Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΣΙΝΕΜΑ

77o Φεστιβάλ Καννών: Η Έμμα Στόουν αποκαλεί “μούσα” της τον Γιώργο Λάνθιμο

Στη συνέντευξη Τύπου για τη νέα τους ταινία, Ιστορίες Καλοσύνης, που έκανε πρεμιέρα χτες βράδυ στο Διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ, παρουσία ολόκληρου του all-star καστ.
Η Έμμα Στόουν αποκαλεί “μούσα” της τον Γιώργο Λάνθιμο - Kinds-of-Kindness - Ιστορίες Καλοσύνης

Κάθε ταινία του Γιώργου Λάνθιμου αποτελεί μια φανταστική περιπέτεια για τους ηθοποιούς του και η τελευταία του, Ιστορίες Καλοσύνης (Kinds of Kindness), που μόλις έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Καννών, δεν αποτελεί εξαίρεση. Αυτό έσπευσαν να επιβεβαιώσουν άπαντες οι συμμετέχοντες στη σημερινή συνέντευξη Τύπου για την ταινία, δηλαδή οι πρωταγωνιστές Έμμα Στόουν, Τζέσι Πλέμονς, Γουίλεμ Νταφόε, Τζο Άλγουιν, Μάργκαρετ Κουάλεϊ, Χονγκ Τσάου, Μαμαντού Άτσι και Χάντερ Σέιφερ, που πλαισίωσαν τον σκηνοθέτη στην ομολογουμένως ζωηρή συζήτηση (που διακόπηκε μια φορά από το νευρικό γέλιο και μια δεύτερη από το λόξυγκα της Κουάλεϊ) με δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο.

Η Έμμα Στόουν, που αστειεύτηκε ότι έχει μιλήσει εκατοντάδες φορές για τη συνεργασία της με τον Λάνθιμο (την οποία λίγο αργότερα συνόψισε ως μια αντιστροφή των ρόλων της μούσας και του auteur, με τον ίδιο να προσθέτει «το έχουμε λύσει εδώ και καιρό αυτό»), άφησε τους συμπρωταγωνιστές της να περιγράψουν την καταβύθιση στο μυαλό και το όραμα του σκηνοθέτη: όλοι τους έκαναν λόγο για εμπιστοσύνη, με τον Άλγουιν (που είχε παίξει και στην Ευνοούμενη) να δηλώνει πως τα σενάρια είναι “τρελά” και πως αντί να τα υπεραναλύεις, καλύτερα είναι να αφήνεσαι στο όραμα.

Από εκείνους που συνεργάστηκαν πρώτη φορά μαζί του, η Χονγκ Τσάου είπε πως έλεγε ναι περισσότερο απ’ ό,τι έλεγε όχι, ενώ ο Τζέσι Πλέμονς, που κλέβει την παράσταση με την ερμηνεία του, έκανε λόγο για «μια σταδιακή διαδικασία, στην οποία πρώτα νιώθεις πολλά πράγματα πριν καταλάβεις το γιατί. Η ιστορία έμεινε καρφωμένη στο μυαλό μου όταν διάβασα το σενάριο, αλλά δεν μπορούσα να την κατηγοριοποιήσω. Ήταν πολύ περίεργο συναίσθημα». 

https://www.youtube.com/watch?v=8fYtuE_ZJ4E

Στην ταινία, ο Πλέμονς υποδύεται έναν άντρα που κάνει ό,τι του λέει το αφεντικό του, όχι μόνο σε επαγγελματικό επίπεδο, αλλά σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς του, από τα ρούχα που θα φορέσει μέχρι το πότε θα κάνει σεξ με τη γυναίκα του (Χονγκ Τσάου). Όταν, όμως, το αφεντικό του του ζητάει να τρακάρει με ένα άλλο αυτοκίνητο και να μπει στο νοσοκομείο, ο ήρωας αρχίζει να αναρωτιέται για τα όρια και τη φύση του ελέγχου. Ο Λάνθιμος εξήγησε πως αυτή ακριβώς η εξερεύνηση τον τράβηξε στην ιδέα, την οποία έκανε σενάριο με το συχνό συνεργάτη του, Ευθύμη Φιλίππου. «Η πρώτη μου έμπνευση προήλθε από την ανάγνωση του Καλιγούλα, που με έκανε να αναρωτηθώ πώς είναι ένας άνθρωπος να έχει τόσο πάνω μεγάλο έλεγχο στους υπόλοιπους», είπε. «Άρχισα να σκέφτομαι πώς μπορεί να εφαρμοστεί μια τέτοια ιστορία στο σύγχρονο κόσμο». Μιλώντας για τη συνεργασία του με τον Φιλίππου στη συγγραφή του σεναρίου, ο Λάνθιμος ανέφερε ότι εδώ θέλησαν να πειραματιστούν και με τη φόρμα, κάνοντας την ιστορία ένα τρίπτυχο, παρόλο που η αρχική ιδέα αφορούσε μια ταινία γύρω από την πρώτη ιστορία.

Οι δημοσιογράφοι επέμεναν να ρωτούν την Έμμα Στόουν, που έκανε την πρώτη της εμφάνιση σε κινηματογραφικό event μετά τη μεγάλη νίκη της στα Όσκαρ για το Poor Things (για δεύτερη φορά στην κατηγορία του Α’ γυναικείου ρόλου μετά το La La Land), για τα φεμινιστικά της διαπιστευτήρια στην οθόνη και στο Χόλιγουντ, έχοντας υποδυθεί το χαρακτήρα της Μπέλα Μπάξτερ. «Είμαι φεμινίστρια άσχετα με το αν υπάρχει ακτιβισμός ή όχι. Αυτές οι ιστορίες με ενδιαφέρουν σαν ηθοποιό. Είμαι φεμινίστρια και μου αρέσει να δουλεύω με τον Γιώργο Λάνθιμο», ανακοίνωσε στο κοινό. Οι ερωτικές και οι βίαιες σκηνές στις Ιστορίες Καλοσύνης, που σόκαραν, σκανδάλισαν και διασκέδασαν εξίσου τους κριτικούς στις μέχρι τώρα προβολές της ταινίας στις Κάννες, κωδικοποιήθηκαν ως “σωματικότητα” για τις ανάγκες της συνέντευξης, με τη Στόουν να συνοψίζει την προσέγγιση σε αυτή και την προηγούμενη ταινία ως «τη σωματική έκφραση ενός συναισθήματος που μπορεί να έχει [η ηρωίδα]». 

Η ταινία, που έχει ήδη χαρακτηριστεί ως επιστροφή του Λάνθιμου στις προ-”χολιγουντιανές” στιγμές του (εντύπωση που ο οποίος απορρίπτει κατηγορηματικά, υπενθυμίζοντας πως δεν μετακόμισε στο Χόλιγουντ αλλά «στο Λονδίνο και τώρα πάλι στην Αθήνα»), διεκδικεί τον Χρυσό Φοίνικα σε ένα μέχρι τώρα χλιαρό Διαγωνιστικό, με τη σκηνοθέτιδα της Barbie, Γκρέτα Γκέργκουιγκ, να ηγείται φέτος της κριτικής επιτροπής. Είναι απορία στα χείλη όλων το πώς η συγκεκριμένη επιτροπή (που αποτελείται, μεταξύ άλλων, και από την Λίλι Γκλάντστοουν, την Έβα Γκριν και τον Χιροκάζου Κόρε-Έντα) θα κινηθεί απέναντι στο ενδεχόμενο βράβευσης του Λάνθιμου, ο οποίος έχει ήδη κερδίσει ένα Jury Prize για τον Αστακό και ένα εξ’ημισείας βραβείο για το σενάριο του Θανάτου του Ιερού Ελαφιού και ποντάρει στον πρώτο του Χρυσό Φοίνικα.

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.