Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΜΟΥΣΙΚΗ

Εδώ Λιλιπούπολη: Τα τραγούδια της θρυλικής ραδιοφωνικής σειράς στο Ηρώδειο

Ο Δημήτρης Μαραγκόπουλος και η Σαββίνα Γιαννάτου μιλάνε στον Σπύρο Οικόπουλο για το πόσο τολμηρή και επίκαιρη είναι σήμερα η Λιλιπούπολη.

Η παιδική-νεανική χορωδία Rosarte υπό τη διεύθυνση της Ρόζης Μαστροσάββα @ Στάθης Δήμου

Ξεκινώντας καθαρά επί προσωπικού, το άκουσμα της φράσης «εδώ Λιλιπούπολη» στο τρίτο πρόγραμμα της ελληνικής ραδιοφωνίας, σήμαινε παύση των πάντων. Με απλά λόγια, τα παρατούσα όλα -όχι σπουδαία πράγματα σε εκείνη την ηλικία- και έστηνα αυτί για να παρακολουθήσω τις περιπέτειες των αγαπημένων μου ηρώων.

Περισσότερα από 40 χρόνια μετά, η θρυλική ραδιοφωνική σειρά επιστρέφει για δύο παραστάσεις στο Ηρώδειο και κάπως έτσι πραγματοποίησα εισβολή στον χώρο της πρόβας των συντελεστών. Εκεί άκουσα και την χορωδία Rosarte, η οποία θα αποδώσει ορισμένα τραγούδια στην νοηματική γλώσσα, για πρώτη φορά. Η τύχη βοήθησε και κατάφερα να μιλήσω με έναν εκ των συνθετών, τον Δημήτρη Μαραγκόπουλο, αλλά και με την Σαββίνα Γιαννάτου, η οποία σημάδεψε με τη φωνή της τη ραδιοφωνική εποχή της Λιλιπούπολης.

Εδώ Λιλιπούπολη, στιγμιότυπο από την πρόβα

Με τον Δημήτρη Μαραγκόπουλο, η κουβέντα ξεκίνησε μιλώντας για το επίκαιρο της παράστασης. «Δεν αρκεί να λέμε ότι είναι καλά τα τραγούδια από πλευράς μουσικής, το μεγαλύτερο βάρος το έφεραν οι στίχοι της Μαριανίνας Κριεζή. Υπήρχαν φορές που μέσα σε δύο ημέρες παίρναμε τους στίχους, γράφαμε την μουσική και γινόταν η ενορχήστρωση και η ηχογράφηση. Σχετικά με το πόσο επίκαιρη παραμένει, θα ήθελα να τονίσω ότι δεν αναλωθήκαμε σε πολλές συναυλίες όλα αυτά τα χρόνια, μετά το τέλος της σειράς. Το 2021 βρισκόμαστε στο Ηρώδειο και η Λιλιπούπολη κουβαλάει τον απόηχο μίας κατάστασης που την χαρακτήριζε η ελευθερία, η φαντασία και η παρότρυνση του Χατζιδάκι ότι έπρεπε να απευθυνθούμε στα παιδιά, αντιμετωπίζοντάς τα όχι σαν παιδιά».

Ο Δημήτρης Μαραγκόπουλος @ Γ. Κανελλόπουλος

Ρωτώντας τί είναι τελικά η Λιλιπούπολη, ο συνθέτης λέει: «Είναι το απόλυτο παιχνίδι, με τα γράμματα Α και Π κεφαλαία. Είναι το παιχνίδι που συνδέει το βρέφος, την ώρα που γεννιέται, που απομακρύνεται από την μητέρα του, που μεγαλώνει το εγώ του και καλύπτει την μητέρα. Αυτός είναι ο μηχανισμός της τέχνης, που συνδέει τον ψυχικό μας κόσμο με την πραγματικότητα. Παρόλο που έχουν αλλάξει τα πράγματα, καθώς έχουν περάσει περισσότερα από 40 χρόνια, η Λιλιπούπολη παραμένει επίκαιρη, δίνοντας το έναυσμα για την ελευθερία, χωρίς να ζούμε ουτοπικά. Η Λιλιπούπολη ήταν τολμηρή, και το μυστικό της ίσως ήταν ο τρόπος που περνούσε τα μηνύματά της στους μικρούς, αλλά και στους μεγάλους. Ζούμε έναν τεράστιο συντηρητισμό και όλοι έχουμε ανάγκη τα μηνύματά της. Σε μία σύγχρονη εκδοχή της, θα μπορούσε να συνδυαστεί η δύναμη του ραδιοφώνου με το animation, με μία δημιουργική ομάδα που θα αφουγκράζεται το τώρα και τις ανάγκες του».

Εδώ Λιλιπούπολη, στιγμιότυπο από την πρόβα

Η Σαβίννα Γιαννάτου, τελειώνοντας την πρόβα της ήρθε και μας έλυσε την ίδια απορία, για το πόσο επίκαιρη παραμένει η Λιλιπούπολη. «Τα κείμενα, οι στίχοι και η μουσική έχουν μερικές απίστευτες ιδιαιτερότητες. Είναι πολύ εύκολο να θυμηθεί κάποιος τους στίχους, αλλά πολύ δύσκολο να τους ερμηνεύσει σωστά. Η μουσική μπορεί επίσης να φαίνεται απλή, αλλά ενορχηστρωτικά είναι αρκετά πολύπλοκα τα πράγματα. Νιώθω ευτυχισμένη που ακόμα τα ακούμε και τα τραγουδάμε και νιώθω την ίδια συγκίνηση με την πρώτη φορά που τα ερμήνευσα».

Η Σαββίνα Γιαννάτου @ Terry Burlace

Ρωτήσαμε τον λόγο που δεν γίνονται πλέον τέτοιες παραγωγές. «Η προσωπικότητα του Χατζιδάκι ήταν καταλυτική, καθώς έκανε την επιλογή των συνεργατών και τους άφησε τελείως ελεύθερους να δημιουργήσουν. Υπήρχε η δυνατότητα του στούντιο στο Τρίτο Πρόγραμμα τότε, να γίνει η ηχογράφηση στο δικό του στούντιο και κατ’ επέκταση όλη η τεχνική επεξεργασία, ώστε να βγει το άρτιο τελικό αποτέλεσμα».

Πως ξαναζεί η Σαββίνα Γιαννάτου την Λιλιπούπολη; «Γελάω πάντα και το εκπληκτικό είναι ότι ασχολείται με θέματα που πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν, αν και μακάρι να μην υπήρχαν καθόλου. Χαίρομαι κάθε φορά που τραγουδάω τα τραγούδια της και που συνεργάζομαι με τους ίδιους αγαπημένους ανθρώπους. Οι μικροί που μεγάλωσαν με την Λιλιπούπολη, αλλά και τα παιδιά τους πλέον, σίγουρα θα απολαύσουν όλο αυτό που ετοιμάζουμε και ο καθένας θα μπορέσει όπως πάντα να πάρει τα μηνύματα που ο ίδιος θέλει».

Εδώ Λιλιπούπολη – Τα τραγούδια
Ωδείο Ηρώδου Αττικού 9 & 10 Ιουλίου στις 21:00

Μουσική διεύθυνση: Νίκος Χριστοδούλου
Μουσική Νίκος Κυπουργός, Δημήτρης Μαραγκόπουλος, Λένα Πλάτωνος, Νίκος Χριστοδούλου
Στίχοι Μαριανίνα Κριεζή
Μουσική διεύθυνση Νίκος Χριστοδούλου
Σκηνικό περιβάλλον Γιώργος Βαφιάς
Τραγουδούν: Σαβίνα Γιαννάτου, Δώρος Δηµοσθένους, Λένια Ζαφειροπούλου, Τάσης Χριστογιαννόπουλος
Συμμετέχουν: Παιδική-νεανική χορωδία Rosarte
Διεύθυνση χορωδίας: Ρόζη Μαστροσάββα
Ορχήστρα από 17 μέλη του μουσικού συνόλου Ventus Ensemble.
Διδασκαλία χορωδίας για την απόδοση τραγουδιών στη νοηματική γλώσσα “Πολυχώρος Κιβωτός”
Οργάνωση παραγωγής “Ενέργειες Τέχνης & Πολιτισμού 2020”
Η παραγωγή ευχαριστεί τη Σχολή Μωραΐτη για τη συμβολή της στην πραγματοποίηση της παράστασης.    

Update: Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, σε ανακοίνωσή του, ενημερώνει το κοινό ότι οι προγραμματισμένες για σήμερα και αύριο συναυλίες (9 και 10 Ιουλίου) «Εδώ Λιλιπούπολη», που επρόκειτο να παρουσιαστούν στο Ηρώδειο, αναβάλλονται λόγω εμφάνισης ενός θετικού κρούσματος covid εντός της καλλιτεχνικής ομάδας.
Όπως προσθέτει, αναζητούνται νέες ημερομηνίες για τη διεξαγωγή των συναυλιών και σύντομα θα υπάρξει σχετική ενημέρωση.
 
POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.