Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
13.12.2024

Στο 11,4% ο πληθωρισμός τον Αύγουστο – Αύξηση 261,3% στο φυσικό αέριο

Μεγάλες αυξήσεις καταγράφονται στα τρόφιμα: κατά 18,5% σε ψωμί και δημητριακά, κατά 18% στα γαλακτοκομικά και κατά 25,5% στα λάδια αλλά και στο κόστος στέγασης με αύξηση 31,4%.
Στο 11,4% ο πληθωρισμός τον Αύγουστο – Αύξηση 261,3% στο φυσικό αέριο

Στα ύψη παραμένει ο πληθωρισμός “κουρεύοντας” το εισόδημα των νοικοκυριών που βλέπουν δείκτες που τους αφορούν άμεσα, όπως αυτός των τροφίμων και της στέγασης να ακολουθούν φρενήρη πορεία.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ από τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ Αυγούστου 2022 με τον αντίστοιχο του Αυγούστου 2021 προέκυψε αύξηση 11,4% έναντι αύξησης 1,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 με το 2020. Ο Γενικός ΔΤΚ τον Αύγουστο, σε σύγκριση με τον Ιούλιο 2022, παρουσίασε μείωση 0,3%.

Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 2021 – Αυγούστου 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 2020 – Αυγούστου 2021, παρουσίασε αύξηση 7,9% έναντι μείωσης 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 2020 – Αυγούστου 2021 με το δωδεκάμηνο Σεπτεμβρίου 2019 – Σεπτεμβρίου 2020.

Μεγάλες αυξήσεις καταγράφονται στα τρόφιμα: κατά 18,5% σε ψωμί και δημητριακά, κατά 18% στα γαλακτοκομικά και κατά 25,5% στα λάδια αλλά και στο κόστος στέγασης με αύξηση 31,4%.

To, δε, φυσικό αέριο εκτοξεύτηκε με αύξηση 261,3%, ενώ ακριβότερο κατά 65% είναι το πετρέλαιο θέρμανσης και κατά 38,5% το ηλεκτρικό ρεύμα.

Μεγάλες οι αυξήσεις και για τις μεταφορές: κατά 71% ανατιμήθηκαν τα εισιτήρια με αεροπλάνο και κατά 25,4% αυτά με πλοίο. Τα ταξί κοστίζουν 32,9% ακριβότερα

Ανατιμήσεις 16% καταγράφονται στα ξενοδοχεία, ενώ το τουριστικό πακέτο ήταν 12% ακριβότερο.

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 11,4% τον μήνα Αύγουστο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2021, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

13,2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.

1,8% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

2,7% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

31,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.

9,5% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

2,7% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.

16,0% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.

2,3% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές.

0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

6,7% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

3,7% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

2. Από τη μείωση του δείκτη κατά:

• 2,2% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: τηλεφωνικό εξοπλισμό κινητών τηλεφώνων, τηλεφωνικές υπηρεσίες.

Πηγή

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.