ΘΕΑΤΡΟ / Ο Θοδωρής Γκόνης προτείνει μία σκηνοθέτιδα:
Αργυρώ Χιώτη
Eίναι μια από τις σημαντικότερες νέες σκηνοθέτες και ηθοποιούς. Στις μέρες μας είναι δύσκολο να συναντάς έναν άνθρωπο που ξέρει να συνεργάζεται. Την έχω δει να παίζει στο θέατρο, έχω δει παραστάσεις της. Τελευταία είδα την ομάδα της, την ομάδα «Vasistas», στην ταράτσα του Γαλλικού Ινστιτούτου, στο «Domino». Θαύμασα και ζήλεψα τον τρόπο τους. (Η Αργυρώ Χιώτη γεννήθηκε το 1978. Είναι κάτοχος πτυχίου Θεατρικών Σπουδών και μεταπτυχιακού Σκηνοθεσίας και Δραματουργίας από το Πανεπιστήμιο Aix en Provence της Γαλλίας. Είναι ιδρυτικό μέλος της θεατρικής ομάδας Vasistas, η οποία δημιουργήθηκε το 2005 στη Μασσαλία από νέους διαφορετικών εθνικοτήτων.)
…και δύο ηθοποιούς / ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ
Άρης Μπαλής
Κατά τη γνώμη μου είναι ένας από τους πιο πνευματικούς νέους ηθοποιούς. Τον είδα στην παράσταση «Βάκχες» του Έκτορα Λυγίζου και στον «Κυκλισμό του τετραγώνου» του Δημήτρη Δημητριάδη, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζά. Έχει ένα δικό του φως, μια δύναμη αξιοζήλευτη για νέο ηθοποιό επί σκηνής. Βεβαίως είναι διπλά τυχερός όταν συνεργάζεται με τέτοιους σημαντικούς σκηνοθέτες. (Ο Άρης Μπαλής γεννήθηκε το 1986. Είναι τελειόφοιτος στην Αρχιτεκτονική Πατρών και έχει σπουδάσει στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Παίζει στο Room Service της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών.)
Μυρτώ Γκόνη
Δυσκολεύομαι – για ευνόητους λόγους – αλλά το αξίζει και θα το πω. Είμαι πολύ χαρούμενος και υπερήφανος για τη Μυρτώ, για τον τρόπο που ξεκινάει στο θέατρο, για τη «Γέρμα» που πλάθει στη σκηνή, για την αναπνοή, για το αίσθημα, για τη δροσιά, το νέο αίμα που φέρει επί σκηνής. Επίσης θα ήθελα να πω το πόσο σημαντικό είναι που σκηνοθέτης της είναι η δασκάλα της στη σχολή, Λίλλη Μελεμέ, και αυτό για μένα λέει πάρα πολλά. Η εμπιστοσύνη που της δείχνει, η γενναιοδωρία του δασκάλου, η ευγνωμοσύνη του μαθητή, σημαντικά πράγματα, ξεχασμένα στις μέρες μας. (Η Μυρτώ Γκόνη γεννήθηκε το 1988. Αποφοίτησε από τη δραματική σχολή της Νέλλης Καρρά και σπουδάζει Αρχιτεκτονική στο Πολυτεχνείο Αθηνών. Υποδύεται τη Γέρμα στο ομώνυμο έργο του Λόρκα στο θέατρο Vault.)
*Ο Θοδωρής Γκόνης είναι σκηνοθέτης, καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας και του Φεστιβάλ Φιλίππων-Καβάλας
Και η πρόταση του Δημήτρη Μαυρίκιου:
Αλέξανδρος Βάρθης
Ο Αλέξανδρος Βάρθης είναι από τα ταλέντα που ένας σκηνοθέτης ανακαλύπτει λίγες φορές στη ζωή αυτή. Στην «Κόλαση», φετινή παραγωγή του Εθνικού που ναυάγησε, τον είχα επιλέξει για τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Δάντη με την ίδια βεβαιότητα με την οποία πρώτος είχα σπρώξει κάποτε στο επαγγελματικό σανίδι μαθητές σχολών όπως ο Καραθάνος, ο Μαρκουλάκης, ο Κουρής… Ο Βάρθης, ως μαθητής μου, σηκωνόταν για άσκηση και μας παρέσερνε στα άδυτα του θεάτρου… Σε δυο περσινές παραστάσεις, ειδικά στο «ολόδικό» του “Ερως-Ηρως”, που το είδα δυο φορές, ήταν συναρπαστικός, η πεμπτουσία του Παπαδιαμάντη. Στα δοκιμαστικά για τον Δάντη μάς βύθιζε σε μια Κόλαση, της οποίας τα βάθη δεν είχα φανταστεί, παρότι μεταφραστής του έργου. Ο Αλέξανδρος, πέρα από το «θείο δώρο» του ταλέντου που διαθέτει, είναι υποδειγματικά μελετηρός και συνεργάσιμος, γλυκομίλητος κι ευγενικός. Η δε γκάμα των ρόλων που θα ευτυχούσαν στα χέρια του είναι ευρύτατη. Διαθέτει την απόλυτη σκηνική πειθώ και ως αθώος έφηβος και ως δυναμικό, ερωτικό αρσενικό και ως λαμπερός νους. Ρόλοι αντίθετοι όπως ο Ρωμαίος ή ο Κοβάλσκι στο “Λεωφορείο ο πόθος” είναι «δικοί του» ήδη σήμερα. Για το μέλλον κάνω πρόβλεψη: ‘Αμλετ και Οιδίπους θα του ανήκουν, αν οι σκηνοθέτες δεν παραβλέψουμε με ελαφρότητα έναν τέτοιο θησαυρό. (Ο Αλέξανδρος Βάρθης γεννήθηκε το 1984. Τελείωσε το Νέο Ελληνικό Θέατρο του Γιώργου Αρμένη. Έχει συνεργαστεί με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.)
*Ο Δημήτρης Μαυρίκιος είναι σκηνοθέτης θεάτρου
Στην επόμενη σελίδα εικαστικά από τον Γιώργο Γυπαράκη, γραφιστικά από τον Γιάννη Καρλόπουλο, σεφ από την Ελένη Ψυχούλη και ένα σημείωμα από τον Στάθη Χαϊκάλη