Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Ένα απολαυστικό φωτογραφικό ημερολόγιο από το Πανηγύρι της Ελευσίνας 2023

Ένα τρίημερο γεμάτο προβολές, ομιλίες, διαδραστικές περφόρμανς και ένα πραγματικό πανηγύρι μέσα από μια σειρά αντιπροσωπευτικών φωτογραφιών για όσους και όσες τελικά δεν τα κατάφεραν να είναι εκεί.
Φωτογραφίες: John Kouskoutis
Πανηγύρι Ελευσίνα

Μυστήριο 84 Πανηγύρι, η επίσημη ονομασία του και τώρα που “έκλεισε” τις πόρτες του και την καρδιά του στο χρόνο, μπορούμε να θυμηθούμε και πόσο όμορφο ήταν. Με μια σειρά από φωτογραφίες έτοιμες να περιγράψουν και να αποτυπώσουν τον πλούτο των στιγμών, την πολυχρωμία των προσώπων, την συναισθηματικότητα των συγκεντρώσεων.

Να θυμίσουμε πως τον τριήμερο αυτόν κινηματογραφικό μαραθώνιο -και όχι μόνο- έστησε, στο πλαίσιο της Ελευσίς 2023, ο σκηνοθέτης Σύλλας Τζουμέρκας με συνεπιμελητές την ακαδημαϊκό και cultural practitioner Μαρία Χατζηχριστοδούλου (aka Maria X) και τον κριτικό κινηματογράφου και programmer Λορέντζο Εσποζίτο, με τη συνεργασία του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και του The Live Art Development Agency του Λονδίνου.

Όπως μας πληροφόρησαν από το κοντρόλ, «ο Σύλλας Τζουμέρκας και η σκηνοθέτιδα Έλκε Λέρενκραους εισχώρησαν στο πανηγύρι του Αγ. Γεωργίου, πολιούχου της Ελευσίνας, και κάπου ανάμεσα στους παραδοσιακούς χορούς, την περιφορά της λιτανείας, τους μικροπωλητές, τις καμπάνες, τα βεγγαλικά, τις μελωδίες της Φιλαρμονικής του Δήμου Ελευσίνας και τους βαλκανικούς ρυθμούς των Αγία Φανφάρα άφησαν την απτή πραγματικότητα να γίνει μέρος των ταινιών τους. Για πρώτη φορά σε γυρίσματα ταινίας οι συντελεστές επεδίωξαν να χάσουν τον έλεγχο και όχι να τον επιβάλουν, τοποθετώντας στημένες σκηνές μέσα σε μια πραγματική συνθήκη που περιελάμβανε τις έκπληκτες αντιδράσεις των περαστικών που δεν γνώριζαν εκ των προτέρων τι θα συμβεί. Από το Σάββατο το βράδυ έως την Κυριακή το απόγευμα το κοινό παρακολούθησε σε πραγματικό χρόνο τη διαδικασία του μοντάζ -το κατεξοχήν άβατο της κινηματογραφικής διαδικασίας- με τις ταινίες να “ψήνονται” επί τόπου, προκειμένου να κάνουν πρεμιέρα σε μία πρώτη μορφή την Κυριακή το βράδυ».

Οι δύο ταινίες, δύο έξοχα δείγματα real time cinema, όπως ήταν αναμενόμενο απόλαυσαν την sold out προσέλευση του κοινού. Στην πρώτη, στο My Mother Is a Saint του Σύλλα Τζουμέρκα, μέσα από την αισθαντική ιταλική αφήγηση του Jacopo Olmo Antinori και την κινηματογραφική περιπλάνηση της Αγγελικής Παπούλιας ρίχνουμε μια ματιά στις απουσίες και τις παρουσίες κυρίως στην λανθασμένη του γραμμή στην καρδιά μιας προβληματικής οικογένειας. Στην δεύτερη το Mothers and Daughters της Έλκε Λέρενκραους η απώλεια και τα ζόρια της μνήμης πρωταγωνιστούν επίσης. Μια μητέρα χάνει την κόρη της, προσπαθεί να «ανασυντάξει» τα γεγονότα της μοιραίας βραδιάς και καθόλου ανέλπιστα χάνεται μέσα σε αυτά.

Εντυπωσιακές και οι δύο στην τελική τους μορφή ειδικά αν σκεφτείς τον τρόπο και κυρίως το χρόνο μέσα στον οποίο δημιουργήθηκαν. Ελπίζω να τα δούμε και στα φεστιβάλ μικρού μήκους που ακολουθούν εντός και εκτός συνόρων- σίγουρα το κοινό σε αυτά θα τα αγκαλιάσει με μεγάλη ζεστασιά.  

Στο Μυστήριο 84 Πανηγύρι υπήρξαν βεβαίως και άλλα καλούδια. Ένα Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο, αυτό δηλαδή της Ελευσίνας (ΕΚΕΔΑ) που είχε μετατραπεί σε pop-up cinema, με δύο αίθουσες προβολών με καθίσματα, ξαπλώστρες και στρώματα όπου οι θεατές είχαν τη δυνατότητα να κοιμηθούν σε μία ταινία και να ξυπνήσουν σε μία άλλη, ειδικά αυτοί που είχαν και όρεξη και χρόνο και κουράγιο. Ένας εξάωρος μαραθώνιος δημόσιου λόγου με στόχο την διερεύνηση τόσο της έννοιας και της εικόνας της εργατικής τάξης στην Ευρώπη σήμερα, όσο και της ίδιας της αισθητικής του live cinema, του σινεμά δηλαδή που παράγεται ή αντιδρά σε πραγματικό χρόνο. Και βεβαίως οι δύο περφόρμανς εικονικής πραγματικότητας που παρουσίασε εκεί η φημισμένη βρετανική ομάδα ZU-UK, για πρώτη φορά στην Ελλάδα και άφησαν εποχή – μια απολαυστική match making διάδραση.

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.