Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΤΑ ΓΚΟΜΕΝΙΚΑ

Δεν μιλάς σε 13χρονους για Σπερματοζωαρούλη, θα σε πάρουν με τις ντομάτες

Η Λίνα Ρόκου με αφορμή μια άσκηση βιολογίας από το βιβλίο της Α’ Γυμνασίου ζήτησε τη γνώμη μιας παιδοψυχιάτρου για τη σεξουαλική αγωγή στα σχολεία.
Εικονογράφηση: Κατερίνα Καραλή

ΣΤΗΛΗ
author-thumb
ΤΑ ΓΚΟΜΕΝΙΚΑ
H Λίνα Ρόκου μαρτυρά όσα λέγονται μεταξύ 3ου και 4ου ποτού.

Προχθές στα social είδα ότι κάποιοι φίλοι είχαν ανεβάσει μια φωτογραφία με ένα κείμενο. Το κείμενο είχε τίτλο: Η περιπέτεια του Σπερματοζωαρούλη

«Ο Σπερματοζωαρούλης κοίταξε γύρω του και είδε τα αδέρφια του να κουνάνε το μαστίγιό τους και να τρέχουν μέσα σε μια σήραγγα. Τεντώθηκε και άρχισε κι αυτός να τρέχει. Έπρεπε να φτάσει πρώτος στην αγαπημένη του Ωαρούλα. Θα τα κατάφερνε; Θα προλάβαινε; Θα έφτανε πρώτος στον τόπο συνάντησης; Θα ήταν η αγαπημένη μου εκεί ή θα είχε φύγει; Κούνησε σαν τρελός το μαστίγιο και βρέθηκε επικεφαλής. “Zήτω..!!! Σου έρχομαι” φώναξε και όρμησε μπροστά».

Το κείμενο που διαβάσατε βρίσκεται στο βιβλίο Βιολογίας της Α’ Γυμνασίου, και όχι της Α’ Δημοτικού, και αποτελεί τμήμα άσκησης κατά την οποία οι μαθητές καλούνται να συνεχίσουν την ιστορία επιλέγοντας αυτοί την τύχη του Σπερματοζωαρούλη. Κάτι μου λέει ότι οι 13χρονοι μαθητές και μαθήτριες αξιοποιώντας την εφηβική τόλμη θα βρουν διάφορες ευφάνταστες διαδρομές για τoν Σπερματοζωαρούλη.

Μολονότι στο ίδιο κεφάλαιο υπάρχει η αποτύπωση του ανδρικού και γυναικείου αναπαραγωγικού συστήματος με την επιστημονική ορολογία και με απαραίτητες πληροφορίες ώστε να μάθουν οι έφηβοι το σώμα τους και την αναπαραγωγική διαδικασία έρχεται ένα κείμενο που κανονικά με αυτή τη γλώσσα απευθύνεται σε παιδιά Α’ δημοτικού για να ανατρέψει τη σοβαρότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στην ουσία να αναδείξει αυτό ακριβώς: την τεράστια τρύπα στην εκπαίδευση που δημιουργείται από την έλλειψη σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Και γιατί αυτή πρέπει να ξεκινάει στις πρώτες τάξεις του δημοτικού διαφορετικά οδηγούμαστε σε τέτοια γελοία φαινόμενα: να μιλάμε με όρους νηπιακής γλώσσας σε εφήβους που έχουν ήδη φροντίσει να «ενημερωθούν» για το σεξ. 

Μια τέτοια παρέμβαση με Σπερματοζωαρούληδες (πάλι καλά που δεν σκέφτηκαν να το ονομάσουν Σπερματοζωηρούλη) και με … μαστίγια (έλεος) μόνο διάθεση για χαβαλέ μπορεί να προκαλέσει σε έναν έφηβο Α’ Γυμνασίου.

Δεν είναι μόνο η δική μου άποψη. Ζήτησα τη γνώμη της παιδοψυχιάτρου Πόπης Δετοράκη που με λίγα λόγια και καλά εξηγεί: «Ένα κείμενο με τέτοιο περιεχόμενο δεν ταιριάζει στην ηλικία των μαθητών της Α’ Γυμνασίου. Οι έφηβοι ξέρουν ήδη γνωρίζουν πάρα πολλά για το σώμα τους και την σεξουαλική πράξη, συνεπώς μόνο αστείο μπορεί να τους φανεί και δεν συμβάλλει με κανέναν τρόπο στη διαφώτισή τους. Ακόμη και για Γ’ Δημοτικού αυτό το κείμενο έχει λάθος γλώσσα, για Α’ Δημοτικού ναι θα ήταν σωστό. Δεν βοηθάμε τους εκπαιδευτικούς στον ρόλο τους όταν τους δίνουμε τέτοια κείμενα ως διδακτέα ύλη. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν σοβαρά βιβλία στα χέρια τους και φυσικά και οι ίδιοι τις κατάλληλες γνώσεις και τον τρόπο ώστε το μάθημα να γίνεται σωστά και με σεβασμό στην ηλικία των παιδιών».

Αυτή λοιπόν είναι η πραγματικότητα. Όσο οι έφηβοι ζουν καταστάσεις όπως με πολύ ρεαλισμό και τρυφερότητα περιγράφονται στο Sex Education τα ελληνικά σχολικά βιβλία μιλούν για την Ωαρούλα σε ανθρώπους που ζουν πια για τα καλά το φυσιολογικό ξύπνημα της σεξουαλικότητάς τους.

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.