Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΙΣΤΟΡΙΕΣ

Δεν είναι λίγα τα δυστυχήματα με τρένα στην Ελλάδα την τελευταία δεκαετία

Εκτροχιασμοί, παρασύρσεις πεζών, συγκρούσεις, κάθε χρόνο οι ειδήσεις τα περνούν στα ψιλά γράμματα κι όμως κάθε χρόνο υπάρχουν θύματα.
Δυστυχήματα με τρένα

Είναι πολλοί οι λόγοι που μπορούν να προκαλέσουν ένα σιδηροδρομικό ατύχημα και στην Ελλάδα φαίνεται ότι συνεχίζουν να υπάρχουν όλοι. Κακή συντήρηση τρένων και γραμμών, αφύλακτες διαβάσεις, τεχνικά μέσα που δεν λειτουργούν, απερίσκεπτοι οδηγοί, γραφειοκρατία, κυβερνητικά μπαλάκια και η λίστα όλο και μακραίνει αντί να μικραίνει. 

Το 2018, η Ελλάδα βρισκόταν στην πρώτη θέση στην ΕΕ όσον αφορά τον αριθμό των θανάτων από σιδηροδρομικά ατυχήματα σε αναλογία με τα χιλιόμετρα που διένυσαν τα τρένα στη χώρα κατά τη διάρκεια του έτους και στη δεύτερη θέση μεταξύ των χωρών της ΕΕ όσον αφορά τον αριθμό των τραυματισμών που προκαλούνται από σιδηροδρομικά ατυχήματα σε αναλογία με τα χιλιόμετρα που είχαν διανύσει τα τρένα εκείνη τη χρονιά.

Την τελευταία δεκαετία, δυστυχώς έχουμε μετρήσει αρκετούς θανάτους και τραυματισμούς οι οποίοι, αν και θα έπρεπε, δεν προκάλεσαν τις απαραίτητες βελτιώσεις ασφαλείας ώστε να αποφευχθεί το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου του 2023. Και φανταστείτε ότι η λίστα δεν περιλαμβάνει τα προβλήματα με βλάβες και καθυστερήσεις. 

2013

Μεταξύ Λιανοκλαδίου και Τιθορέας: Ένα τρένο με 120 επιβάτες το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, εκτροχιάστηκε στις 11 Δεκεμβρίου του 2013 κοντά στον σταθμό του Ασωπού, στο τμήμα μεταξύ Λιανοκλαδίου και Τιθορέας. Μια γυναίκα τραυματίστηκε ελαφρά, ενώ το ατύχημα προκλήθηκε όταν δύο αγελάδες βρέθηκαν μπροστά στην αμαξοστοιχία, με αποτέλεσμα η μηχανή και ένα βαγόνι να φύγουν από τις ράγες.

2014

Ρουφ: Στις 18 Νοεμβριου 2014 εμπορική αμαξοστοιχία συγκρούστηκε με τον προαστιακό. Όλα ξεκίνησαν όταν εκτροχιάστηκε ο ένας εκ των δύο συρμών με αποτέλεσμα να προκληθεί το περιστατικό. Ευτυχώς δεν αναφέρθηκαν σοβαροί τραυματισμοί. 

2015

Κομοτηνή: Στις 24 Αυγούστου του 2015, τραγικό θάνατο βρήκε ο οδηγός αυτοκινήτου που συγκρούστηκε με τρένο στην Κομοτηνή. Το δυστύχημα σημειώθηκε στη διάβαση στο χωριό Σώστη, όταν, ο οδηγός Ι.Χ. αυτοκινήτου με γερμανικές πινακίδες προσπάθησε να διασχίσει τις ράγες του ΟΣΕ τη στιγμή που περνούσε η αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη. Η σύγκρουση ήταν σφοδρή με αποτέλεσμα ο οδηγός να βρει τραγικό θάνατο ενώ το Ι.Χ. καταστράφηκε πλήρως.

2016

Σέρρες: Στις 16 Μαΐου δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και δύο ακόμη τραυματίστηκαν έπειτα από σύγκρουση δύο βαγονιών του ΟΣΕ στις Σέρρες. Το δυστύχημα συνέβη το μεσημέρι στη σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Χρυσού και Τούμπας Σερρών κατά τη διάρκεια τεχνικών εργασιών, όταν ένα μηχάνημα συντήρησης σιδηροδρομικών γραμμών συγκρούστηκε με ψεκαστικό σταθερής τροχιάς του ΟΣΕ.

Παλαιοφάρσαλα: Στις 15 Ιουλίου σημειώθηκε ατύχημα με τρένο στα Παλαιοφάρσαλα με αποτέλεσμα να τραυματιστούν επιβάτες. Κατά την αλλαγή της μηχανής στον σιδηροδρομικό σταθμό η μηχανή έπεσε με μεγάλη δύναμη πάνω στο βαγόνι που πήγε για να «κουμπώσει», με αποτέλεσμα από τη σύγκρουση να υπάρχουν τραυματίες.

Λιανοβέργι: Στις 12 Σεπτεμβρίου στο Λιανοβέργι, ένα τρένο σε αφύλακτη σιδηροδρομική διάβαση παρέσυρε και τραυμάτισε θανάσιμα ένα κωφό αγόρι. Ο 25χρονος Ρομά ψάρευε σε παρακείμενο κανάλι κοντά στις γραμμές του τρένου και δεν αντιλήφθηκε το τρένο το οποίο κατευθυνόταν στο σημείο.

2017

Θεσσαλονίκη: Στις 20 Απριλίου τα ξημερώματα, ένας 47χρονος άνδρας παρασύρθηκε από τρένο του ΟΣΕ που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, στον σιδηροδρομικό σταθμό Διαλογής στην περιοχή του δήμου Κορδελιού-Ευόσμου.

Κάτω Τιθορέα: Στις 23 Απριλίου σημειώθηκε ατύχημα στην Κάτω Τιθορέα, όταν κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες νταλίκα με τουρκικές πινακίδες, διέσχιζε τη σιδηροδρομική διάβαση και εμβολίστηκε στο πίσω μέρος από την αμαξοστοιχία Intercity που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα.

2018

Λαμία: Στις 3 Αυγούστου μικρή επιβατική αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Λιανοκλάδι-Στυλίδα εκτροχιάστηκε στον σταθμό της Λαμίας, στην οδό Κωνσταντινουπόλεως. Συγκεκριμένα, βγήκε εκτός γραμμής το ένα βαγόνι του τραίνου, το οποίο έπεσε σε μικρή αποθήκη κοντά στον σταθμό, όπου ευτυχώς εκείνη την ώρα δεν υπήρχε κανείς. Όπως έγινε γνωστό από την Πυροσβεστική, από κλιμάκιο πυροσβεστών απεγκλωβίστηκε μια γυναίκα που επέβαινε στο βαγόνι, η οποία μεταφέρθηκε προληπτικά στο γενικό νοσοκομείο Λαμίας για εξετάσεις.

Τιθορέα: Στις 27 Σεπτεμβρίου η αμαξοστοιχία 1511 κατευθυνόμενη από Λιανοκλάδι προς Αθήνα συγκρούστηκε με όχημα που παραβίασε τις προστατευτικές μπάρες σε ισόπεδη διάβαση. Μια νεκρή και δύο τραυματίες είναι ο απολογισμός του δυστυχήματος.

Λιανοκλάδι: Στις 16 Νοεμβρίου εκτροχιάστηκε αμαξοστοιχία που εκτελούσε δρομολόγιο από Λιανοκλάδι προς Αθήνα. Σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από τον εκτροχιασμό της αμαξοστοιχίας 1511 δεν υπήρξαν θύματα, ενώ προκλήθηκαν μόνο υλικές ζημιές.

2019

Άδενδρο: Στις 13 Απριλίου το βράδυ, η αμαξοστοιχία I/C58 η οποία μετέφερε 70 επιβάτες και 5 άτομα προσωπικό εκτελώντας δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη εκτροχιάστηκε λίγο έξω από το Άδενδρο, ενώ στη συνέχεια το κινητήριο βαγόνι προσέκρουσε σε κτίριο του ΟΣΕ το οποίο και διαπέρασε. Σύμφωνα με το πόρισμα το τρένο έτρεχε με 140χλμ/ώρα. Αποτέλεσμα του εκτροχιασμού ήταν να χάσουν τη ζωή τους τρία άτομα, ο μηχανοδηγός Μάνθος Καλόπουλος, ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας Άρης Καλαμπαλίκης και ένας επιβάτης ο Δημήτρης Μικρόπουλος. 

Μυριόφυτο Κιλκίς: Την 1η Αυγούστου σημειώθηκε σύγκρουση ΙΧ με αμαξοστοιχία. Μία νεκρή και δύο τραυματίες σε σοβαρή κατάσταση ήταν ο απολογισμός της σύγκρουσης αγροτικού οχήματος με διερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία του ΟΣΕ, που είχε κατεύθυνση προς τις Σέρρες. Το δυστύχημα σημειώθηκε λίγο πριν από 11:00 το πρωί, σε αγροτική περιοχή του Μυριόφυτου Κιλκίς.

Λάρισα: Στις 9 Δεκεμβρίου αμαξοστοιχία παρέσυρε οδηγό αυτοκινήτου στην περιοχή του Κιλελέρ. Από το τροχαίο ατύχημα τραυματίστηκε ο οδηγός του αυτοκινήτου.

2020

Δήμος Βέλου-Βόχας: Στις 24 Ιουνίου διεκόπη η κυκλοφορία των συρμών του προαστιακού στο τμήμα Κόρινθος-Κιάτο, μετά το δυστύχημα που συνέβη νωρίτερα στις Κρήνες του δήμου Βέλου-Βόχας, όταν αμαξοστοιχία παρέσυρε και τραυμάτισε θανάσιμα νεαρό Ρομά.

2021

Νέα Μαγνησία: Στις 28 Σεπτεμβρίου τρένο συγκρούστηκε με φορτηγό, στη σιδηροδρομική διάβαση «Καβαλιέρος», έξω από τη Θεσσαλονίκη. Η αμαξοστοιχία 36-32 εκτελούσε το δρομολόγιο από Σέρρες προς Θεσσαλονίκη. Το φορτηγάκι ακινητοποιήθηκε πάνω στις γραμμές και στη συνέχεια η αμαξοστοιχία το παρέσυρε με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ο οδηγός του φορτηγού.

2022

Λιβαδειά: Στις 24 Ιανουαρίου, εν μέσω μεγάλου χιονιά, η αμαξοστοιχία που ξεκίνησε από την Αθήνα το μεσημέρι με προορισμό το Λιανοκλάδι και τη Θεσσαλονίκη «κόλλησε» στο ύψος της Λιβαδειάς από πρόβλημα στη μάσκα της. Μεταξύ του μεγάλου όγκου χιονιού, φαίνεται ότι υπήρχαν κι άλλα αντικείμενα όπως δέντρα και πέτρες που προκάλεσαν ζημιά στην αμαξοστοιχία, όπως και σε μέρος του δικτύου, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί. Δεύτερο τρένο χτύπησε με το πρώτο και υπήρξαν τραυματίες, ενώ έπεσε η οροφή βαγονιού.

Μελισσιάτικα: Στις 11 Φεβρουαρίου σημειώθηκε σύγκρουση μεταξύ της αμαξοστοιχίας 1573 που εκτελούσε το δρομολόγιο Βόλος-Λάρισα με επιβατικό όχημα, που παραβίασε τη διάβαση κοντά στον σταθμό Μελισσιάτικα. Δεν υπήρξαν τραυματισμοί.

Κρυονέρι: Στις 23 Φεβρουαρίου μια γυναίκα χτυπήθηκε από αμαξοστοιχία τρένου που εκτελούσε δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη-Αθήνα, περίπου ένα χιλιόμετρο μακριά από την φαρμακοβιομηχανία DEMO, παρασύρθηκε και διαμελίστηκε. 

Κιλκίς: Στις 5 Απριλίου τρένο παρέσυρε πεζούς στον Λιμνότοπο στο Κιλκίς. Νεκρός ανασύρθηκε ένας άνδρας ενώ δύο ακόμα άνδρες παραλήφθηκαν από το ΕΚΑΒ τραυματισμένοι.

Λαμία: Την 1η Αυγούστου η αμαξοστοιχία 1521 έφυγε από το Λιανοκλάδι το πρωί για την Αθήνα, με 200 επιβάτες. Μισή ώρα μετά την αναχώρησή της, στον παλιό σταθμό του Ελευθεροχωρίου, συγκρούστηκε με αγελάδα και ακινητοποιήθηκε. Στο σημείο έφτασαν τεχνικοί του ΟΣΕ και μετά από έλεγχο το τρένο συνέχισε το ταξίδι του. Όμως, δεκαπέντε λεπτά αργότερα, λίγο πριν μπει στον σταθμό της Τιθορέας, έφυγε από τα κλειδιά και εκτροχιάστηκε καθώς -όπως σημειώνουν οι επιβάτες- «είχαν ξεχασμένα τα κλειδιά προς τη νέα γραμμή με συνέπεια το τρένο να βρεθεί έξω από τις ράγες». Για αρκετή ώρα οι επιβάτες παρέμειναν στον σταθμό της Τιθορέας και περίμεναν να φτάσει το «Λευκό Βέλος» για να επιβιβαστούν και να συνεχίσουν το ταξίδι τους.

Λιανοκλάδι: Στις 10 Οκτωβρίου αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Τιθορέα-Λιανοκλάδι εκτροχιάστηκε λίγο πριν τις 11:00 το πρωί, για άγνωστους λόγους, την ώρα που έφτανε στον σταθμό Λιανοκλαδίου. Δεν υπήρξαν αναφορές για τραυματίες

Τιθορέα: Στις 21 Οκτωβρίου σημειώθηκε εκτροχιασμός αμαξοστοιχίας στον σταθμό της Τιθορέας και συγκεκριμένα στο πρώτο φορείο της αμαξοστοιχίας 882. Δεν υπήρχαν σοβαροί τραυματισμοί.

POP TODAY
LIFE
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.