443426162_1280

Κύριε Schmitt, τι μπορεί να περιμένει το Ελληνικό κοινό που θα παρακολουθήσει την ομιλία σας στην TEDxAthens;

Θα με δει να παλεύω να μείνω στα όρια των 18 λεπτών και ελπίζω να περάσω το μήνυμα ότι κοιτώντας τον κόσμο με ανοιχτά μάτια μπορεί να κάνει κάτι το πληκτικό, μαγικό.

Το πρώτο πράγμα που διαβάσαμε στο Soulbath είναι ότι «οι κινούμενες διαφημίσεις μπορεί οσονούπω να ανήκουν στο παρελθόν». Μιας και τα περισσότερα μέσα στο διαδίκτυο βγάζουν τα προς το ζην δείχνοντας τέτοιες διαφημίσεις και banner, σε τι πιστεύετε ότι πρέπει να επικεντρωθούν προκειμένου να εξασφαλίσουν ή και να αυξήσουν την ανάπτυξη και το εισόδημά τους; Ποια θα είναι η βασικά πηγή εισόδων στο εγγύς μέλλον;

Δεν είμαι σίγουρος αν ήταν αυτό που είπαμε ακριβώς. Είμαι πολύ προσεκτικός με τις προβλέψεις για το μέλλον. Σαφέστατα και δεν πιστεύω ότι οι διαφημίσεις έχουν γίνει λιγότερο ενοχλητικές, προσωπικά. Το Soulbath ήταν προϊόν της εποχής του –η όλη φούσκα με το dot com- έσκασε μπροστά στα μάτια μας και θέλαμε να επαναπροσδιορίσουμε τα «συντρίμμια» που βρήκαμε, δίνοντάς τους νόημα και ομορφιά. Όσον αφορά το σήμερα, νομίζω οι μιντιακές διαδικτυακές εταιρίες είναι πάντοτε καινοτόμες. Τα μεγάλα δεδομένα είναι το κέντρο της προσοχής και η μεγάλη ερώτηση είναι αν τα μεγάλα κεφάλια πίσω απ’όλα αυτά τα δεδομένα ξέρουν τι να κάνουν με αυτά. Εξίσου συναρπαστικό όσο και τρομακτικό.

Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα τρία κλειδιά για την καινοτομία;

Πάθος, επιμονή και υγιής αδιαφορία για την πραγματικότητα.

Ποια είναι η κινητήριος δύναμη στη ζωή σας;

Η Αγάπη.

Αν υποθέσουμε ότι έχετε την επιλογή να κάνετε μια και μοναδική ευχή για το νεογέννητό σας ποια θα ήταν;

Αδύνατο να απαντήσω, αλλά η υγεία είναι στην κορυφή της λίστας. Μου είναι αδιανόητο να βλέπω τα παιδιά μου άρρωστα.

Τι σχέση έχετε με τη μουσική σήμερα; Τι σημασία έχει για εσάς και τη δουλειά σας;

Προσωπικά είναι ακόμα ένα πολύ σημαντικό μέρος της ζωής μου, ακόμα επενδύω αρκετό χρόνο για να ανακαλύψω νέα πράγματα και να εκτίθεμαι σε παράξενους ήχους. Και ακόμη συνθέτω μουσική όποτε βρω χρόνο, αν και αυτές τις ημέρες είμαι περισσότερο «περιορισμένος» στο να παίζω στο πιάνο. Στη δουλειά μας είναι ακόμα το συστατικό που τα «δένει» όλα μαζί και εξυψώνει εικόνες και διηγήσεις σε άλλο επίπεδο.

Η φαν σας @Niki Sotiropoulou(@nikisot) θα ήθελε να μάθει ποια είναι η μπάντα που σας εμπνέει περισσότερο αυτήν την περίοδο;

Για να είμαι σωστός σύμφωνα με την απάντηση που έδωσα στην πρώτη απάντηση, αυτό θα άλλαζε ανά εβδομάδα ή μήνα. Αυτά είναι κλασσικά αγαπημένα, στα οποία επιστρέφω συχνά και κυμαίνονται από το δυστοπικό φόλκ του Jackson C Frank’s μέχρι τoυς Kraftwerk, Dead Kennedys, MC5, Depeche Mode, Sunn o))) και Arvo Pärt. Αυτήν την περίοδο έχω «βυθιστεί» στα ηχητικά τοπία των Demdike Stare και νομίζω ότι οτιδήποτε στο Raster Noton αξίζει μια ακρόαση. Αν έπρεπε να διαλέξω συγκρότημα, ειδικά ζωντανά, πιθανότατα θα διάλεγα DFA 1979, Depeche Mode ή τους Foo Fighters.

Tο μάρκετινγκ στη μουσική, ειδικά ψηφιακά έχει «τρελαθεί» στις μέρες μας. Υπάρχει κάποια καμπάνια ενός συγκροτήματος ή ενός καλλιτέχνη που είδατε πρόσφατα και ζηλέψατε, με την έννοια ότι θα θέλατε να το είχατε κάνει πρώτος;

Θα εκπλαγείτε αν δείτε πόση λίγη σημασία δίνω στο μάρκετινγκ, είτε στο ιντερνετικό, είτε αλλιώς.

maxresdefault-5

Θα μπορούσε και αν ναι, με ποια έννοια η «ψηφιακή ενόχληση» να αποφέρει επικερδή αποτελέσματα για τους διαφημιστές;

Θα μπορούσε κανείς να επιχειρηματολογήσει ότι στο σύνολό της η διαφήμιση στο Ίντερνετ είναι μια μορφή ψηφιακής ενόχλησης. Υποθέτω, ο όρος αναστάτωση είναι ο επίσημος όρος. Όπως προείπα, δεν πολυπροσέχω τον κόσμο της διαφήμισης, δεν βλέπω τηλεόραση, εκτός από το BBC. Πιστεύω ότι η ψηφιακή ενόχληση στην οποία στοχεύουμε, είχε να κάνει περισσότερο με το να φέρει νόημα και συναίσθημα στις ζωές των ανθρώπων μέσω αφήγησης και με το να προκαλούμε τις αντιλήψεις τους. Αλλά σε καμία περίπτωση για να «ταϊσουμε» τον καταναλωτισμό.

Ορίστε την έννοια του ριζοσπαστικού (επικοινωνιακά μιλώντας).

Χωρίς συμβιβασμό, πρωτότυπος, προκλητικός και ικανοποιητικός. Στον χώρο της επικοινωνίας, το να ακούς είναι το καλύτερο παράδειγμα.

Πώς προέκυψε το Flash; Ήταν διαδικασία, ξαφνική ιδέα ή και τα δυο;

Απλά αποφασίσαμε να φτιάξουμε έναν ιστότοπο και, έχοντας το παρελθόν μας στη μουσική, σχεδιασμό και ταινίες, το Flash φάνηκε ως η προφανής λύση. Είχα ασχοληθεί λίγο με το Director προηγουμένως, οπότε είχα ένα κάποιο ενδιαφέρον στον κώδικα. Αλλά κυριολεκτικά θέσαμε ως πρόκληση στους εαυτούς μας να μάθουμε το Flash μέσα στη δοκιμαστική περίοδο των 30 ημερών. Έτσι φτιάξαμε το Soulbath.

Μπορείτε να μας περιγράψετε σε τρείς λέξεις από πού προέρχονται οι ιδέες;

Διερευνητικά αφελή μυαλά.

Πώς αναγνωρίζετε μια καλή ιδέα όταν είναι δική σας, πώς γνωρίζετε ότι «αυτό είναι» για να το κυνηγήσετε και να το αναπτύξετε επιπλέον;

Ουφ, ξέρετε, είμαι πολύ επικριτικός σε οτιδήποτε κάνω, οπότε ποτέ δεν σκέφτομαι ότι κάτι είναι εξαιρετική ιδέα. Συνήθως αυτή που ακολουθώ είναι εκείνη που είχα από την αρχή και μετά τα πάντα είναι θέμα περιέργειας μέχρι να είναι αναπόφευκτο. Ή όταν έρχεται η διορία.

Ανεξερεύνητα νερά: Είναι η περιπέτεια, ο πειραματισμός, η μάθηση και η αποφασιστικότητα αρκετή για να επιτευχθεί η πρόοδος και να προχωρήσετε παρακάτω; Τι άλλο χρειάζεται;

Νομίζω ότι είναι μια πολύ καλή βάση για να ξεκινήσει κανείς. Ειλικρινά πιστεύω στο παιχνίδι ως βασικό συστατικό για την πρόοδο, μιας και περιέχει όλα τα στοιχεία που προαναφέρατε και περισσότερα: Ελευθερία, αφέλεια, χαρά.

Υποθέτοντας ότι ήσασταν Πρωθυπουργός της Ελλάδας για μια ημέρα. Ποια θα ήταν η πρώτη σας προτεραιότητα;

(γελάει), Είμαι Γερμανός, οπότε δε νομίζω με καμία πιθανότητα να μπορούσα να γίνω ο Έλληνας Πρωθυπουργός. Επίσης, σέβομαι απεριόριστα την περιπλοκότητα των οικονομικών, ώστε να μην εμπλακώ τόσο πολύ και να δώσω τις συμβουλές μου.

Η Μαρία Λαζαρίμου (CEO, Advocate/Burson-Marsteller) θα ήθελε να ρωτήσει: «Πώς η δημιουργικότητα βοηθάει τους νέους στην Ελλάδα της κρίσης, όχι μόνο στον τομέα μας, όπου η γνώμη σας έχει βαρύτητα, αλλά γενικότερα, για να λάβει δράση και να ξεφύγει από τη νοοτροπία της “χαμένης γενιάς”. Με άλλα λόγια, η δημιουργικότητα σας βοηθάει να ξεπεράσετε την κρίση»;

Wow, αυτή είναι μια μεγάλη ερώτηση. Κατ’αρχάς, άσχετα με την τωρινή οικονομική κατάσταση στο σύνολο της Ευρώπης, είμαστε ακόμα από τους προνομιούχους παγκοσμίως. Οι νέοι άνθρωποι μπορούν να αναλάβουν δράση, αυτό από μόνο του είναι μεγάλο πλεονέκτημα. Και νιώθω ότι είναι μεγάλη ευκαιρία για να βρεις τη δική σου διαδρομή στη ζωή, παρά να ακολουθείς την πεπατημένη όπου η εκπαίδευση, η αναζήτηση για κοινωνική κατάσταση ή ο κονφορμισμός ενυπάρχουν. Υπάρχει ακόμα η δυνατότητα να κάνεις τη διαφορά, γιατί μόνο κάνοντας τη διαφορά έχεις μια ευκαιρία ακόμα. Αυτό από μόνο του είναι εξαιρετικά συναρπαστικό. Μπορεί να αποτύχεις. Πιθανότατα θα το κάνεις, αλλά είναι καλύτερο από το να μην έχεις προσπαθήσει. Ο μεγάλος Άλαν Γουότς είπε ότι η ζωή είναι κάτι το μουσικό, κανείς δεν έχει σοβαρό σκοπό με αρχή και τέλος. Και είναι απαραίτητο να τραγουδήσεις και να χορέψεις, καθώς η μουσική παίζει.

Τελικώς, κατά τη γνώμη σας, ποιες είναι οι τάσεις που καθορίζουν την επικοινωνία στον τομέα του μάρκετινγκ στο κοντινό μέλλον; 

Είμαι εξαιρετικά καταβεβλημένος από το παρόν για να σκεφτώ το κοντινό μέλλον, αλλά είμαι σίγουρος ότι θα έχει να κάνει με περιεχόμενο και μεγάλα δεδομένα…;)

*Ο Florian Schmitt θα μιλήσει στο TEDxAthens2013 στις 13:55 το Σάββατο 30 Νοεμβρίου. Το TEDxAthens2013 θα πραγματοποιηθεί στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου και το Σάββατο 30 Νοεμβρίου. Για περισσότερες πληροφορίες: ted.com   2013.tedxathens.com   hub.tedxathens.com   blog.tedxathens.com