Τα τελευταία χρόνια έχουμε βαρεθεί να ακούμε και να διαβάζουμε για τους Millennials. Ένα ιδιαίτερα σημαντικό κοινό, με αυξημένη καταναλωτική ισχύ στο οποίο εδώ και δεκαετίες προσπαθούν να στοχεύσουν άπαντες. Κι όμως, ήρθε η στιγμή ακόμα κι αυτός ο τόσο ευρέως χρησιμοποιημένος να περάσει σε δεύτερη μοίρα δίνοντας τη θέση του σε μία νέα, ραγδαία αναπτυσσόμενη ομάδα.
Gen X > Millennials > Gen Z
Digital Darlings, Generation Z, iGen, Post-Millennials, Founders, 9/11 Generation. Το όνομα που θα δώσει κανείς στο εν λόγω κοινό δεν έχει καμία σημασία. Επιχειρηματικός κόσμος και αναλυτές πασχίζουν να καταλάβουν τις αξίες, τις προτιμήσεις και τις συνήθειες της γενιάς αυτής. Όσο για τη δύναμή της; Με σταθερά αυξητικές τάσεις, έχει φτάσει τα $400-600 δισ. σε ετήσια βάση και ανεβαίνει, αποτελώντας το “next big thing” και ένα κοινό ικανό να αποσβέσει άμεσα μία επιτυχημένη επένδυση.
Στη Generation Z ανήκουν όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1993-1995 και 2010-2011, συνθέτοντας πρακτικά τη γενιά της 11ης Σεπτεμβρίου. Σύμφωνα με την Ψυχολογία, τα περισσότερα παιδιά αρχίζουν να καταγράφουν σημαντικά γεγονότα στη μνήμη τους στην ηλικία των 6-8 ετών. Αφαιρώντας τα χρόνια αυτά από το 2011, τη χρονιά που έλαβαν χώρα τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου και λαμβάνοντας υπ’ όψιν πως όλη αυτή η κατηγοριοποίηση αποτελεί προϊόν της αμερικάνικης προσέγγισης στο μάρκετινγκ, έχουμε το «σημείο εκκίνησης» της 9/11 Generation, της πρώτης γενιάς που δεν έζησε την κατάρρευση των δίδυμων πύργων. Το «φινάλε» του 2010-2011 από την άλλη, έχει επιλεχθεί με γνώμονα τη μετάβαση από το desktop στο mobile που εκείνα τα χρόνια ουσιαστικά κορυφώθηκε.
Τα χαρακτηριστικά της iGen
Εκτός της απουσίας προσωπικών εμπειριών από την 11η Σεπτεμβρίου του 2001, υπάρχει και κάτι ακόμα που χαρακτηρίζει τη Generation Z: η ζωή μέσα σε έναν οικονομικά ασταθή κόσμο, ιδίως μετά το ντόμινο εξελίξεων του 2008. Τα γεγονότα αυτά έχουν συμβάλει ουσιαστικά στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των Post-Millennials: έρευνα του Northeastern University της Βοστώνης κατέδειξε πως το 82% της γενιάς αυτής, θέλει να διδαχθεί στο πανεπιστήμιο πρακτικές δεξιότητες όπως η αποταμίευση και ο οικονομικός σχεδιασμός. Μία άλλη έρευνα, από τη Vision Critical αυτή τη φορά, μαρτυρά και τον λόγο: μόλις το 50% των Digital Darlings αισθάνεται σίγουρο για την αμερικανική οικονομία, ποσοστό που πέφτει ακόμα περισσότερο στο 46% όταν η κουβέντα πάει σε παγκόσμια κλίμακα.
Το χρήμα παίζει μεγάλο ρόλο στη Generation Z, πολύ μεγαλύτερο σε σχέση με τις πιο «ανέμελες» προηγούμενες γενιές. Ο μισθός έχει μεγαλύτερη βαρύτητα σε σχέση π.χ. με την ισορροπία δουλειάς/ζωής. Οι Digital Darlings έχουν μια ιδιαίτερη αγάπη στην εκπαίδευση όμως ακόμα κι εκεί, το χρήμα παίζει σημαίνοντα ρόλο στις αποφάσεις τους –η επιλογή κολλεγίου π.χ. γίνεται πια με κριτήριο τον μισθό που θα εξασφαλίζει το όνομά του με την αποφοίτηση. Η προσέγγιση αυτή, έχει κάνει τους Post-Millennials περισσότερο σκεπτόμενους: έχουν κρατήσει μεν τη διάθεση για πρόοδο και την καλή σχέση με την τεχνολογία των Millennials, όμως επιπρόσθετα δείχνουν σεβασμό στην ατομικότητα και έντονο επιχειρηματικό πνεύμα.
Οι Post-Millennials ζουν σε καιρούς απαιτητικούς. Οφείλουν να προσαρμοστούν στις επιταγές του κάθε σήμερα, ειδάλλως κινδυνεύουν με αφανισμό. Μαντέψτε: το ίδιο κι η αγορά που τους «λιμπίζεται»…