Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaDIGITAL STORIES

Φαινόμενο Slack: τι έχει που δεν έχουν όλα τα άλλα και γιατί αναπτύσσεται με τέτοιους ρυθμούς;

Το Slack κερδίζει διαρκώς χρήστες και εκατομμύρια, καθώς ο κόσμος συρρέει σταθερά και τα VC funds κάνουν «ουρά» για να το χρηματοδοτήσουν. Εμμ… γιατί όμως;!
Slack-to-Get-Video-Voice-Chat-

Το messaging πάει καλά. Ανέκαθεν πήγαινε δηλαδή αλλά τους τελευταίους 25-30 μήνες, από τη στιγμή που εντοπίστηκε ένα κενό στην αγορά, οι εξελίξεις στην εν λόγω κατηγορία είναι ραγδαίες. Νέες εφαρμογές και πλατφόρμες έχουν κάνει την εμφάνισή τους με χαρακτηριστικά που μερικά χρόνια πριν θα φάνταζαν εξωπραγματικά: ο τεράστιος δε αριθμός χρηστών που έχουν προσελκύσει, φανερώνει πως πράγματι το κοινό τις είχε ανάγκη σε μία προϊοντική κατηγορία που ένας χρήστης μπορεί ανά πάσα στιγμή να χρησιμοποιεί περισσότερες από μία λύσεις.

Το Slack είναι μία απ’ αυτές τις εφαρμογές που εμφανίστηκαν τα τελευταία χρόνια: τον Αύγουστο του 2013 συγκεκριμένα, οι Στιούαρτ Μπάτερφιλντ, Έρικ Κοστέλο, Καλ Χέντερσον και Σεργκέι Μουράτσοφ ανέπτυξαν ένα εργαλείο για να χρησιμοποιούν εσωτερικά στην εταιρεία τους, την Tiny Speck. Η τελευταία ασχολιόταν κατά βάση με τη δημιουργία ενός online παιχνιδιού, του Glitch, το οποίο –κατά τραγική ειρωνεία- πλέον έχει κλείσει. Από τις πρώτες του κιόλας μέρες όμως, το Slack έδειξε ότι αν μη τι άλλο είχε προοπτικές: 8.000 άτομα έσπευσαν να το δοκιμάσουν μέσα στο 24ωρο, δείχνοντας στους δημιουργούς του ότι είχαν «χτυπήσει φλέβα».

slack-users-paid-seats-chart

Μια κατηγορία μόνο του

Τι είναι όμως το Slack και τι διαφορετικό κάνει σε σχέση με τον ανταγωνισμό; Κατά βάση είναι μία messaging πλατφόρμα, προσβάσιμη είτε από browser, είτε από mobile app. Κάποιος που έχει χρησιμοποιήσει το IRC 15-20 χρόνια πριν, θα μπορούσε να το βαφτίσει και πνευματικό του διάδοχο, αφού προσφέρει δυνατότητα δημιουργίας chat rooms, γκρουπ και πριβέ επικοινωνίας. Τα μηνύματα που ανταλλάσσονται είναι όλα αναζητήσιμα ενώ υποστηρίζονται συν τοις άλλοις η μεταφορά αρχείων και η πραγματοποίηση (βίντεο)κλήσεων: η πρώτη γίνεται με τρόπο εξαιρετικό, η δεύτερη αφορά τους επί πληρωμή χρήστες –θα φτάσουμε και εκεί.

Η μεγάλη δύναμη του Slack δεν είναι άλλη από την ενσωμάτωση μιας σειράς εφαρμογών και λειτουργιών άλλων πλατφορμών. Η λίστα περιλαμβάνει εκατοντάδες apps που εκτείνονται από emails, εργαλεία HR και παραγωγικότητας, μέχρι λύσεις μάρκετινγκ και analytics. Αυτό το τελευταίο είναι που έχει καταστήσει το Slack ιδιαίτερα δημοφιλές σε εργασιακά, ως επί το πλείστον περιβάλλοντα: το γεγονός ότι η εμπειρία του μπορεί να παραμετροποιηθεί και να ενισχυθεί σε τέτοιο βαθμό, όπως επίσης και η… οργανωτικότητα που το διακατέχει, είναι στοιχεία που δεν περνούν απαρατήρητα από μάνατζερ και εταιρείες που αναζητούν αξιόπιστα εργαλεία για να επικοινωνούν οι άνθρωποί τους.

startup-slack

Η μετατροπή του σε «μεγάλο παίκτη»

Η πορεία του Slack υπήρξε ανοδική εξ αρχής. Οι 16.000 ενεργοί ημερήσιοι χρήστες του Φεβρουαρίου του ’14, έγιναν 500.000 έναν χρόνο αργότερα με 135.000 πληρωμένους λογαριασμούς. Τον Φεβρουάριο φέτος τα προαναφερθέντα νούμερα είχαν αγγίξει τα 2,7 εκατ. και τις 675.000 αντίστοιχα, τη στιγμή που μέσα σε έναν μόλις μήνα (Μάρτιος 2016), το Slack κέρδισε επιπλέον 400.000 χρήστες και 125.000 πληρωμένες θέσεις! Ο μέσος χρήστης του Slack περνά στην πλατφόρμα περίπου 10 ώρες τη μέρα οι οποίες, ω του θαύματος, είναι και εκείνες που κατά βάση βρίσκεται στον χώρο εργασίας του. Με άλλα λόγια, ζει καθημερινά δύο ζωές: την πραγματική του στο γραφείο και την ψηφιακή του στο Slack!

Έχοντας κερδίσει τον επιχειρηματικό κόσμο με τη σοβαρή του προσέγγιση στο θέμα της επικοινωνίας (ξεχάστε τα σαχλά .gif, τα social στοιχεία και γενικότερα καθετί που ρίχνει την παραγωγικότητα), το Slack δεν δυσκολεύτηκε να πείσει και τον αντίστοιχο επενδυτικό –άλλωστε οι επενδυτές του στη συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν υπάρξει χρήστες του! Η συνολική χρηματοδότηση που έχει συγκεντρώσει αγγίζει τα $540 εκατ. (τα $200 εκατ. τα «έκλεισε» πριν λίγες μέρες) με την αποτίμησή του επί του παρόντος να αγγίζει τα $3,8 δισ.!

Το ευρύ κοινό έχει βρει τα apps που το καλύπτουν: WhatsApp, Viber, Messenger, Skype. Οι business χρήστες όμως σιγά-σιγά καταλήγουν στη δικιά τους λύση που δεν είναι άλλη από το Slack. Έχοντας δει τα νούμερά του να αυξάνονται 3,5 φορές τον τελευταίο χρόνο και με το χρήμα αλλά και την εμπιστοσύνη της Σίλικον Βάλει να ρέουν άφθονα, έχει βάλει πλώρη για πολύ ψηλότερα. Πόσο ψηλά; Δεν έχετε παρά να το χρησιμοποιήσετε και θα μάθετε!

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.