Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΓΕΥΣΗ

Οι Αυτόματοι Πωλητές Γάλακτος έφθασαν στη Θεσσαλονίκη

Ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού «ΘΕΣγάλα», Θανάσης Βακάλης εξηγεί στην Popaganda πως το ντελίριο που ξεκίνησε από τη Λάρισα έφτασε και στη συμπρωτεύουσα.
Φωτογραφίες: Γιώργος Παπαδόπουλος
hlNZd

Λίγες ημέρες μετά τoν επετειακό εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, η Θεσσαλονίκη έζησε ακόμη μία «επανάσταση», αυτήν της τοποθέτησης αυτόματων μηχανημάτων πώλησης γάλακτος από τον Συνεταιρισμό «ΘΕΣγάλα», σε έξι διαφορετικά σημεία σε όλη την πόλη (κι ενώ προγραμματίζονται έξι ακόμα σημεία πώλησης και μάλιστα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα).

Στο κατάστημα της Άνω Τούμπας, στη συμβολή των οδών Γρ. Λαμπράκη με Ιπποδρομίου, δυο νεαρές κοπέλες με την ένδειξη «Ρώτα Με» στην μπλούζα τους εξηγούν στο καταναλωτικό κοινό πως να γεμίσεις μόνος σου ένα μπουκάλι με γάλα, με μόλις ένα ευρώ και μέσα σε λίγα λεπτά της ώρας. Και όσο το προσωπικό του «ΘΕΣγάλα» εξηγεί, το μπουλούκι των καταναλωτών μεταφέρεται από την θύρα με τα διαθέσιμα μπουκάλια, προς στο αυτοματοποιημένο σύστημα γεμίσματος και τούμπαλιν. Η εκμάθηση συνεχίζεται. Οι πιο ηλικιωμένοι ενθουσιάζονταν με την διαδικασία και φαίνονταν διατεθειμένοι να «κάτσουν στο θρανίο» για να μάθουν να προμηθεύονται φρέσκο παστεριωμένο γάλα 5 ημερών. Οι νεώτεροι έχουν αγοράσει το γάλα σε 5’ κι έχουν φύγει! 

Η ίδια εικόνα παρουσιάζεται καθημερινά και στα υπόλοιπα πέντε σημεία πώλησης στη Θεσσαλονίκη, στις οδούς Αγίου Δημητρίου 93& Πέλοπος 2, Αλ. Σβώλου 32, Χηλής 2 & Μ. Χρυσάνθου (Καλαμαριά), Μ. Αλεξάνρου & Φιλιππουπόλεως 77 (Αμπελόκηποι), στην Α. Παπανδρέου 140 (Συκιές- Νεάπολη). 

Ο ενθουσιασμός είναι μεγάλος. Οι καταναλωτές φωτογραφίζουν την διαδικασία και την ανεβάζουν στα προφίλ τους στα social media, ενώ πολλοί από αυτούς έχουν σχολιάσει κιόλας ότι η γεύση του είναι πολύ πιο διαφορετική από αυτή των κλασικών προϊόντων γάλακτος που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ. Στην σελίδα του Συνεταιρισμού στο Facebook βλέπεις καθημερινά στιγμιότυπα της λειτουργίας του νέου αυτού «ΑΤΜ» σε Θεσσαλονίκη και Λάρισα και τις ουρές που σχηματίζονται… για ένα μπουκάλι γάλα.

1yfXD
1eCCW

Γιατί όμως η αγελαδίτσα έγινε viral;

«Ξεκινήσαμε με μια συγκρατημένη αισιοδοξία, καθώς πιστεύουμε στην εξαιρετική ποιότητα του προϊόντος μας, αλλά και στην ευαισθησία των Θεσσαλονικέων σε προϊόντα υψηλής ποιότητας. Οι Θεσσαλονικείς εξάλλου φημίζονται για τις γαστρονομικές τους επιλογές», μας λέει ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού «ΘΕΣγάλα», κ. Θανάσης Βακάλης. Από την άλλη, η διαδικασία είναι πολύ απλή. O καταναλωτής επιλέγει την ποσότητα που επιθυμεί, 1 και 1/2 λίτρο καθώς και τη συσκευασία που επιθυμεί, γυάλινο επαναχρησιμοποιούμενο μπουκάλι (0,50ευρώ) και πλαστικό μιας χρήσης μπουκάλι (0,20ευρώ). Μπορεί να χρησιμοποιήσει δικό του μπουκάλι αναλαμβάνοντας την ευθύνη τήρησης όλων των όρων υγιεινής. Ο καταναλωτής μπορεί να πληρώσει με μετρητά 1,10 ευρώ/λίτρο αλλά μπορεί και να κερδίσει 10 λεπτά/λίτρο καταβάλλοντας το αντίτιμο με προπληρωμένο στικάκι το οποίο «γεμίζει» επίσης στους αυτόματους πωλητές. Δηλαδή, κάτι σας πιστωτική κάρτα, αφού πιστώνει στο στικάκι το ποσό το οποίο έχει προαγοράσει. 

Μια επιχειρηματική ιδέα με βραβείο καινοτομίας

Η λειτουργία των αυτόματων πωλητών φρέσκου, παστεριωμένου γάλακτος εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη Λάρισα, πριν από ένα χρόνο. Σήμερα οι αυτόματοι πωλητές είναι 14 και έχει γίνει η αγαπημένη καθημερινή συνήθεια των Λαρισαίων. Τα μηχανήματα εισάγονται από την Ιταλία. Τέτοια μηχανήματα μπορεί να συναντήσει κανείς σε διάφορες χώρες της Ευρώπης, πουθενά όμως με τον τρόπο και την μορφή που λειτουργούν στην Ελλάδα. Ο κ. Βακάλης μας εξηγεί ότι «Στις χώρες του ευρωπαϊκού βορρά υπάρχουν αυτόματοι πωλητές, κυρίως έξω από φάρμες, όπου οι παραγωγοί διαθέτουν νωπό γάλα, δηλαδή απαστερίωτο. Εμείς είμαστε οι πρώτοι που δώσαμε βιομηχανική διάσταση». Για τον λόγο αυτό, η επιχειρηματική ιδέα των αγελαδοτρόφων της Θεσσαλίας (αρχικά) βραβεύτηκε πριν δύο μήνες από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών με το Βραβείο Καινοτομίας.

Ο ίδιος παραδέχεται ότι ξεκινήσανε με ένα συγκεκριμένο όραμα, αλλά η πραγματικότητα τους ξεπέρασε. «Ο αρχικός στόχος της επενδυτικής μας κίνησης στη Λάρισα, ήταν να δείξουμε στον κόσμο πως υπάρχει τρόπος να προμηθεύεται εξαιρετικής ποιότητας γάλα σε πολύ ανταγωνιστική τιμή, αλλάζοντας καταναλωτική συνήθεια. Επίσης, θέλαμε να πετύχουμε συνθήκες σταθερότητας και βιωσιμότητας για τους παραγωγούς που μετέχουν στο συνεταιρισμό. Καταφέραμε να εξασφαλίσουμε εγγυημένα συμβόλαια για τη διάθεση της παραγωγής μας σε μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες της χώρας με τις οποίες συνεργαζόμαστε, σε σταθερή τιμή που επέτρεπε στους παραγωγούς να εξασφαλίζουν την βιωσιμότητα των μονάδων τους».

Έτσι καταλήξαμε, να συλλέγουμε το γάλα από 102 αγελαδοτρόφους παραγωγούς της Μακεδονίας και της Θεσσαλίας. Παστεριώνεται στις εγκαταστάσεις του Συνεταιρισμού της Λαμίας, συνεργάτης και πελάτης της «ΘΕΣγάλα», όπου η εταιρεία έχει εγκαταστήσει τη δική της γραμμή παραγωγής. Μία από τις επόμενες επενδύσεις είναι σίγουρα η δημιουργία δικών τους πλέον εγκαταστάσεων στη Λάρισα. Διατίθεται στους αυτόματους πωλητές σε λιγότερο από 24 ώρες, διατηρώντας αναλλοίωτα τα θρεπτικά συστατικά του. 

Τον ρώτησα τι απαντά στις «κακές γλώσσες» που τους κατηγορούν ότι με το άνοιγμα σε άλλες κτηνοτροφικές μονάδες χάνεται ο έλεγχος, επειδή ο καταναλωτής δεν μπορεί να είναι σίγουρος για την προέλευση του προϊόντος. Μου απάντησε: «Πρέπει να καταλάβει ο καθένας ότι, όπως το καλό κρασί γίνεται στο αμπέλι κι όχι στο οινοποιείο, έτσι και το καλό γάλα γίνεται στη φάρμα κι όχι στο εργοστάσιο. Το «ΘΕΣγάλα» είναι μια ελληνική επιχείρηση που μπορεί να έχει έδρα στη Λάρισα, όμως οι ιδιοκτήτες της (τα μέλη του Συνεταιρισμού) εδρεύουν στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας και της Μακεδονίας. Το προϊόν μας δεν είναι Ονομασίας Προέλευσης, αλλά είναι εξαιρετικής προέλευσης».

YSkF0
hxpb3

Επιμένουν οικολογικά

Η μακροπρόθεσμη επιθυμία του Συνεταιρισμού είναι να αναλύουνε κάποτε το «ΘΕΣγάλα» όχι μόνο ως γάλα που «θέλεις» αλλά και ως συνεταιριστικό γάλα που «Θέλεις»! Δηλαδή, την δημιουργία ενός σύγχρονου συνεργατισμού, μακριά από τα λάθη του παρελθόντος. Υπόσχονται ότι η τιμή δεν πρόκειται να αυξηθεί, ενώ η σημερινή σχέση τιμής-ποιότητας καθιστά το προϊόν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό. Όσον αφορά το branding, ξεκαθαρίζουν ότι δεν έχουν καμία σκέψη και κανένα στόχο να ετικετοποιήσουν το προϊόν με δικές τους συσκευασίες, αφού κάτι τέτοιο θα ανέτρεπε την φιλοσοφία και την οικολογική διάσταση του εγχειρήματος. «Αντιθέτως, ζητούμε από τους καταναλωτές να αγοράζουν το γάλα τους με γυάλινο μπουκάλι, αποσυνδέοντας μ’ αυτό τον τρόπο το κόστος συσκευασίας από το προϊόν», καταλήγει ο κ. Βακάλης. Κοινώς: «Θες γάλα; Πιες και ξαναγέμισε!»

Περισσότερες πληροφορίες για το Θες Γάλα ΕΔΩ

 

wNilW
MKwtI
Jme9e
Quan4

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.