Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaMEDIA

5 podcasts που αξίζουν να γίνουν τα πιο αγαπημένα σου

Εγκλήματα από το βαθύ παρελθόν, ήρωες μπουζουκιών τρίτης εθνικής κατηγορίας, μουσικά πρόσωπα, συναυλίες, η αρχαία ιστορία αλλιώς, αυτές είναι οι πέντε θεματικές μιας περιπλάνησης που «την ακούς», με τα ακουστικά σου, πολύ καλύτερα.
podcasts

Podcast ή αλλιώς όπως λέμε και κάπως να, πιο αναλυτικά, ένα (διαδικτυακό) πρόγραμμα το οποίο παράγεται σε τακτική βάση, διανέμεται μέσω διαδικτύου σε συμπιεσμένη ψηφιακή μορφή και έχει σχεδιαστεί για αναπαραγωγή σε υπολογιστές ή φορητές συσκευές. Αν ψάχνεις δε, σώνει και καλά, να βρεις ποιος ήταν ο νονός και ποιος είχε την έμπνευση της ονομασίας, βρες την αλήθεια μέσα σε ένα άρθρο του Ben Hammersley στον Guardian από το 2004. Εκεί, ο όρος podcast κάνει τον πρώτο του βηματισμό, εντυπωσιάζει και δίνει ξεκάθαρα το επικοινωνιακό του στίγμα χωρίς καμία αναστολή.

Στο μαγικό κόσμο του ελληνικού podcast θα βρεις πολλές φορές τον εαυτό σου, ειδικά αν είσαι από αυτούς που προτιμάς λόγια αντί μουσικής και αναλύσεις αντί για εικόνες. Το πολύ μπλα μπλα μπορεί να μην το αγάπησαν πολλοί, αλλά όσοι πίστεψαν σε αυτό δεν το εγκατέλειψαν ποτέ.

Ιδού μερικά δείγματα που ξεχωρίζουν, το καθένα για τους δικούς του λόγους, ιδού αυτά στα οποία  η λέξη «κόλλημα» τους δίνει την παθιασμένη διάσταση που τους αξίζει:

Αυτή η νύχτα μένει, με τον Θάνο Αλεξανδρή / pod.gr

Πρώτη εμφάνιση: Τον Νοέμβρη του 2022. «Βασίλης Μπισμπίκης Μια ζωή μέσα στην νύχτα». Ο πρωταγωνιστής της σειράς θυμάται τις δικές του «τρελές» νύχτες στα σκυλάδικα και μεταφέρει το κλίμα και τις αναμνήσεις από τους δικούς του «ανίερους» χώρους.

Εν αρχή ήταν ένα βιβλίο που ξεχείλιζε επαρχιακή σαμπάνια, ιδρώτα, λαμέ και μεθυσμένα λαϊκά. Μετά αυτό έγινε τηλεοπτική σειρά που κατάφερε με σεβασμό στις λέξεις να κρατήσει μεγάλο μέρος της ατμόσφαιρας που πλημμυρίζουν τις σελίδες του βιβλίου. Και μετά ήρθε το podcast που προσπάθησε να ενώσει τους δύο αυτούς κόσμους. Υπεύθυνος ο Θάνος Αλεξανδρής στο βιβλίο του οποίου βασίστηκε και η σειρά.   

Όπως αναφέρεται στην υποσημείωση που το συνοδεύει, τα επεισόδια του αναφέρονται στα σκυλάδικα της παραμεθορίου, εκεί που οι νεοέλληνες γλεντούσαν και ξενυχτούσαν μέχρι πρωίας, παραδομένοι άνευ όρων σε ένα ατελείωτο παιχνίδι ξεγνοιασιάς, υπέρβασης και ατελείωτου έρωτα. Από τις «συνεντεύξεις» που ξεκουράζονται εδώ παρελαύνουν οι πρωταγωνιστές της σειράς αλλά και θρυλικά πρόσωπα που έγραψαν ιστορία στις πίστες της επαρχίας και της Αθήνας. Για την ώρα, πέρα του Μπισμπίκη, πέρασμα έχουν κάνει η Κατερίνα Στανίση, η Άννα Μάσχα, η Αννούλα Βασιλείου, ο Γιώργος Αρμένης και ο Γιάννης Στάνκογλου

«Αν ερχόμουν πάλι στη ζωή θα ήθελα να ξαναζήσω το ίδιο ταξίδι, το ίδιο όνειρο». Ο χρόνος έχει αυτή την ικανότητα να εξωραΐζει τα γεγονότα, να λειαίνει τα άσχημα συναισθήματα, να «εκτοπίζει» τα κατακάθια και να αφήνει την ελαφράδα της πρώτης ανάμνησης. Σαν ένας εφηβικός έρωτας από τον οποίο δεν θα μπορέσεις ποτέ να ξεφύγεις. Στην υπερασπιστική του γραμμή ο ποντκάστερ συγγραφέας επιλέγει το ατελείωτο στρας, τα πιάτα που σπάνε πάνω σε προδομένους έρωτες, την περιπλάνηση σε μια ζωή που συνειδητά επιλέγει να θυμάται το φως από το σκοτάδι. 

«Όταν είμαι στο βολάν/με στενεύει το κολάν». Οι απολαυστικές του συζητήσεις, απλά μαθήματα «δημοσιογραφικής συνέντευξης», βρίθουν από αγάπη και σεβασμό αλλά και συναισθηματική γνώση των χαρακτήρων που στέκονται μπροστά του. Αγκαλιάζει τις ζωές τους ή την δουλειά τους με βαθιά τρυφερότητα, τους ξεκλειδώνει και τους απογειώνει μέσα στον όποιο μύθο τους. «Τι πουρό τι καγκουρό/ και τα δυο έχουν κοιλιά/ ερωτεύτηκα κι εγώ/ το πουρό με τα γυαλιά». Και βεβαίως πάνω από όλα είναι οι δικές του ιστορίες που απλόχερα μοιράζεται με κάθε ευκαιρία. Σελίδες από μια ζωή που μοιάζει σαν να σχεδιάστηκε για να μοιραστεί κάποια στιγμή με τον υπόλοιπο κόσμο, όπως μοιράζει ο ουρανός τα αστέρια του για να τα βλέπουν όλοι και να τρελαίνονται που δεν θα τα φτάσουνε ποτέ.    

Το ξεχωριστό μου: Αυτό της 9ης Μαρτίου με τίτλο «Γιώργος Αρμένης: Εγώ έπαιζα πάντα με το σώμα και τη ψυχή». Γιατί το πραγματικό μεγαλείο στην αναγνώριση ενός δασκάλου κρύβεται στην μεγάλη συγκίνηση του μαθητή του.

Άκου όλα τα επεισόδια εδώ


Αληθινά εγκλήματα / Lifo Podcast

Πρώτη εμφάνιση: Στις 20.12.20 με το podcast «Οι πρώτοι serial killers στην Ελλάδα: Χέρμαν Ντουφτ  & Χάνς Μπασενάουερ και τη σθεναρή φωνή του Μιχάλη Σαράντη να διηγείται την αποτρόπαια ιστορία με την ανάλογη παραστατικότητα.

Θα ακολουθήσει μια ολόκληρη στρατιά νέων και παλιών καταξιωμένων ηθοποιών που θα κληθούν να βάλουν, με τις δικές τους φωνητικές ιδιαιτερότητες, αυτό το κάτι παραπάνω στις «δολοφονικές» ατμόσφαιρες που θα φυλακίζει η ακοή: Δημήτρης Καταλειφός, Θέμις Μπαζάκα, Σοφία Φιλιππίδου, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Αντίνοος Αλμπάνης, Ελένη Ουζουνίδου, Μαίρη Μηνά, Θάνος Τοκάκης, Σταύρος Σβήγκος, Γιωργής Τσουρής, Αμαλία Καβάλη, Αναστάσης Ροϊλός, Μιχάλης Βαλάσογλου, Μιχάλης Συριόπουλος, Κώστας Βασαρδάνης, Αντώνης Στάμος, Χριστίνα Μαθιουλάκη, Ισαβέλλα Μπαλτσαβιά,  Θάνος Λέκκας, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Νάνση Μπούκλη, Νικολάκης Ζεγκίνογλου, Αντώνης Γκρίτσης.

Τα εγκλήματα πολλά, ίσως περισσότερα από ότι ίσως θυμάσαι. Μεταξύ άλλων, ο Αντώνης Δαγκλής, ο Δράκος με το πριόνι ως ο πρώτος Έλληνας κατά συρροή δολοφόνος, ο Βασίλης Λυμπέρης που πυρπόλησε το σπίτι της πεθεράς του καίγοντας την ίδια, την εν διαστάσει σύζυγο του και τα δύο ανήλικα παιδιά τους, το «έγκλημα του αιώνα» με θύμα τον εργολάβο που η πεθερά και η σύζυγος του τον έκαψαν τον τεμάχισαν και τον πέταξαν μέσα σε σακούλες στον Κηφισό, η ιστορία του Θεόφιλου Σεχίδη του «Χάνιμπαλ Λέκτερ από τη Θάσο», η «Μακελάρισα» των Πατησίων, ο Παναγιώτης Φρατζής με τη δολοφονία και τον τεμαχισμό της συζύγου του Ζωής, η υπόθεση Δουρή, οι Σατανιστές της Παλλήνης, ο Δημήτρης Βακρινός, ο serial killer ταξιτζής που έμεινε γνωστός ως δολοφόνος με το κράνος, η «φαρμακούλα» και τα δηλητηριασμένα της τηγανόψωμα.

«Ένα επεισόδιο από τη σειρά podcast της Lifo που αφορούν εγκλήματα που συγκλόνισαν την Ελλάδα από το 18ο αιώνα μέχρι σήμερα». Η φωνή της δημοσιογράφου Μερόπης Κοκκίνη υπενθυμίζει πως είσαι στο σωστό σημείο, η «παράσταση» μπορεί να ξεκινήσει. Οι βασικές μουσικές αγωνίας χτίζουν την ατμόσφαιρα, τα ανάλογα ηχάκια που υπαινίσσονται τον τρόμο την απογειώνουν, οι λέξεις πέφτουν βροχή και θυμίζουν εποχές  που η πληροφορία κρυβόταν αποκλειστικά στο ραδιόφωνο, τις εφημερίδες και τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων.

Η σειρά είναι εθιστική και σε αυτούς που θυμούνται τα γεγονότα και σε αυτούς που κοιτούν χαζά τον ουρανό. Αν ανήκεις στους πρώτους πέφτει χοντρό τσεκάρισμα, «πού ήσουν τότε;», «έγιναν όλα τελικά όπως τα θυμάσαι;». Αν ανήκεις στους δεύτερους, νέοι ορίζοντες ανοίγονται μπροστά σου, χάζευε όσο θες τα σύννεφα και πέρα από αυτά. Η χρονική τους διάρκεια κυμαίνεται ανάμεσα στα 15 και 30 λεπτά, ανάλογα προφανώς του υλικού και του ενδιαφέροντος που κάθε ιστορία κρατά σφιχτά μέσα στη μαύρη καρδιά της.

Το ξεχωριστό μου: «Σπυριδούλα: Η ιστορία της 12χρονης υπηρέτριας που την σιδέρωσαν τα αφεντικά της», τον Φεβρουάριο του 2021, γιατί η δωρικότητα και η θεατρικότητα στη φωνή της Νένας Μεντή που αναλαμβάνει τη διήγηση, γεννά περισσότερες ανατριχίλες και από το ίδιο το επαχθές  γεγονός

Άκου όλα τα επεισόδια εδώ 


Οι Ταλαντούχοι Κύριοι … Ο Ταλαντούχος Κύριος… Η Ταλαντούχα Κυρία… / ERTecho

https://www.youtube.com/watch?v=JR2mZChrO2c

Πρώτη εμφάνιση: Ήταν 20.9 του 2022 όταν «Ο ταλαντούχος κύριος… Asaf Avidan» έκανε την σβούρα του μέσα από τις λέξεις και τη φωνή της παραγωγού και έδωσε το σύνθημα για να ξεκινήσουν αυτές οι ωραίες μουσικές εμφανίσεις επιλεγμένης βιογραφίας που προκαλούν χαμόγελα ακόμη και στις πιο δύσκολες ώρες της ημέρας – και καμιά φορά της νύχτας.

Οι φέτες ζωής, οι αφηγήσεις, το έξυπνο μοντάζ, η καθαρή, ζεστή χροιά της φωνής και τα εμπνευσμένα ακοπλεξάριστα σχόλια που κρύβονται μέσα σε αυτά τα δεκάλεπτα, δεκαπεντάλεπτα podcasts μας θυμίζουν αυτή την ενέργεια που κάνει τα πρωινά του Σαββατοκύριακου στο Κόσμος 93.6, με την Γιώτα Κοτσέτα στο τιμόνι (Kotsetaki για τους δικτυακούς της φίλους), τόσο μα τόσο ξεχωριστά. Αφορμή για αυτά τα «χάπια ευτυχίας», στέκονται  οι επισκέψεις των ξένων καλλιτεχνών στην χώρα μας για συναυλίες. ’Η η κυκλοφορία κάποιου άλμπουμ τους, ειδικά αν έχουμε και σχετικά καιρό να τους ξαναγνωρίσουμε. Όχι, το συγκεκριμένο podcast  δεν θα ασχοληθεί με την Madonna αν έρθει (σιγά μην έρθει), οι καλλιτέχνες που μας παρουσιάζει με τις εύστοχες και προσεκτικά τακτοποιημένες ιστορίες, κυκλοφορούν πάνω κάτω στο ύφος του σταθμού που εμφανίζεται. Οπότε μια Rosalia είναι αρκετή. Και μετά, μια σειρά από ονόματα που λίγο πολύ κατανοείς το γιατί τα συναντάς εδώ. Οι Gabriels, ο Benjamin Clementine, οι Black Keys, ο Christian Ronig, οι Kerala Dust, ο Alexander Desplat, οι Chinese Man, ο Ibrahim Maalouf, ο Shigeru Umebayashi, είναι μερικά από αυτά.

Τις διαυγείς, κελαρυστές αυτές μουσικές ανάσες, θα τις βρεις αποκλειστικά στον podcast μικρόκοσμο της ERT και όχι στη ανοιχτοσύνη του spotify, εκεί δηλαδή που βρίσκονται συγκεντρωμένα όλα τα ελληνικά podcast για να σε διευκολύνουν στις κινήσεις σου. Και στις περιπλανήσεις σου. Μη με ρωτήσεις γιατί. Υποψιάζομαι αυτοί εκεί στα κρατικά κάτι άλλο θα νοιώθουν. Πρόσθετα προβλήματα που βρίσκουμε, όπως κοινές εμφανίσεις των podcasts και των εκπομπών on demand στην ίδια κάρτα, ή τις αναφορές σε γκρουπ, καλλιτέχνη και καλλιτέχνιδα σε διαφορετικές, υποθέτουμε πως είναι μια νέα πρόταση για κυνήγι θυσαυρού ή λύση σταυρολέξου για δυνατούς παίχτες.

Το ξεχωριστό μου: Θα έλεγα δαγκωτό στους Tindersticks ή άντε στους Red Axes, αλλά ήρθαν οι La Femme στις 25.11.23  με το genius μουσικό τους χάος που αγαπώ τόσο πολύ και θες λίγο τώρα όλα αυτά με το Παρίσι και τις ταραχές, θες και λίγο που με τρελαίνει να ακούω το Κοτσετάκι να «μιλάει» γαλλικά, και όλα ξάφνου ήταν μονόδρομος και η τελική ψήφος βρήκε αμέσως την κατεύθυνση που της ταιριάζει. Pardonne moi!   

Άκου όλα τα επεισόδια εδώ 


Archaeostoryteller Θόδωρος Παπακώστας / pod.gr

Πρώτη εμφάνιση: Τον Φεβρουάριο του 2021 με το podcast «Του σκλάβου και της πόρνης». Όπως δηλώνει ξεκάθαρα ήδη από την πρώτη φορά,  δεν θέλει να είναι τυπικό και του αρέσει πολύ να τρολάρει.

Όπως διευκρινίζει και ο ίδιος ο απίθανος αυτός ιστορικός επιστήμονας σε μια «γωνιά» της οθόνης, η αρχαιολογία είναι η πιο απολαυστική επιστήμη. Η αρχαιότητα μπορεί να μας συγκινήσει, να μας τρομάξει, να μας διασκεδάσει, να μας κάνει περήφανους για τους προγόνους όταν ήταν «καλύτεροι», να μας κάνεις περήφανους για εμάς όταν είμαστε εμείς «καλύτεροι». Το παρελθόν είναι κομμάτι μας. Όταν το γνωρίζουμε, κάτι ξυπνάει μέσα μας.    

Δεν είναι εύκολο να περιγράψει κανείς τι ακριβώς γίνεται σε αυτά τα δέκα με είκοσι λεπτά που κρατούν τα podcasts – οκ, που και που σκάνε και κάτι τριαντάρια ξεγυρισμένα. Μια ιδέα ίσως μπορεί να πάρει κανείς πρωτύτερα, αν ακολουθήσει τον archeostoryteller στα άλλα διάσημα και εκκωφαντικά του σόσιαλ. «Θέλει η αρχαιότητα να κρυφτεί και η χαρά δεν την αφήνει» δηλώνει η γυναικεία φωνή που ανοίγει τις ιστορίες κάθε φορά, αγκαλιά με το The History Repeating των Propellerheads feat. Miss Shirley Bassey, και ό,τι ακολουθεί είναι προφανώς μια σειρά από παραμύθια και ιστορίες πασπαλισμένες με ένα άναρχο χιούμορ από έναν διδάκτορα κλασσικής αρχαιολογίας που ξέρει από πρώτο χέρι πως πριν πάρεις την ιστορία σοβαρά πρέπει να μάθεις πρώτα πώς να τη σερβίρεις

Όταν βλέπεις τίτλους εργασίας όπως «Αρχαιότητα vs Madonna», «Όταν τα έγραφαν όλα στον πάπυρο τους», «Αρχαιότητα vs Άντζελα Δημητρίου», «Cleopatra Begins», «Cleopatra returns», «Ο πιο καλοκουρεμένος Βίκινγκ», «Η άλλη αδερφή του Μεγκάλεξ, η τσαούσα», «Ορφυδίκη όπως λέμε Brangelina», «Απόλλωνας: άμπαλος στον έρωτα», «Ο πιο Yolo αρχαίος» και άλλους τέτοιους παρόμοιους, καταλαβαίνεις πως κάτι εδώ πάει διαφορετικά. Και έχεις δίκιο. Η ακρόαση ενός και μόνο podcast το αποδεικνύει. Αν πρέπει να δώσω συγχαρητήρια, συγνώμη αλλά δεν θα τα δώσω στη σοβαρή ιστορικότητα των γεγονότων που πέφτει ολούθε απλόχερα καμουφλαρισμένη με εφηβικό σαρκασμό, αλλά στη σχιζοειδή σχολιαστική -κυριολεκτικά σε κάθε λέξη- μουσική επιμέλεια που κάθε φορά παθαίνει κάτι σαν οργασμό -και εμείς μαζί της. Μην ψάχνεις σε ποιες ηλικίες απευθύνεται αυτός ο τύπος ιστορικής καταγραφής. Κάτι μου λέει πρωτίστως σε όλους αυτούς που διαθέτουν καρδιά αιώνιου παιδιού φυλαγμένη στα σωθικά τους – όλοι οι υπόλοιποι ας ακολουθήσουν ασθμαίνοντας.

Το ξεχωριστό μου:  Το πρόσφατο «Μεθυσμένοι Κένταυροι» της 21ης Μαρτίου. Γιατί παρακολουθώντας το νευρικό γέλιο που ακόμη με τυραννά, δεν ξέρω πώς θα ξεπεράσω ποτέ τον συνειρμό που οδήγησε την ομάδα να συνδέσει τον Κένταυρο Φόλο που «ζούσε κάπου στην Πελοπόννησο και δεν ήταν κακός αλλά μάλλον χάπατος» με το «διάσημο παραδοσιακό τραγούδι α α φόλοου α φόλοου γιου ντιπ σι μπέιμπι». Άχαστο!

Άκου όλα τα επεισόδια εδώ


Gig Time / ERTecho

https://www.youtube.com/watch?v=qHRUYOU6DFo

Πρώτη εμφάνιση: Στις 5.10.22 με το Moondog Coronation Ball. Το πρώτο rock’n’roll live στο Κλίβελαντ του 1952 με διοργανωτή τον Allan Freed την θρυλική μορφή του αμερικάνικου ραδιοφώνου.

Μια σειρά podcast για το πιο ζωντανό κομμάτι της μουσικής, τα live. Μια ματιά στην ιστορία φημισμένων φεστιβάλ και κλάμπ, μουσικών σκηνών αλλά και μεμονωμένων εμφανίσεων. Εμφανίζεται σταθερά κάθε Τετάρτη με στοιχεία και μαρτυρίες και συμμετοχή ονομάτων από τον χώρο της μουσικής που δίνουν τη δική τους μαρτυρία για ό,τι έζησαν μπροστά σε μια σκηνή ή μια πίστα κάτω από ένα strobe light.

Παραβλέπουμε και εδώ πως παίζει μπαλίτσα μόνο στο κρατικό και δεν το βρίσκεις στο Spotify, παραβλέπουμε και το όχι και τόσο εύχρηστο περιβάλλον, και μένουμε στην ουσία του πράγματος που είναι η σωστή έρευνα, η ωραία βαθιά ξεκούραστη φωνή, η ταξιδιάρικη διάθεση και η συνεχής προτροπή στα πόδια του κοινού να κουνηθούν όση ώρα η ακοή αναλαμβάνει να σχεδιάσει και να αποκαλύψει τις ιστορίες της μουσικής που παρακολουθεί. Υπεύθυνος όλου αυτού του καλού είναι ο Μιχάλης Καμάκας που τον συναντάς και αυτόν τα Σαββατοκύριακα στο Κόσμος 93.6 (οπότε ξεκάθαρα πια καταλαβαίνουμε όλοι τι σταθμό ακούω τα γουίκεντς).

Οι προσκεκλημένοι πολλοί και καλοί και τα θέματα επίσης. Ενδεικτικά να επισημάνω τον guru της μουσικής δημοσιογραφίας Μάρκο Φράγκο και τις αναμνήσεις του από τις συναυλίες των Depeche Mode και του Peter Gabriel, την Θεοδώρα Καρακάση του Plissken για μια εμπειρία στο νησί Ρεϋνιόν, τον Άλεξ Κάβδα για την συναυλία στο Καλλιμάρμαρο με τους REM και τους Kaiser Chiefs, την δική μας Έφη Παπαζαχαρίου για την αναβίωση του Woodstock το 1994 και την Εύη Χουρσανίδη για την συναυλία των Blur που δεν θα ξεχάσει ποτέ. Τελευταίο στη σειρά, σκέτη έκπληξη και πρώτο της δεύτερης σαιζόν το αφιέρωμα στο φημισμένο Studio 54 με καλεσμένους τον Τάσο Μελετόπουλο και τον Μάκη Τσέλιο που κάτι έχουν να μοιραστούν από τα νυχτερινά μυστικά του.

Το ξεχωριστό μου: Το gig που μυρίζει επίσης Popaganda. Ο Γιάννης Τσιούλης (Cartoon Dandy) και η Αναστασία Βαϊτσοπούλου ευθυμούν και ανασκοπούν, θυμούνται και «οργιάζουν» πάνω στο μικρόφωνο όπως μόνο αυτοί ξέρουν, Αφορμή; Οι καλύτερες συναυλίες του 2022 σύμφωνα με την ταπεινή τους γνώμη. Yeah!  

Άκου όλα τα επεισόδια εδώ

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.