Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ποιος είναι τελικά ο ιδανικός εργοδότης;

Το Kariera.gr και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών πραγματοποίησαν έρευνα με σκοπό την καταγραφή των προτιμήσεων και συμπεριφορών των νέων ως προς την αγορά εργασίας.
pop_ergodotis

Κακά τα ψέματα, ο σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός δεν παρέμεινε στην ενήλικη συνείδηση μας ως ένα μάθημα βαρύτητας. Όχι απαραίτητα γιατί ο καθηγητής δεν είχε τη διάθεση να μας κατευθύνει σωστά, αλλά γιατί στο Γυμνάσιο οι έννοιες εργασία/ εργοδότης/εταιρεία/καριέρα έμοιαζαν μακρινές, σαν να ανήκαν μόνο στο λεξιλόγιο των μεγάλων. Σήμερα, που η ανεμελιά εκείνη ανήκει στο παρελθόν ενώ η ανάγκη για βιοπορισμό και η χάραξη επαγγελματικής πορείας αποτελούν το παρόν και το μέλλον, το Kariera.gr -το πρώτο website για την εργασία στην Ελλάδα και μέλος του careerbuilder.com– και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών πραγματοποίησαν από κοινού έρευνα για τις έννοιες της καριέρας και της εργασίας. Εξετάζοντας παράγοντες που επενεργούν στην επιλογή εργοδότη, τη στάση προς τη διεθνή καριέρα και την επιχειρηματικότητα κατέληξαν σε συμπεράσματα που συνθέτουν έναν οδηγό επιβίωσης για ιδανικούς εργοδότες.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας -στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 2000 άτομα που γεννήθηκαν από το 1980 έως το 2000- η «γενιά Υ» αισθάνεται υπεύθυνη για την επαγγελματική της πορεία και επιτυχία. Οι ιδανικές εργασιακές συνθήκες είναι εκείνες που προϋποθέτουν ένα ικανοποιητικό μισθό, δίνουν τη δυνατότητα επαγγελματικής και προσωπικής ανέλιξης και δεν απορροφούν χρόνο από την ιδιωτική ζωή. Παρά το γεγονός πως η ανεργία στο συγκεκριμένο ηλικιακό φάσμα ξεπερνά το 50% (σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ) και τη γενικευμένη αίσθηση που επικρατεί πως το νεανικό δυναμικό μεταναστεύει για να βρει μια θέση εργασίας, ελάχιστοι είναι εκείνοι που έχουν στείλει βιογραφικό εκτός συνόρων. Η διατήρηση των ηθικών αξιών, η δυνατότητα εκπαίδευσης και η συνεχής ανάπτυξη δεξιοτήτων είναι μερικά από τα καίριας σημασίας κίνητρα που οδηγούν τους συμμετέχοντες να παραμείνουν σε μια θέση. Ο ιδιωτικός τομέας κερδίζει έναντι του δημοσίου και η μέση μηναία αμοιβή που επιθυμούν φτάνει τα 1090 ευρώ. Αυτό όμως που αποζητά εν τέλει η νέα γενιά εργαζομένων από μια εταιρεία/εργοδότη είναι η δυνατότητα εξέλιξης, παράγοντας που συγκεντρώνει το 52% των απαντήσεων αφήνοντας πίσω του άλλους όπως είναι η διεθνής καριέρα, οι προκλήσεις και οι μελλοντικές συστάσεις.

Η έρευνα διενεργήθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά με την επιστημονική ευθύνη των επίκουρων καθηγητριών του ΟΠΑ, Ειρήνης Νικάνδρου και Λήδας Παναγιωτοπούλου. Βρίσκουν εντυπωσιακό το εύρημα πως ενώ το 42% των νέων δηλώνει ότι το να εργαστεί στο εξωτερικό αποτελεί μια πολύ ελκυστική επιλογή, μόλις το 16% έχει κάνει ενέργειες για να βρει μια θέση εργασίας εκτός Ελλάδος. Για το 67% των νέων το βασικότερο εμπόδιο εκπατρισμού είναι ότι δεν θέλει ν’ αφήσει πίσω οικογένεια και φίλους. «Έχουμε πραγματοποιήσει παρόμοια έρευνα συγκρίνοντας Έλληνες φοιτητές και ξένους που σπουδάζουν στην Ελλάδα με το πρόγραμμα Erasmus. Mια σημαντική διαφορά που είδαμε είναι ότι οι Έλληνες φοιτητές έχουν πιο ενεργητική στάση απέναντι στην καριέρα τους, βασίζονται δηλαδή στις δικές τους ενέργειες, σε σχέση με τους ξένους, οι οποίοι περιμένουν ότι η καριέρα τους θα καθορίζεται σε μεγαλύτερο βαθμό από τους οργανισμούς στους οποίους εργάζονται. Τα Πανεπιστήμια έχουν πολλά να κάνουν για να αναπτύξουν τα λεγόμενα soft skills των νέων, δηλαδή τις κοινωνικές και συναισθηματικές τους δεξιότητες. Κι αυτό δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο, αλλά παγκόσμιο. Μια πρόσφατη διεθνής έρευνα της HayGroup δείχνει ότι το 80% των εταιριών έχουν δυσκολία να βρουν υποψήφιους με επαρκείς κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες, την ίδια στιγμή που το 69% των αποφοίτων θεωρεί ότι οι δεξιότητες αυτές δεν σχετίζονται με την απόδοσή τους».

Όσον αφορά το γεγονός ότι συνδιαλεγόμαστε για μια έννοια όπως αυτή της καριέρας από την στιγμή που τα τελευταία χρόνια πολλοί είναι οι πτυχιούχοι που απασχολούνται σε θέσεις που δεν είναι εφάμιλλες των δυνατοτήτων και των περγαμηνών τους, οι ίδιες απαντούν «Η καριέρα είναι όλη η πορεία που ακολουθεί το άτομο στη διάρκεια της εργασιακής του ζωής. Το επίπεδο που ξεκινά κανείς δεν αποτελεί εμπόδιο για άνοδο και εξέλιξη. Σε όσο άσχετο αντικείμενο κι αν ξεκινήσει κανείς να εργάζεται, είναι σημαντικό να μπορεί να δει τη χρησιμότητα των εμπειριών που συσσωρεύει σε σχέση με την επιθυμητή του εργασία». Ποια είναι λοιπόν η συμβουλή τους προς τους νέους που διεκδικούν αυτή τη στιγμή μια θέση στον επαγγελματικό στίβο; «Πριν πάνε σε μια συνέντευξη, εκτός από την προσωπική προετοιμασία, οφείλουν να έχουν μελετήσει πολύ καλά την εταιρία: να έχουν μπει στο site της, να ξέρουν τα προϊόντα, το όραμα, αν είναι δυνατόν να έχουν μιλήσει με κάποιον που εργάζεται εκεί. Αυτό μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ δυο υποψηφίων με τα ίδια προσόντα».

Η παρουσίαση των συμπερασμάτων της έρευνας θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015, στις 15:30, στο GazARTE. Εκεί θα βραβευτούν και οι 10 πρώτες εταιρείες, στις οποίες οι νέοι της γενιάς Υ επιθυμούν να εργαστούν: Google, Coca Cola, Procter and Gamble, Microsoft, Cosmote- OTE, Unilever, Mondelez, PriceWaterHouseCoopers, Nestle, Εθνική Τράπεζα Ελλάδας.

POP TODAY
LIFE
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.