγγελματίες του εμπορίου τροφίμων και ποτών και της εστίασης από την Τήνο, τις Κυκλάδες, την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, την Κρήτη, τη Ρόδο, τη Σάμο και πολλά άλλα μέρη της Ελλάδας που προσφέρουν τη ΝΗΣΟΣ καθημερινά στους φίλους της.

Πως επιλέχθηκε το μέρος, η Τήνος, για την παραγωγή και το ζυθοποιείο και γιατί;

Η Τήνος δεν επελέγει, ήταν η Αρχή. Το όραμα, δεν ήταν μόνο να κάνουμε τη ΝΗΣΟΣ, αλλά να κάνουμε τη ΝΗΣΟΣ στην ΤΗΝΟ. Απλά, η Τήνος είναι το μέρος που μας κάνει ευτυχισμένους. Κάποια συμπαθέστατη και εξυπνότατη επιχειρηματίας που ξεναγήθηκε στο ζυθοποιείο φέτος το καλοκαίρι, με ρώτησε, “γιατί όχι σε μία βιομηχανική ζώνη έξω από την Αθήνα, το κόστος….” Τη διέκοψα και της ζήτησα να βγούμε στη βεράντα του ζυθοποιείου. “Γιατί δεν έχει αυτή τη θέα” της απάντησα, δείχνοντας της την Δήλο και τη Ρήνια στον ορίζοντα. Ξέρω ότι η ευχαρίστηση δεν προσμετράται στην αποτίμηση μια επιχείρησης, αλλά πιστέψτε με οι μπύρες που γίνονται από ευτυχισμένους ανθρώπους είναι καλύτερες!

Πως έχει επηρεάσει το νησί η προσθήκη αυτού του προϊόντας και ποια είναι η σημασία για τα τοπικά προϊόντα για τον τουρισμό αλλά και για την οικονομία της χώρας;

Το καλοκαίρι του 13  –από τις πληροφορίες που έχουμε από τον Δήμο Τήνου-   ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητικό από πλευράς αφίξεων και  εσόδων για το νησί  και φαίνεται ότι η μεγάλη δημοσιότητα που πήρε η ΝΗΣΟΣ στα ΜΜΕ πρόσθεσε ένα λιθαράκι στην επιτυχία.  Πέρα από την παρουσία της στον Τύπο,  η ΝΗΣΟΣ έχει μια πολύ δραστήρια σελίδα στο facebook – facebook.com/nissosbeer –  με περισσότερους από 47.000 φίλους. Από έναν πρόχειρο υπολογισμό που κάναμε, 5-6.000 άνθρωποι βλέπουν κατά μέσον όρο τα posts μας. Σήμερα, οι προβολές της ΝΗΣΟΣ και της Τήνου μέσα από τις καμπάνιες μας, έχουν ξεπεράσει τα 16 εκατομμύρια, που σημαίνει ότι κάπου 3 εκατομμύρια άτομα έχουν εκτεθεί στα μηνύματα της ΝΗΣΟΣ και κατ’επέκταση της Τήνου. Από την αρχή του εγχειρήματος, είπαμε ότι ένας στόχος μας ήταν να προσθέσουμε αξία στη γενέτειρα της ΝΗΣΟΣ, νομίζω ότι πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι.

Πόσος χρόνος χρειάστηκε για την δημιουργία της πρώτης φιάλης και ποια στάδια έπρεπε να προηγηθούν;

Έξι μήνες σχεδιασμός και προετοιμασία και ένας χρόνος υλοποίησης. Πολλά προηγήθηκαν, όμως θα αναφέρω ένα. Πραγματοποιήσαμε γευστικές δοκιμές με διαφορετικές πιλοτικές συνταγές σε πάνω από 200 άτομα εδώ και στο εξωτερικό! Το ψάξαμε πάρα πολύ, καθώς θέλαμε να δώσουμε στους φίλους μας (μεταξύ αυτών και σε εμάς) μία πραγματικά αξιόλογη μπύρα. Το καλύτερο, μου το είπε ένας Τηνιακός επαγγελματίας του κλάδου της εστίασης σε μία από τις γευστικές μας δοκιμές. Δοκιμάζοντας μία από τις συνταγές μας, γυρνάει και μου ψιθυρίζει σιγά, σιγά, για να μην τον ακούσουν οι άλλοι παρευρισκόμενοι: «…αυτή να βγάλεις! Είναι, πως να στο πω …αρχοντική!…ταιριάζει στη Τήνο». Καταλαβαίνεις πως ένιωσα. Δεν είναι αστείο. Μία μπύρα με καταγωγή, εκπροσωπεί τον Τόπο της. Η ευθύνη είναι μεγάλη αλλά και η χαρά ακόμα μεγαλύτερη.

Στην επόμενη σελίδα τι τύπος μπύρας είναι η Νήσος και η νέα μόδα με την ελληνικές μικροζυθοποιίες.