Μια νέα υπηρεσία ψυχαγωγίας ανατέλλει σιγά-σιγά στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ο λόγος για το ourscreen το οποίο έρχεται να προσφέρει σε κάθε ενδιαφερόμενο τη δυνατότητα να κλείσει για πάρτη του μια κινηματογραφική αίθουσα, να επιλέξει την ταινία που θέλει και να δημιουργήσει τη δική του προβολή, ιδιωτική ή όχι! Το όλο concept λειτουργεί αρκετά απλά: ο ενδιαφερόμενος επιλέγει ταινία και σινεμά από τα διαθέσιμα (η βιβλιοθήκη είναι περιορισμένη, οι κινηματογράφοι ακόμα περισσότερο και αφορούν κάποιες βρετανικές πόλεις), ορίζει ώρα και είσοδο (αν θα είναι κατόπιν πρόσκλησης ή ανοιχτή) και κατόπιν εισάγει τα άτομα που υπολογίζει να έρθουν. Έτσι βγαίνει και η τιμή του εισιτηρίου που διαμορφώνεται ανάλογα με τον αριθμό των θεατών –χονδρικά για κάθε προβολή απαιτούνται κάτι παραπάνω από £500, οπότε αν μιλάμε για δύο άτομα τότε το εισιτήριο θα είναι περίπου £250 ενώ αν μιλάμε για 50, τότε πάμε στις £10 κατ’ άτομο.
Η ιδέα είναι αν μη τι άλλο καινοτόμα αλλά στην εποχή που μια τηλεόραση 55-60 ιντσών κοστίζει λίγο πάνω από 1.000€, ίσως να είναι κομματάκι υπερβολικό να οργανώσει κανείς κάτι τέτοιο. Στην περίπτωση του ourscreen βέβαια μιλάμε για αριθμό ατόμων που δύσκολα θα χωρούσαν σε ένα τυπικό σαλόνι αλλά το θέμα δεν είναι αυτό. Πόσο εύκολα θα μπορούσε να δουλέψει η εν λόγω ιδέα στην Ελλάδα; Σε μια χώρα που οι μικροί κινηματογράφοι βογκούν μη μπορώντας να ανταγωνιστούν στα ίσα τα μεγάλα multiplex, θα μπορούσε μία τέτοια προσέγγιση να χαρίσει λίγη από τη χαμένη τους αίγλη, φέρνοντας παράλληλα «φρέσκο» κοινό στην πόρτα τους; Ειδικά δε, τα θερινά σινεμά που περιμένουν τις μέρες της άνοιξης και του καλοκαιριού για να δουλέψουν, θα μπορούσαν να εντάξουν αυτού του είδους τις προβολές στις υπηρεσίες που προσφέρουν.
Παρά τη δυναμική των υπηρεσιών streaming περιεχομένου τύπου Netflix και τη διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης με όλα εκείνα τα κανάλια cinema, ο κινηματογράφος έχει ακόμα πολλά να δώσει. Ιδίως με τις 3D προβολές, η εμπειρία των οποίων δύσκολα επιτυγχάνεται σε οικιακό χώρο, τα σινεμά «ξανάνιωσαν» και έφεραν εκ νέου μπροστά στη μεγάλη οθόνη τον κόσμο που έβλεπαν να έχει απομακρυνθεί. Θα μπορούσαν να δημιουργήσουν και να εκμεταλλευτούν ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο; Στην εποχή που η βιωσιμότητα μιας επιχείρησης ψυχαγωγίας, με την πρόοδο που έχει σημειώσει η Τεχνολογία, κρέμεται από μία κλωστή, ο τολμών νικά.