Με 80 νέες ταινίες προγραμματισμένες μέσα στο 2018, είναι ολοφάνερο πλέον ότι το Netflix σκοπεύει να μην αφήσει κανέναν να ξαναπατήσει έξω από το σπίτι του, κάνοντας τον πλανήτη να μοιάζει με το Λονδίνο του 28 Μέρες Μετά.
Απτόητη από τις αρνητικές κριτικές των δύο τελευταίων μεγάλων κυκλοφοριών του, του Bright και του Παραδοξου του Κλόβερφιλντ (και γιατί να είναι, άλλωστε, αφού η ταινία με τον Γουίλ Σμιθ είχε 11 εκατ. θεατές παγκοσμίως το πρώτο τριήμερό της, ενώ 5 εκατ. παρακολούθησαν το surprise release του τρίτου κεφαλαίου της sci-fi ανθολογίας σε μια εβδομάδα), αλλά κι έχοντας κερδίσει τις πρώτες της υποψηφιότητες για Όσκαρ με το Mudbound που κυκλοφορεί τον άλλο μήνα στις ελληνικές αίθουσες, η streaming υπηρεσία επενδύει σε μια ευρεία γκάμα ειδών, εγκαινιάζει τις πρώτες τις παραγωγές σε αγορές όπως η Αυστραλία και συνάπτει συμφωνίες τόσο με ανερχόμενους όσο και με καταξιωμένους δημιουργούς – ξέρουμε ήδη ότι το The Irishman του Mάρτιν Σκορσέζε θα είναι η σημαντικότερη κυκλοφορία του 2019.
Ως τότε, ας δούμε τι ενδιαφέρον αγοράζει μέρος του προϋπολογισμού των 8 δις δολαρίων για φέτος:
Ιδανικό επιδόρπιο μετά το binge του Altered Carbon, το passion project επιστημονικής φαντασίας του Ντάνκαν Τζόουνς από την εποχή του Moon, βρίσκει τον σκηνοθέτη στο Βερολίνο, με τον Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ να υποδύεται ένα μουγκό μπάρμαν που αναζητά την εξαφανισμένη κοπέλα του. Στην πορεία τα βάζει με τους τοπικούς γκάνγκστερ και συναντά δύο παράξενους χειρούργους (ο Πολ Ραντ και ο Τζάστιν Θερό εγκληματικά μεταμφιεσμένοι). Κρίνοντας από τα visuals, ελπίζουμε ο Τζόουνς να εμπνεύστηκε και να μεγαλουργήσει στην πόλη με τον ίδιο τρόπο που, μερικές δεκαετίες πριν, το έκανε κι ο πατέρας του, κάποιος «Ντέιβιντ Μπόουι».
To Mute θα είναι διαθέσιμο στην πλατφόρμα του Netflix στις 23/2.
Στο πνεύμα του περσινού, άκρως χειμερινού Wind River που βγήκε Αύγουστο, αυτή η περιπέτεια με ημερομηνία κυκλοφορίας τον Ιούνιο μάς μεταφέρει στην Αλάσκα, όπου ένας συγγραφέας προσλαμβάνεται από τους γονείς ενός αγνοούμενου αγοριού για να το εντοπίσει, μετά από το θάνατο τριών παιδιών κυριολεκτικά στο στόμα των λύκων. Πρωταγωνιστούν ο Τζέφρι Ράιτ, η Ράιλι Κίου και ο Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ και σκηνοθετεί ο Τζέρεμι Σολνιέ, του οποίου το Green Room και το ακόμα καλύτερο Τα Ερείπια Είναι Ακόμα Θλιμμένα απέκτησαν καλτ status στα κινηματογραφικά φεστιβάλ του πλανήτη (το πρώτο και στις Νύχτες Πρεμιέρας).
The Other Side of the Wind
Στη δεύτερη πολιτιστική φιλανθρωπία του, το Netflix (ως πρώτη μετράμε την τέταρτη σεζόν του Arrested Development) χρηματοδότησε την ολοκλήρωση της τελευταίας ταινίας του Όρσον Γουέλς, μιας αυτοαναφορικής σάτιρας με κεντρικό ήρωα ένα κυκλοθυμικό σκηνοθέτη (τον υποδύεται ο, επίσης θρυλικός, Τζον Χιούστον) που έρχεται σε σύγκρουση με χολιγουντιανούς executives για να τελειώσει μια ταινία. Ο Γουέλς γύρισε την ταινία από το 1970 ως το 1976, αλλά μέχρι το θάνατό του το 1985 δεν είχε καταλήξει σε μια τελική εκδοχή της. Προφανώς από τα μεγαλύτερα κινηματογραφικά γεγονότα της χρονιάς.
The Highwaymen
Το τρομερό δίδυμο Γούντι Χάρελσον – Κέβιν Κόστνερ υποδύεται τους δύο συνταξιοδοτημένους αστυνομικούς του Τέξας που επέστρεψαν στην ενεργό δράση για να κυνηγήσουν τον Μπόνι και την Κλάιντ, σε ένα project που βρίσκεται τόσα χρόνια στα σκαριά που οι αρχικοί πρωταγωνιστές θα ήταν… ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ και ο Πολ Νιούμαν.
Όχι το αμερικάνικο ριμέικ της ταινίας του Felizol αλλά η πολυαναμενόμενη επιστροφή του σκηνοθέτη (United 93, Captain Philips) Πολ Γκρίνγκρας στο πολιτικο-ρεαλιστικό σινεμά, μετά το Bourne διάλειμμά του. Αυτή τη φορά στρέφει την αεικίνητη κάμερά του στην Νορβηγία και τη διπλή τρομοκρατική επίθεση ενός ακροδεξιού εξτρεμιστή στο Όσλο και το νησί Ουτόγια, που στοίχισε τη ζωή σε 77 άτομα το 2011. Η ταινία, της οποίας η ύπαρξη έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις στην Νορβηγία, παρακολουθεί τις μαρτυρίες των επιζώντων, την κυβέρνηση της χώρας και τη δράση των δικηγόρων που ασχολήθηκαν με την υπόθεση.
Ο Κρις Πάιν (ακόμα δεν έχουμε πειστεί ότι χρειάζεται να έχει καριέρα ως σταρ) υποδύεται τον Ροβέρτο Μπρους, τον σπουδαιότερο βασιλιά της Σκωτίας που τον 14ο αιώνα κατάφερε να τσακίσει το βρετανικό στρατό στη μάχη του Μπάνοκμπερν, εξασφαλίζοντας την ανεξαρτησία της Σκωτίας. Δεν ξέρουμε αν μας νοιάζει αλλά ως φιλομαθείς θα το δούμε για να μην περιορίζονται οι γνώσεις μας στο Braveheart. Συμπρωταγωνιστεί ο Άαρον Τέιλορ-Τζόνσον και σκηνοθετεί ο Ντέιβιντ Μακένζι, στην πρώτη του ταινία μετά το υποψήφιο για 4 Όσκαρ Πάση Θυσία.
Αφού ενορχήστρωσε αψεγάδιαστα το ξύλο στα δύο The Raid, ο σκηνοθέτης Γκάρεθ Έντουαρντς αρνείται να μας χαρίσει μια τριλογία και προχωρά στη νέα του ταινία, με τον Νταν Στίβενς (Legion) να προσπαθεί να γλιτώσει την αδερφή του από την αίρεση που την έχει απαγάγει, στις αρχές του 20ού αιώνα στη Νέα Σκωτία.
Το brand «δυστοπία» είναι so hot right now και σε αυτό έρχεται να προστεθεί η συνεργασία της Σάντρα Μπούλοκ με την Σουζάνε Μπίερ (The Night Manager) και τον Έρικ Χάισερερ (σεναριογράφος της Άφιξης), με ηρωίδα μια γυναίκα που μαζί με τα δύο παιδιά της προσπαθούν να επιβιώσουν καθώς κατηφορίζουν έναν ποταμό με δεμένα μάτια σε έναν μετα-αποκαλυπτικό κόσμο.
Private Life
Με ένα θέμα που θα αγγίξει πολλούς (το τίμημα των συνεχόμενων θεραπειών γονιμότητας στη σχέση ενός παντρεμένου ζευγαριού), η πρώτη ταινία της Ταμάρα Τζένκινς μετά το -υποψήφιο για Όσκαρ- The Savages το 2007 απέσπασε ενθουσιώδεις κριτικές στο φετινό φεστιβάλ του Σάντανς για το χιούμορ και την ειλικρίνειά της. Πρωταγωνιστούν ο Πολ Τζιαμάτι και η Κάθριν Χαν.
Οι παραγωγοί του The Babadook, ενός από τα καλύτερα θρίλερ των τελευταίων ετών, ποντάρουν στο επόμενο horror hit τους, που βασίζεται στην ομώνυμη viral μικρού μήκους ταινία των Μπεν Χόουλινγκ και Γιολάντα Ράμκε. Ο Μάρτιν Φρίμαν υποδύεται έναν πατέρα που έχει στη διάθεσή του μόνο 48 ώρες για να βρει καταφύγιο για εκείνον και το μωρό του εν μέσω βίαης ζόμπι επιδημίας στην Αυστραλία. (Για να διαπιστώσετε αν το Netflix τα πάει καλά με τον τρόμο, βάλτε την Ιεροτελεστία στα προσεχώς του σαλονιού σας)