Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΜΟΥΣΙΚΗ : ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Όσα Λένε Οι Μπάντες Μεταξύ Τους: The East vs. Space Blanket

Το Σάββατό 25/4 ανεβαίνουν στην σκηνή του Ρομάντσου για να κάνουν θόρυβο. Λίγο πριν κάνουν ερωτήσεις οι μεν στους δε...
popaganda_bands_1

Οι συναντήσεις συγκροτημάτων συνεχίζονται στην «σκηνή» του Popaganda, εκεί που τους ζητάμε να κάνουν τη δουλειά μας και να απαλλαχθουν από τις βαρετές δημοσιογραφικές ερωτήσεις. Αυτή τη φορά δύο από τα πιο εκρηκτικά νέα σχήματα της εγχώριας σκηνής, The East και Space Blanket, συνομιλούν λίγο πριν την κοινή τους εμφάνιση το προσεχές Σάββατο στο Ρομάντσο…

11128921_10152852979392689_1612317991_o

The East (φωτό: Έβαν Μαραγκουδάκης)

(SB) Ποιο είναι το πιο ιδιαίτερο μουσικό όργανο που έχετε στην κατοχή σας και πώς το αποκτήσατε; (TE – Στράτος) Για εμένα προσωπικά, το πιο ιδιαίτερο μουσικό όργανο που κατέχω είναι μή υλικό. Είναι ο τρόπος σκέψης που έχω διαμορφώσει και συνεχίζω να διαμορφώνω, μελετώντας πολλά διαφορετικά είδη μουσικής και προκαλώντας τα όριά μου. Το μέσον μπορεί να είναι οτιδήποτε, μία κιθάρα, ένα λαούτο, ένα synth ή διακόσιες γραμμές κώδικα. Δυστυχώς δεν είχα ποτέ δεξιότητα με τη φωνή μου, τα πράγματα θα ήταν ίσως πιο απλά τότε.  (ΤΕ-Αντώνης) Το πιό ιδιαίτερο όργανο που είχα στην κατοχή μου ήταν ένα soft synth με έναν τύπο ο οποίος έκανε «Ομ». Μπορούσες να πειράξεις τόνο/χροιά κι άλλαζε και το animation του τύπου. Δυστυχώς δεν θυμάμαι το όνομα του. Πολύ ωραίο για να κάνεις πλάκα και να χάνεις τον χρόνο σου αντί να γράφεις μουσική.

(SB) Πώς θα περιγράφατε τον ήχο σας σε κάποιον ο οποίος δεν μπορεί να ακούσει; (TE – Στράτος) Θα ήθελα πολύ να έβλεπα τις αντιδράσεις ενός κωφού στις δονήσεις που παράγονται κατά τη διάρκεια μίας πρόβας. Βασικά, θα ήθελα ένας τέτοιος άνθρωπος να περιγράψει τη μουσική μας.

(SB) Τι θα προέκυπτε εάν παίζατε σε ένα τελείως σκοτεινό δωμάτιο; (TE – Στράτος) Θα ήταν αρκετά ασφυκτική συνθήκη, αλλά ίσως έδινε επιπλέον διαστάσεις στον ήχο. Φαντάζομαι θα είναι παιδική χαρά για έναν συναισθητικό. (ΤΕ-Αντώνης) Πολλά λάθη, τούμπες και κακή μουσική.

(SB) Πώς διαχειρίζεστε τα λάθη κατά τη διάρκεια των προβών; (ΤΕ-Αντώνης) Το διαχειριζόμαστε διαφορετικά, ανάλογα με την ανεκτικότητα του καθενός. Αν το λάθος αξιολογηθεί ως μικρό, απο αυτόν που το έκανε, θα προσπαθήσει να το εντάξει μέσα στο συνολικό ήχο. Ένα συγκαταβατικό βλέμμα ή ενα χαμόγελο ίσως είναι αρκετό. Αν οι υπόλοιποι κρίνουν το λάθος ως άξιο σημασίας, συνήθως το κομμάτι διακόπτεται για να γίνουν συστάσεις. 

(SB) Ποιες είναι οι 3 αγαπημένες σας παραγωγές, ανεξαρτήτως δεκαετίας; (ΤΕ-Αντώνης) Μόνο τρεις; Tony Visconti στο Low του David Bowie,  John Loder στο Psychocandy των The Jesus And Mary Chain  και Flood στο The Downward Spiral  των Nine Inch Nails. (TE – Στράτος) Παρακάμπτοντας σκόπιμα τις ηλεκτρονικές παραγωγές, θα πω:  Tom Allom στο Sabbath Bloody Sabbath των Black Sabbath, η σύμπραξη των Ben Hillier, Norman Cook, William Orbit στο Think Tank των Blur και Τιτος Καργιωτάκης/ Χρήστος Χαρμπίλας στο Η Βροχή Από Κάτω του Θανάση Παπακωνσταντίνου.

11128869_10152852979367689_61372326_o

Space Blanket

(TE) Τα live σας δίνουν την αίσθηση ότι λατρεύετε εξίσου τη δυναμική μίας rock συναυλίας κι ενός electro party, ποιες είναι οι δικές σας αγαπημένες μουσικές εμπειρίες; Η αλήθεια είναι ότι το μουσικό μας background  είναι τελείως διαφορετικό, αλλά στα live κάπου αυτές οι δύο διαφορετικές διευθύνσεις συναντιώνται. Ο προσανατολισμός μας μας είναι περισσότερο ηλεκτρονικός χορευτικός, χωρίς αυτό να αποκλείει κι άλλα elements πιο φυσικά, πιο rock, τα οποία δίνουν μια άλλη ζωντανή διάσταση κι αυτό μας αρέσει. Αυτό όμως που σίγουρα επιδιώκουμε είναι να παίζουμε ηλεκτρονική μουσική live αποφεύγοντας όσο γίνεται το παραδοσιακό linear playback, πράγμα το οποίο κάνει κάθε live μας απρόβλεπτο. Η δική μου (abdul) αγαπημένη συναυλιακή στιγμή είναι οι Mogwai, αρκετά πίσω στον χρόνο, κυρίως επειδή από τότε κι έπειτα άρχισα να γράφω μουσική μαγεμένος από όλο αυτό το ηχόχρωμα! Ένω η δική μου συναυλιακή εμπειρία (biscuit) που καθόρισε και την μουσική μου πορεία κατά πολύ ήταν ένα live των Underworld στο UEA (πανεπιστήμιο του Norwich).

(TE) Για ποια πράγματα που έχετε καταφέρει σαν μπάντα μέχρι στιγμής νιώθετε περήφανοι; Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι σας; Είμαστε παρήφανοι που είμαστε μπάντα. Γνωριζόμαστε αρκετό καιρό κι από πάντα λέγαμε για μπάντα, ύφος μουσικής κλπ. Αυτό έγινε πραγματικότητα και θα συνεχίσει να υπάρχει. Επίσης είμαστε περήφανοι για όλα τα live που έχουμε κάνει πετυχημένα και μη, με αποκορύφωμα τα support σε Grammatik, Depeche Mode και Dan Le Sac vs Scroobius Pip. Η πρώτη δυνατή στιγμή μας ήταν όταν το 2012 βγάλαμε το πρώτο μας ep Cosmic σε ένα κατάμεστο Bios, όπου εφαρμόσαμε για πρώτη φορά την τεχνική του projection mapping.  

(TE) Πρόσφατα τελειώσατε τις ηχογραφήσεις/μίξεις για το επερχόμενο σας άλμπουμ. Μπορείτε να μας πείτε μερικά λόγια για τη διαδικασία; Κάποιο piece of equipment που έκλεψε την παράσταση; Σε αυτόν τον πρώτο μας long play δίσκο αποφασίσαμε να μιξάρουμε αναλογικά βγαίνοντας από το περιβάλλον του υπολογιστή χρησιμοποιώντας αναλογικά μηχανήματα. Για δύο βδομάδες κλειστήκαμε στο στούντιο και μιξάραμε ασταμάτητα. Αυτό έγινε στο Unreal Studio, το οποίο είναι γεμάτο από αναλογικά μηχανήματα σε ένα χώρο με εξαιρετική ακουστική. Το αποτέλεσμα είναι ένα πολύ ζεστό ηχόχρωμα με πλούσιες μπάσες συχνότητες και ωραία στερεοφωνική εικόνα. Αντιληφθήκαμε ότι η κονσόλα έκανε από μόνη της ένα μαγικό glue στα elements των κομματιών παρέα με όλα τα outboards που τη συνόδευαν.

(TE) Υπάρχουν κάποιοι κανόνες ή κάποιες κατευθύνσεις που ακολουθείτε πιστά κατά τη διάρκεια της σύνθεσης; Έχετε βάλει κάποια όρια στον ήχο των Space Blanket ή οι ορίζοντες είναι ανοιχτοί για οτιδήποτε; (συγκεκριμένο bpm range, συγκεκριμένα όργανα ή ήχοι στα drums/synths, φωνές, στίχοι κλπ) Κατευθύνσεις αυστηρές δεν υπάρχουν σε καμία περίπτωση. Γράφουμε κομμάτια είτε προετοιμάζοντας ο καθένας την ιδέα του, είτε μαζί, είτε κατά τύχη. Τα όρια μπαίνουν από μόνα τους χωρίς καμία συννενόηση και αυτό είναι πολύ σημαντικό στην παραγωγική διαδικασία. Σαφώς και έχουμε φτιάξει αρκετούς ήχους στα synthesizers και στα drum samples. Στην ηλεκτρονική μουσική αυτό δίνει τον χαρακτήρα στον ήχο καθώς και οι ιδέες στο κομμάτι του programming, δηλαδή στην ενορχήστρωση. Στα φωνητικά έχουμε την τύχη να έχουμε μαζί μας τον Vag (The Bliss, Kooba Tercu), ο οποίος συμβάλει τα μέγιστα σε αυτό το κομμάτι. Οι στίχοι πάντα είναι ελάχιστοι σε έκταση και ποικίλουν από μία επαναλαμβανόμενη φράση μέχρι 2. 3 στροφές. Το τι θα προκύψει βγαίνει από μία παραγωγική συνεργασία και των τριών μας.  

(TE) Για ποια πέντε τραγούδια/κομμάτια θα πουλούσατε την ψυχή σας προκειμένου να τα είχατε γράψει εσείς; Les Rythmes Digitales – Soft Machine, The Presets – If I Know You, ΝΙΝ – 1.000.000, Underworld – Cowgirl/Rez, The Chemical Brothers – Leave Home

 

popaganda_bands2

 The East vs. Space Blanket @ Ρομάντσο (Αναξαγόρα 3-5, Ομόνοια) , Σάββατο 25/4, 21.00 – είσοδος: 5 ευρώ

POP TODAY
LIFE
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.