_MG_2427

Η αρχή

Θα πω και εγώ τα κλισέ πως ονειρευόμουν αυτό το χώρο από όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, μα δεν παύει να είναι ένα γεγονός. Στο σπίτι υπήρχαν πάντα περιοδικά και κατάλογοι από όπου συνήθιζαν να ψωνίζουν σε εκείνα τα χρόνια και εγώ ως θύμα του αντικειμένου τα ξεφύλλιζα με μανία, κατέληξα όμως να σπουδάσω Ανακαίνιση και ανοικοδόμηση Κτιρίων με μια συνεχή τάση διαφυγής και μετά να κάνω Σχέδιο Μόδας.

Η δυσκολία να κάνεις μόδα στην Ελλάδα

Θα πω τι είναι εύκολο. Το εύκολο κομμάτι είναι να πάρεις την άποψη ή την ιδέα σου και να την κάνεις επάγγελμα. Μπορώ λοιπόν και εγώ να δηλώσω από τραγουδιστής έως δημοσιογράφος. Είμαστε σε μια χώρα που ότι δηλώσεις είσαι μα η πορεία σου είναι αυτή που σε αξιολογεί κατάλληλα.

Η πρώτη δουλειά

Το έναυσμα μου μέσα στον χώρο ήταν με τον Κωνσταντίνο Μελή και τον Γιάννη Λάσκο όπου δούλεψα στο ατελιέ τους ενώ ο Παντελής Βιταλιώτης ήταν αυτός που μου προσέφερε την πρώτη μου δουλειά στο θέμα του styling.

Το εξωτερικό

Πιστεύω ότι είναι εύκολο να διαλέξεις τον δρόμο του εξωτερικού. Είχα αυτή την επιλογή και στην ηλικία των 19, μα δεν βρήκα τον λόγο να σταματήσω να αγωνίζομαι για την δουλειά μου, στην χώρα που με γέννησε. Πιστεύω πως όπου και να βρίσκεσαι θα έρθουν και οι ευκαιρίες και τα χρήματα απλά σε κάποιους μπορεί να έρθουν πιο γρήγορα και να φύγουν επίσης με τον ίδιο τρόπο ενώ όταν όλα έρθουν πιο δύσκολα και με περισσότερο κόπο τότε είναι νομίζω που μένουν και φαίνεται και η αξία σου. Οτιδήποτε σου έρθει πιο εύκολα νομίζω ότι δεν του δίνει κανείς την απαιτούμενη αξία.

Οι συνθήκες της δουλειάς

Το να κάνεις styling στην Ελλάδα του 2014 είναι δύσκολο καθώς τα χρήματα συγκριτικά με το παρελθόν είναι σαφώς λιγότερα. Κάνεις μια δουλεία και βλέπεις ότι το ποσό που θα πάρεις δεν είναι ανάλογο του κόπου σου. Είναι δύσκολο γιατί υπάρχει μέσα σε όλα και η προσπάθεια για την στήριξη Ελλήνων σχεδιαστών. Το θέμα είναι πως κάποιοι από αυτούς ακολουθούν μια σωστή ροή ετοιμάζοντας τις collection on time, κάποιοι άλλοι όχι. Για παράδειγμα μπορεί να υπάρχει ένα fall/winter editorial και να μην υπάρχουν χειμωνιάτικα ρούχα. Εκεί αναγκάζεσαι να χρησιμοποιήσεις ρούχα ξένων σχεδιαστών. Έπειτα ξεκινούν οι ανάλογες κατηγορίες από τους Έλληνες δημιουργούς γιατί δεν υπήρχαν ρούχα τους.

_MG_2460

Τα budgets

Βρίσκομαι σε ένα περιοδικό το SYNQ στο οποίο δεν τίθεται θέμα budget όσον αφορά το κομμάτι της παραγωγής. Δεν μπορώ να πω ότι το budget μιας παραγωγής μου στερεί κάτι από την δουλειά μου.

 Οι Έλληνες δημιουργοί

 Στους Έλληνες σχεδιαστές μπορείς να βρεις θησαυρούς. 

 Athens Street Style

Οι γυναίκες στην Αθήνα προσπαθούν πάρα πολύ να είναι καλοντυμένες. Ζούμε σε μια εποχή που προσφέρεται έτοιμο το τι θα φορεθεί και πάραυτα επιμένουν σε αυτή τους την προσπάθεια. Αντίθετα με τις γυναίκες τους άνδρες τους βρίσκω σε αυτό το θέμα πιο σωστούς. Θα ήθελα όμως να βλέπω στην Αθήνα το Γαλλικό “chic”. Θεωρώ πως υπάρχουν δρόμοι της Αθήνας που σε ταξιδεύουν σε άλλα μέρη.

Τα αγαπημένα του μέρη

Στο Αλεξανδρινό στην Εμ. Μπενάκη, μπαίνεις και νομίζεις πως βρίσκεσαι σε άλλη χώρα, το ίδιο γίνεται και στον Κύριο στην Πλ. Μαβίλης. Δεν βρίσκεσαι στην Αθήνα. Επίσης, μου αρέσουν πολύ τα Πετράλωνα, μέσα στην γραφικότητα που τα διακρίνει, θα δεις έναν διαφορετικό κόσμο.

Το στυλ του

Προσπαθώ να μην κραυγάζω μέσα από το στιλ μου. Έχω μια δική μου ταυτότητα, την οποία φροντίζω να περνάω και μέσα στα editorial που κάνω. 

 Υπογραφή και δουλειά

Νομίζω πως όταν κάποιος βλέπει ένα editorial και καταλαβαίνει το ποιος το έκανε εκεί μιλάμε για επιτυχία του στυλίστα. Ξεχωρίζω, τον Νικόλα Γεωργίου. Θεωρώ πως μπορεί να κάνει τα πάντα. Έχει δώσει μια δική του ταυτότητα στο περιοδικό που εργάζεται και είναι από τους μόνους που έχει καταφέρει να αναγνωρίζει κανείς την δουλειά του, με το που την βλέπει.

Η μόδα και οι μνηστήρες της

Κάποτε ήταν μόδα να θέλουν να πάνε όλοι στο fame story, κάπως έτσι τα τελευταία 4 χρόνια πολλοί θέλουν να δηλώσουν πως κατέχουν ένα τίτλο μέσα από τον χώρο της μόδας. 

_MG_2496

Οι ιδανικές δεκαετίες

Μου αρέσει η περίοδος του μινιμαλισμού αλλά και τα twenties και τα thirties, τα οποία τα αγάπησα πολύ μέσα από την παράσταση Cabaret του Κωνσταντίνου Ρήγου στην οποία δούλευα. Μιλάμε για ένα ταξίδι, μια πολύ σημαντική εμπειρία.

 Το ρούχο δεν έχει…

…φύλο. Ο κάθε άνθρωπος θα δώσει τον δικό του χαρακτήρα στο ρούχο που θα βάλει.

 Το SYNQ Magazine

Μου αρέσει στο SYNQ. Οι δημιουργοί του είναι δυο νέα παιδιά στον χώρο της μόδας και κάνουν μια πολύ ολοκληρωμένη προσπάθεια αποφεύγοντας όσο μπορούν το commercial κομμάτι, στηριζόμενοι πάντα σε μια διαλλακτική δημιουργικότητα πράγμα δύσκολο όταν μιλάμε για ένα concept με πελατολόγιο. Βλέπω αυτά τα παιδιά να παλεύουν για αυτό το περιοδικό και χαίρομαι για αυτό.

Το απόλυτο μέρος

Η Ακρόπολη.

Το quote

Όλα θα πάνε καλά.