Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΙΣΤΟΡΙΕΣ

Γιατί να σπουδάσω στο Deree;

Απόφοιτοι διαφορετικών δεκαετιών, από τα 70s μέχρι σήμερα, δίνουν τις δικές τους απαντήσεις.
IMG_0454OK

Αξιέπαινη επαγγελματική πορεία, σημαντικές βραβεύσεις, ομιλίες σε διεθνή συνέδρια, μεταπτυχιακές σπουδές σε κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου. Και όλα αυτά, κάνοντας τα πρώτα βήματα στο Deree. Οκτώ απόφοιτοι από το 1970 έως σήμερα αφηγούνται το προσωπικό τους success story και εξηγούν πώς οι σπουδές τούς έδωσαν τις βάσεις και όλα τα απαραίτητα εφόδια για να κάνουν κάθε όνειρό τους πραγματικότητα.

Αντώνης Φιοράκης, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Incrediblue (DEREE ’07)

Antonios_Fiorakis_ProfilePhoto2

Πώς θα σας φαινόταν αν, λίγο πριν το τέλος του καλοκαιριού, κάνατε ακόμα μερικές μέρες διακοπές, αυτή τη φορά με σκάφος; Ο Αντώνης Φιοράκης σάς δίνει την ευκαιρία: Μπαίνοντας στη διαδικτυακή πλατφόρμα www.incrediblue.com, μπορείτε να κλείσετε θέση για οποιοδήποτε προορισμό ανά τη Μεσόγειο και είδος σκάφους επιθυμείτε, ανάλογα με τα διατιθέμενα χρήματα και τις προτιμήσεις της παρέας σας. «Για μένα, το Deree είναι το καλύτερο πανεπιστήμιο», επισημαίνει ο ίδιος, έχοντας σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων και Επιχειρηματικότητα εκεί. «Κατ’ αρχάς, με βοήθησε να δουλέψω αποδοτικά για ένα χρόνο στην επιχείρηση ψηφιακών εκτυπώσεων που είχε η οικογένειά μου, εφαρμόζοντας τις γνώσεις μάνατζμεντ και μάρκετινγκ που είχα αποκομίσει. Επιπλέον, μου έδωσε τα εφόδια για να γίνω δεκτός και να ανταπεξέλθω σε ένα από τα καλύτερα μεταπτυχιακά παγκοσμίως, στο IE Business School της Μαδρίτης, όπου, λόγω του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, δεν θα τα είχα καταφέρει αν δεν ήμουν ήδη εξοικειωμένος με τον τρόπο λειτουργίας πανεπιστημίων του εξωτερικού, τη χρήση ακόμη και δύσκολων οικονομικών όρων στα αγγλικά, αλλά και την αλληλεπίδραση με φοιτητές δεκάδων άλλων χωρών. Και, τέλος, μου άνοιξε την πόρτα για εργασία σε μεγάλες πολυεθνικές, που, με τη σειρά του, με ώθησε να αναπτύξω τη δική μου επιχείρηση». Η Incrediblue λειτουργεί επί δυόμισι χρόνια με ιδιαίτερη επιτυχία, έχει αποσπάσει βραβεύσεις, ενώ από Σεπτέμβρη οι ταξιδιωτικοί προορισμοί της θα επεκταθούν και εκτός Ευρώπης.


Γιώργος Τσομπανίδης, διευθυντής μάρκετινγκ των εταιρειών Δωδώνη και ChillBox (DEREE ’00)

tsomoanidis

Να κάνεις μια ελληνική εταιρεία αυτή την εποχή όχι μόνο να επιβιώσει, αλλά και να επεκταθεί στο εξωτερικό, δεν είναι αμελητέο επίτευγμα. Ο Γιώργος Τσομπανίδης, ωστόσο, διευθυντής μάρκετινγκ των εταιρειών Δωδώνη και ChillBox – η οποία παράγει κατ’ αποκλειστικότητα τα προϊόντα της Δωδώνη – το έχει καταφέρει. «Η οργανωτική σκέψη, το ομαδικό πνεύμα, το multi-tasking, η διαρκής επίτευξη στόχων είναι από τις βασικές δεξιότητες που αναπτύσσει κανείς στο Deree. Παράλληλα, αποφεύγει π.χ. τις καθυστερήσεις που προκαλούν οι καταλήψεις στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια, αλλά και το υψηλό κόστος που απαιτείται για σπουδές με διαμονή στο εξωτερικό», αναφέρει ο ίδιος, έχοντας σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων με ειδίκευση στην οικονομική επιστήμη. Στη συνέχεια, έκανε μεταπτυχιακό στην Αμερική, όπου, λόγω της πιστοποίησης και της αντιστοιχίας μαθημάτων του προγράμματος σπουδών με εκείνα του Deree, πέρασε κατευθείαν στο δεύτερο έτος. «Ξεκινώντας να δουλεύεις, πάντως, διαπιστώνεις ότι μεγάλη σημασία έχει και η ευελιξία που έχεις διδαχθεί για να προσαρμόζεσαι σε διαφορετικά εργασιακά περιβάλλοντα. Διότι όσο καλό μάρκετινγκ και αν γνωρίζεις, η εφαρμογή του σε κάθε επιχείρηση διαφέρει», συμπληρώνει, έχοντας πλέον εργασιακή εμπειρία από τον τραπεζικό τομέα έως επιχειρήσεις καταναλωτικών προϊόντων. Κι όσον αφορά την ανάπτυξη μιας ελληνικής εταιρείας όπως η Δωδώνη αυτή την εποχή; «Το Deree σού προσφέρει τις γνώσεις και τις δεξιότητες που προσφέρουν και μεγάλα ακαδημαϊκά ιδρύματα της Αγγλίας και της Αμερικής, αλλά και την ευκαιρία να γνωρίσεις πώς λειτουργούν οι επιχειρήσεις σε χώρες του εξωτερικού. Όλα αυτά, αν τα προσαρμόσεις εδώ, μπορείς να πετύχεις ακόμη και μέσα σε βαθιά κρίση».


Ίρις Μάλαμα, συνιδιοκτήτρια της εταιρείας Rhofoods (DEREE ’11)

Malama_LOGO_RHO

Αρχικά, σπούδαζε Μάρκετινγκ και Επικοινωνία στο Deree και, παράλληλα, φωτογραφία και γραφιστική σε ελληνική ιδιωτική σχολή. Τελικά, όμως, το πρώτο την κέρδισε και σήμερα είναι συνιδιοκτήτρια και υπεύθυνη του τομέα μάρκετινγκ της «Rhofoods» (www.rhofoods.com),  μιας εταιρείας που παράγει υγιεινά τρόφιμα με ελληνικές πρώτες ύλες. Η Ίρις Μάλαμα εξηγεί: «Είναι πολύ ενδιαφέρον να εφαρμόζεις όσα έχεις μάθει στο πανεπιστήμιο για να λανσάρεις τα δικά σου προϊόντα ή να υλοποιήσεις τη δική σου επιχειρηματική ιδέα. Η μεγαλύτερη πρόκληση, βέβαια, αυτή την εποχή είναι να αναπτύξεις την επιχείρησή σου με έξυπνους τρόπους, δηλαδή να βρεις ποιοι ακριβώς είναι οι πελάτες σου και να τους “επικοινωνήσεις” τα προϊόντα σου στοχευμένα. Έτσι, με λιγότερα χρήματα πετυχαίνεις καλύτερα αποτελέσματα». Η ίδια, ωστόσο, επισημαίνει ότι από τα σημαντικότερα οφέλη που της χάρισε το Deree ήταν και η γνωριμία με μελλοντικούς συνεργάτες της, αρκετοί από τους οποίους δουλεύουν σήμερα μαζί της στη Rhofoods.  «Όταν υπάρχουν κοινοί στόχοι και μπορεί ο ένας να βοηθήσει τον άλλον, γιατί να μην ξεκινήσει και μια συνεργασία;», αναφέρει σχετικά. Στη δική τους περίπτωση, πάντως, η συνταγή πέτυχε, δεδομένου ότι, μόλις με ένα χρόνο λειτουργίας, η Rhofoods, εκτός από την επιτυχία της ανά την Ελλάδα, εξάγει τα προϊόντα της και σε άλλες πέντε ευρωπαϊκές χώρες.


Δημήτρης Μιχόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Weber Shandwick (DEREE ’93)

michopoulos

Έχοντας περάσει από τις πιο υψηλόβαθμες διοικητικές θέσεις ηγέτιδων εταιρειών στην Ελλάδα και το εξωτερικό –  Unilever, Vodafone, ΟΠΑΠ – και έχοντας δώσει διαλέξεις σε σημαντικά διεθνή συνέδρια, ο Δημήτρης Μιχόπουλος είναι από τα στελέχη με τα πιο αξιοζήλευτα βιογραφικά της γενιάς του. Παράλληλα, έχει υπάρξει όχι μόνο φοιτητής Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Deree, αλλά και μετέπειτα καθηγητής του. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του, τα πρωτοποριακά για την εποχή μαθήματα, οι καθηγητές – μέντορες που τον ενέπνευσαν και τον υποστήριξαν, η ευρεία γκάμα των γνώσεων και δεξιοτήτων που απέκτησε, αλλά και οι δυνατές φιλίες που διαρκούν μέχρι σήμερα είναι τα πιο σημαντικά οφέλη που, όπως τονίζει ο ίδιος, αποκόμισε και συνέβαλαν καθοριστικά στη μετέπειτα πορεία του. «Από τις καλύτερες στιγμές που θυμάμαι, πάντως, ήταν όταν επέστρεψα στο Deree για να διδάξω μάνατζμεντ στους φοιτητές», επισημαίνει. «Ήμουν πραγματικά ευτυχής να μοιράζομαι τις γνώσεις και τις επαγγελματικές μου εμπειρίες με ένα τόσο υπέροχο κοινό». Από τη σημερινή του θέση, ως διευθύνων σύμβουλος στην εταιρεία Weber Shandwick, δίνει την ευκαιρία σε πολλούς σπουδαστές να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία και να συνδεθούν άμεσα με την αγορά εργασίας. Και τι συμβουλή θα έδινε στους απόφοιτους του 2015, μέσα στην Ελλάδα της κρίσης; «Να κάνετε όνειρα, να πιστεύετε στις δυνάμεις σας και να μη σταματάτε ποτέ να πολεμάτε», είναι η απάντησή του.


Κωνσταντίνος Λιαρίκος, επικεφαλής προγράμματος και λειτουργιών του WWF (DEREE ’97)

Liarikos2

Mε πτυχίο Οικονομικών από το Deree, μεταπτυχιακές σπουδές στην ανάπτυξη και τη περιβαλλοντική διαχείριση και αξιοσημείωτη επαγγελματική πορεία στον ιδιωτικό τομέα, την έρευνα και την εκπαίδευση, ο Κωνσταντίνος Λιαρίκος εργάζεται από το 2002 στη WWF Ελλάς, όπου σήμερα είναι επικεφαλής προγράμματος και λειτουργιών. Τι θυμάται με περισσότερη νοσταλγία από το Deree; «Οι πολύ πρωινές ώρες στην καφετέρια του πανεπιστημίου και τα σιωπηλά απογεύματα στη βιβλιοθήκη είναι οι βασικές αναμνήσεις που μου έρχονται στο μυαλό», απαντά. Αποφοιτώντας από αυτό, όπως επισημαίνει, είχε αποκτήσει μια πολύ χρήσιμη «εργαλειοθήκη» γνώσεων και δεξιοτήτων, που μέχρι και σήμερα δεν τον έχει προδώσει ποτέ. Αργότερα, κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής του πορείας, όταν συνεργάστηκε με άλλους αποφοίτους του πανεπιστημίου, οι κοινές ακαδημαϊκές βάσεις βοήθησαν πολύ τη συνεργασία. Και όσον αφορά τον τωρινό του ρόλο στο WWF; «Σε ένα κομμάτι της δουλειάς μου, κάνω ό,τι σχεδόν οποιοσδήποτε μάνατζερ: Επιβλέπω εργασίες και λειτουργίες, διαχειρίζομαι ανθρώπους και ομάδες, μελετώ τον τρόπο αξιοποίησης των διατιθέμενων πόρων, επικοινωνώ με δωρητές. Ωστόσο, σε ένα άλλο κομμάτι, σχεδιάζω πρότζεκτ που στοχεύουν να αλλάξουν τον κόσμο προς το καλύτερο και, μαζί με μια υπέροχη ομάδα ατόμων με παρόμοιες ιδέες και όραμα, δουλεύουμε πολύ για να κάνουμε αυτά τα σχέδια να πραγματοποιηθούν. Αυτό το δεύτερο μέρος είναι και η ανταμοιβή μου για τις πολλές ώρες που αφιερώνω στο πρώτο».


Ιωάννης Μπεγιέτης, οικονομικός διευθυντής του Ομίλου Folli Follie (DEREE 88)

begietis

Η αρχή έγινε με πτυχίο Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Deree, το οποίο αποτέλεσε και τη βάση για μεταπτυχιακές σπουδές στη Διεθνή Επιχειρηματικότητα και Οικονομία σε Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον. Πλέον, ο Ιωάννης Μπεγιέτης, έχοντας ζήσει και εργαστεί  στις ΗΠΑ, τη Γερμανία, την Ελλάδα, την Ταϊλάνδη, τη Σουηδία, το Χονγκ Κονγκ και την Ιαπωνία, κατοικεί στην Κίνα και έχει αναλάβει την επέκταση του Ομίλου Folli Folie στην Άπω Ανατολή. Δεδομένης, λοιπόν, και της εικοσαετούς εμπειρίας του σε εταιρείες όπως οι P&G, Hasbro και Omni Hotels, υπό την καθοδήγησή του ο Όμιλος δεν θα μπορούσε παρά να γνωρίσει μια μοναδική οικονομική ανάπτυξη. Ποια είναι τα σημαντικότερα μαθήματα ζωής που του  έχει δώσει το Deree; «Ποτέ μην ξεχνάς, ποτέ μην τα παρατάς και πάντα να κοιτάς μπροστά και μακριά», απαντά εκείνος. Και πώς θα περιέγραφε σε τρεις λέξεις το συγκεκριμένο ακαδημαϊκό ίδρυμα; «Ευφυές, διαφορετικό και αντισυμβατικό». Επισημαίνει, μάλιστα, ότι οι σπουδές του εκεί τον βοήθησαν να εξοικειωθεί με τη μεθοδική και την ομαδική δουλειά και του έμαθαν ότι, εναρμονίζοντας αυτά με τα προσωπικά όνειρα καθενός… the sky is the limit! Και όσον για τον τρόπο με τον οποίο επιλέγει, έπειτα από μια τόσο επιτυχημένη και μακρόχρονη πορεία, να διοικεί; Αποτελεί ο ίδιος το παράδειγμα, αλλά και συμμετέχει ενεργά σε όλα τα στάδια διεκπεραίωσης μιας εργασίας, ώστε να επιτυγχάνονται τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα σε ένα, ούτως ή άλλως, διαρκώς εξελισσόμενο επιχειρησιακό περιβάλλον.


Μαριάννα Πλατυρράχου, υποδιευθύντρια Επικοινωνίας και Mάρκετινγκ της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση (DEREE ’89)

platyrrarchou

«Οι σπουδές στο μάρκετινγκ και, παράλληλα, η συμμετοχή μου στη χορωδία και σε θεατρικές παραστάσεις είναι από τις καλύτερες αναμνήσεις που έχω από το Deree». Τελικά, όμως, αποδείχθηκε ότι δεν επρόκειτο απλώς για μια όμορφη εμπειρία, αλλά για έναν ενδιαφέροντα συνδυασμό που αποτέλεσε το έναυσμα για μια σημαντική επαγγελματική καριέρα. Η Μαριάννα Πλατυρράχου, μετά από το πτυχίο Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ που πήρε από το Deree, έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη Διεθνή Επιχειρηματικότητα και την Καλλιτεχνική Διαχείριση στο Λονδίνο, για μια δεκαετία εργάστηκε στην επιχείρηση κοσμημάτων που είχε η οικογένειά της και, στη συνέχεια, αποφάσισε να αφοσιωθεί πλήρως στο καλλιτεχνικό μάνατζμεντ. Έτσι, το 1998 ξεκίνησε να εργάζεται στο Κοινωφελές Ίδρυμα Ωνάση και, το 2010, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, όπου σήμερα είναι υποδιευθύντρια επικοινωνίας και μάρκετινγκ. Τελικά, πόσο εύκολο είναι το πέρασμα από τις έμφυτες δεξιότητες στην αγορά εργασίας; «Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου στο Deree, έμαθα, επιπλέον, να δουλεύω σκληρά, να εκτιμώ τον χαρακτήρα των άλλων, να συνεργάζομαι σε ομάδες, να συνδυάζω τα ενδιαφέροντα με τις πρακτικές ικανότητές μου και να κινούμαι με ευελιξία σε διεθνές περιβάλλον», συμπληρώνει η ίδια. Με θέληση και μεθοδικότητα, λοιπόν, όλα είναι εφικτά.


Βάνα Λαβίδα, ιδρύτρια και πρόεδρος του φιλανθρωπικού σωματείου MDA Ελλάς (DEREE ’79)

Lavida Φωτογραφία

Οικονομική επιστήμη και κοινωνική προσφορά μπορούν να αποτελέσουν έναν ακόμη ενδιαφέροντα συνδυασμό. Η Βάνα Λαβίδα, αφού σπούδασε οικονομικά στο Deree και έκανε μεταπτυχιακό στο πανεπιστήμιο La Verne, αποφάσισε να αξιοποιήσει τις γνώσεις και τις δεξιότητες που είχε αποκομίσει, παρέχοντας βοήθεια στους συνανθρώπους της. Έτσι, το 2000 ίδρυσε το MDA Ελλάς, ένα σωματείο για τη φροντίδα ατόμων με νευρομυικές παθήσεις, του οποίου επιτελεί πρόεδρος μέχρι και σήμερα ενώ από το 2013 είναι επίσης μέλος του Συμβουλίου Επιτρόπων του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος. «Από τις σπουδές μου στο Deree, θυμάμαι χαρακτηριστικά το πρώτο μάθημα ηλεκτρονικών υπολογιστών, κάτι που δεν υπήρχε ακόμη σε άλλα πανεπιστήμια της Ελλάδας», αφηγείται. «Δεδομένου ότι εκείνη την εποχή η συγκεκριμένη τεχνολογία είχε μόλις έρθει, η εμπειρία ήταν συναρπαστική. Τώρα πλέον ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής είναι απαραίτητο εργαλείο για όλους, αλλά τότε αποτελούσε κάτι πολύ πρωτοποριακό». Ιδιαίτερα ενδιαφέρον, όμως, της είχε φανεί και το μάθημα «Η Ελλάδα στην κοινή αγορά», το οποίο αφορούσε τα πλεονεκτήματα, τις προκλήσεις, αλλά και τους κινδύνους που θα επέφερε η ένταξη της χώρας στην ΕΟΚ. Σήμερα, τι είναι αυτό που την εμπνέει περισσότερο; «Τα παιδιά του MDA Ελλάς, που με κινητοποιούν για να γίνομαι καλύτερος άνθρωπος και να αγωνίζομαι για έναν καλύτερο κόσμο», απαντά. Και το αγαπημένο της μότο; «Ποτέ μην εγκαταλείπεις κάτι που δεν καταφέρνεις, προτού αναρωτηθείς γιατί».

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.