Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΡΕΠΟΡΤΑΖ

Για κάποιους κάθε μέρα είναι Πάσχα

Η εικόνα της Παναγιάς Ιεροσολυμίτισσας είναι στη χώρα μας και προκαλεί πανικό στους πιστούς.
Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τζάμαρος/ FOSPHOTOS
Ðáíáãßá Éåñïóïëõìßôéóóá ÐÑÏÓÊÕÍÇÌÁ  ×ÑÉÓÔÉÁÍÏÓ ×ÑÉÓÔÉÁÍÉÓÌÏÓ ÅÊÊËÇÓÉÁ  ÌÅÔÏ×É ÐÁÍÁÃÉÏÓ ÔÁÖÏÓ ÐËÁÊÁ ÈÑÇÓÊÅÕÔÉÊÇ ÅÉÊÏÍÁ

Τις τελευταίες μέρες η κατάνυξη κατοικεί στην Πλάκα. Είδα μπροστά στα μάτια μου, με  υπαιτιότητα δική της (της κατάνυξης), λιποθυμίες, άγριους διαπληκτισμούς και δεκάδες κινητά τηλέφωνα σε στάση εμπόλεμη –δεν είδα πάντως ούτε μια selfie .Η εικόνα της Παναγιάς Ιεροσολυμίτισσας που κατέφθασε από τα Ιεροσόλυμα  και θα παραμείνει μέχρι το τέλος του Μαΐου στο Ναό των Αγίων Αναργύρων  στο Μετόχι του Παναγίου Τάφου, στους πρόποδες της Ακρόπολης,  χτύπησε  συναγερμό στους θεοσεβείς της επικράτειας. Δυο ηλικιωμένες αδελφές, παρόλα τα προβλήματα υγείας  που τις ταλαιπωρούν,  πήραν χωρίς να το σκεφτούν το βαπόρι απ΄τα Χανιά (μένουν στο Ρέθυμνο) και ήρθαν να προσκυνήσουν την «αχειροποίητη», όπως τόνισε η μια εξ αυτών, εικόνα της Παναγίας . «Αφού δεν μπορούμε να πάμε στα Ιεροσόλυμα ήρθαμε εδώ. Το ίδιο είναι», συμπλήρωσε η αδελφή της.« Πώς μάθατε για την εικόνα »; ρώτησα μια 40χρονη  που μαζί με την 7χρονη κόρης της  κατέφθασαν,  εκτός προγράμματος και στολισμένες,  για τη χάρη της «αχειροποίητης» στην Αθήνα από την Κοζάνη. Περίμενα να απαντήσει από την τηλεόραση ή απ’το ραδιόφωνο. «Από την εκκλησία» , με διαφώτισε. Εγινε γερή δουλειά  στο Ποίμνιο, κρίνοντας από τον πανικό που επικρατεί στο Μετόχι , βρέχει –χιονίζει (και με τις διαδηλώσεις κι αντιδιαδηλώσεις για τις Σκουριές) σχεδόν όλη τη μέρα. Σύμπασα η ελληνική κυρίως  επαρχεία κάνει μια στάση στο Μετόχι φορώντας τα καλά της.

Η Παναγία Ιεροσολυμίτισσα.

Η Παναγία Ιεροσολυμίτισσα.

Δεν είναι ωστόσο κι εύκολο να προσκυνήσεις. Οι ευσεβείς το κατορθώνουν μετά από  40 λεπτά  μέσο όρο χρόνου αναμονής σε μια αφάνταστα φαρδιά, μακριά κι ασφυκτική σειρά. Πλησιάζοντας ,πολλοί απαθανατίζουν την εικόνα  συγκινημένοι με τα κινητά τηλέφωνα.

Ðáíáãßá Éåñïóïëõìßôéóóá ÐÑÏÓÊÕÍÇÌÁ  ×ÑÉÓÔÉÁÍÏÓ ×ÑÉÓÔÉÁÍÉÓÌÏÓ ÅÊÊËÇÓÉÁ  ÌÅÔÏ×É ÐÁÍÁÃÉÏÓ ÔÁÖÏÓ ÐËÁÊÁ ÈÑÇÓÊÅÕÔÉÊÇ ÅÉÊÏÍÁ

Κάθε ένας εκδηλώνει  διαφορετική συμπεριφορά προσεγγίζοντας πια τη στεφανωμένη με λευκά άνθη Παναγιά. Άλλος την αγκαλιάζει, σα να αγκαλιάζει άνθρωπο , άλλος γονατίζει έχοντας κολλημένο το πρόσωπο πάνω της , άλλος ξεσπά την ώρα που τη φιλάει σε λυγμούς. Κάποιοι χάνουν την αίσθηση του χρόνου και τους σκουντάνε  για να προχωρήσουν κι   άλλοι επειδή  δεν μπορούν να την αποχωριστούν παραμένουν μέσα στο ξωκλήσι ατενίζοντας από απόσταση την Παναγιά εκστατικά, σαν μαγεμένοι. Σχεδόν δεν παίρνουν ανάσα και σχεδόν δεν ταράσσονται ούτε όταν ακούγονται  φωνές απ΄την ουρά (όποιος τολμήσει να κάνει προσπέραση ή να «χωθεί» τον ‘κατασπαράσσουν»)  ούτε όταν ακούγονται κραυγές λόγω λιποθυμίας –κάτι αρκετά σύνηθες .

Ðáíáãßá Éåñïóïëõìßôéóóá ÐÑÏÓÊÕÍÇÌÁ  ×ÑÉÓÔÉÁÍÏÓ ×ÑÉÓÔÉÁÍÉÓÌÏÓ ÅÊÊËÇÓÉÁ  ÌÅÔÏ×É ÐÁÍÁÃÉÏÓ ÔÁÖÏÓ ÐËÁÊÁ ÈÑÇÓÊÅÕÔÉÊÇ ÅÉÊÏÍÁ
Ðáíáãßá Éåñïóïëõìßôéóóá ÐÑÏÓÊÕÍÇÌÁ  ×ÑÉÓÔÉÁÍÏÓ ×ÑÉÓÔÉÁÍÉÓÌÏÓ ÅÊÊËÇÓÉÁ  ÌÅÔÏ×É ÐÁÍÁÃÉÏÓ ÔÁÖÏÓ ÐËÁÊÁ ÈÑÇÓÊÅÕÔÉÊÇ ÅÉÊÏÍÁ
Ðáíáãßá Éåñïóïëõìßôéóóá ÐÑÏÓÊÕÍÇÌÁ  ×ÑÉÓÔÉÁÍÏÓ ×ÑÉÓÔÉÁÍÉÓÌÏÓ ÅÊÊËÇÓÉÁ  ÌÅÔÏ×É ÐÁÍÁÃÉÏÓ ÔÁÖÏÓ ÐËÁÊÁ ÈÑÇÓÊÅÕÔÉÊÇ ÅÉÊÏÍÁ
Ðáíáãßá Éåñïóïëõìßôéóóá ÐÑÏÓÊÕÍÇÌÁ  ×ÑÉÓÔÉÁÍÏÓ ×ÑÉÓÔÉÁÍÉÓÌÏÓ ÅÊÊËÇÓÉÁ  ÌÅÔÏ×É ÐÁÍÁÃÉÏÓ ÔÁÖÏÓ ÐËÁÊÁ ÈÑÇÓÊÅÕÔÉÊÇ ÅÉÊÏÍÁ
  
Ðáíáãßá Éåñïóïëõìßôéóóá ÐÑÏÓÊÕÍÇÌÁ  ×ÑÉÓÔÉÁÍÏÓ ×ÑÉÓÔÉÁÍÉÓÌÏÓ ÅÊÊËÇÓÉÁ  ÌÅÔÏ×É ÐÁÍÁÃÉÏÓ ÔÁÖÏÓ ÐËÁÊÁ ÈÑÇÓÊÅÕÔÉÊÇ ÅÉÊÏÍÁ

Στο Μετόχι αποδεικνύεται  για πολλοστή φορά ότι δεν υπάρχει μία ράτσα ευσεβών. Δίπλα στην κεφαλοδεμένη γερόντισσα στέκεται η καλογυμνασμένη ξανθιά που παίζει με το iphone, έχει extensions και φορά  εκθαμβωτικό κόκκινο κραγιόν. Στην αυλή επικρατεί, παρ’ όλη τη βαβούρα,  η ατμόσφαιρα μιας γιορτής, ενός  θρησκευτικού πανηγυριού. Παιδάκια παίζουν, καροτσάκια με βρέφη πηγαίνουν πέρα –δώθε  , ρασοφόροι πηγαινοέρχονται με σβελτάδα, κάποιοι  αράζουν και συζητάνε χαμηλόφωνα (η αυλή από μόνη της είναι ένα θαύμα), άλλοι τρώνε το πρόσφορο ή καπνίζουν. Και  παντού σπαρμένα σκουπιδάκια. Ακόμη και σε «άγιο» τόπο δεν αποβάλλεται η ελληνική τουρκογυφτιά.    

Ðáíáãßá Éåñïóïëõìßôéóóá ÐÑÏÓÊÕÍÇÌÁ  ×ÑÉÓÔÉÁÍÏÓ ×ÑÉÓÔÉÁÍÉÓÌÏÓ ÅÊÊËÇÓÉÁ  ÌÅÔÏ×É ÐÁÍÁÃÉÏÓ ÔÁÖÏÓ ÐËÁÊÁ ÈÑÇÓÊÅÕÔÉÊÇ ÅÉÊÏÍÁ
Ðáíáãßá Éåñïóïëõìßôéóóá ÐÑÏÓÊÕÍÇÌÁ  ×ÑÉÓÔÉÁÍÏÓ ×ÑÉÓÔÉÁÍÉÓÌÏÓ ÅÊÊËÇÓÉÁ  ÌÅÔÏ×É ÐÁÍÁÃÉÏÓ ÔÁÖÏÓ ÐËÁÊÁ ÈÑÇÓÊÅÕÔÉÊÇ ÅÉÊÏÍÁ

Τις εισόδους φυλάνε αστυνομικοί, που αναχαιτίζουν πλήθη απ΄την κατωφερή κυρίως  μεριά, παραπέμποντάς τα στην κυρία είσοδο με τους «αγκυροβολημένους» επαίτες. Σε δεύτερο πόλο ενδιαφέροντος, αμέσως μετά την εικόνα, αναδείχθηκε  το πωλητήριο, στο οποίο βρίσκεις τα συνήθη: κομποσκοίνια (προς 3,5 ή 5 ευρώ), ερυθρό ή λευκό «ευλογημένο» οίνο (από 5 έως 10  ευρώ), εικονάκια, εκκλησιαστικές εκδόσεις αλλά και τσίπουρο Μήλου. Σε hit  αναδείχθηκε πάντως ένα  outsider: το βασιλικό φυσικό λιβάνι. Εξαντλήθηκε την πρώτη κιόλας μέρα!« Θα ξαναφέρουμε την επόμενη βδομάδα» καθησυχάζουν οι κυρίες του πωλητηρίου το ανάστατο ευσεβές κοινό, διακόπτοντας την συζήτηση περί μαλλιών και τις κομμώσεων.«Από τα Ιεροσόλυμα έρχεται;» ρωτάω. «Από το Αμάν» , με κατακεραυνώνει αυστηρά η ξανθιά πωλήτρια, η οποία αργότερα θα με παροτρύνει να διαβάσω την ιστορία της α-χειροποίητης. Μαθαίνω ότι η μόνιμη στέγη της είναι «το πάνσεπτο θεομητορικό μνήμα της Παναγιάς στη Γεσθημανή».

Ðáíáãßá Éåñïóïëõìßôéóóá ÐÑÏÓÊÕÍÇÌÁ  ×ÑÉÓÔÉÁÍÏÓ ×ÑÉÓÔÉÁÍÉÓÌÏÓ ÅÊÊËÇÓÉÁ  ÌÅÔÏ×É ÐÁÍÁÃÉÏÓ ÔÁÖÏÓ ÐËÁÊÁ ÈÑÇÓÊÅÕÔÉÊÇ ÅÉÊÏÍÁ

Η εικόνα ήταν το  όραμα της  αγιογράφου Μοναχής Τατιανής στην Ιερά Μονή της Αγίας Μαρίας Μαγδαληνής του όρους των Ελαιών. Το όραμα ξαφνικά βρέθηκε στο κελί  της με σάρκα και οστά, « αχειροποίητη». Τότε εμφανίστηκε  στην Τατιανή κι η Παναγιά και της ζήτησε :«να με κατεβάσετε κάτω στο σπίτι μου στη Γεσθημανή». Όπως σημειώνεται «τρεις φορές  που πλημμύρισε ο ιερός ναός η εικόνα ανέβηκε μόνη της  από τον μαρμάρινο θρόνο χωρίς να στηρίζεται πουθενά!».

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.