Σταύρος Διοσκουρίδης
Ο Jon Hopkins. Τον είδα ζωντανά στο Brixton Academy του Λονδίνου και έφτασα στο συμπέρασμα πως άμα ο άνθρωπος είναι ταλαντούχος και ένα κομπιουτεράκι να του δώσεις, πάλι υπέροχες μελωδίες θα σου βγάλει.
https://www.youtube.com/watch?v=lkvnpHFajt0
Βγαίνεις στο εξωτερικό στο μπαρ, γυρνάς στο σπίτι, κοιμάσαι, ξυπνάς ούτε βρωμάς τσιγαρίλα, ούτε φοβάσαι ότι έχεις καταπιεί δηλητήρια. Στην Αθήνα γιατί να συμβαίνει πολλές φορές το αντίθετο;
Βασίλης Κ. Κουρουμιχάκης
Πάνω που η μοτοσυκλέτα είτε ως μέσο αστικής μετακίνησης είτε ψυχαγωγίας απειλούνταν με αφανισμό, αφού για χρόνια οι εταιρείες αδυνατούσαν να ακολουθήσουν τα γοργά βήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ήρθε η φετινή έκθεση μοτοσυκλέτας της EICMA στο Μιλάνο. Δεκάδες νέες ηλεκτροκίνητες μοτοσυκλέτες παρουσιάστηκαν, είτε με τη μορφή πρωτότυπου είτε ως μοντέλα παραγωγής καλύπτοντας κάθε ανάγκη. Από σπορ μοντέλα δρόμου μέχρι καθαρόαιμα χωματερά κι από την Vespa Elettrica μέχρι το ηλεκτρικό Harley Davidson αποδεικνύουν ότι η μοτοσυκλέτα όχι μόνο παύει να είναι είδος υπο εξαφάνιση αλλά χάρη στην ηλεκτροκίνηση περνάει μια από τις δημιουργικές φάσεις της.
Οι υπεραπλουστεύσεις για το ζήτημα των σχέσεων μεταξύ πολιτείας κι εκκλησίας. Η επίλυση ενός από τους δυσκολότερους και πολυπλοκότερους νομικούς και θεσμικούς γρίφους απαιτεί κάτι παραπάνω από ιαχές «είστε Αγιατολάχ» και «είστε Εμβέρ Χότζα». Από τη στιγμή που δεν ζούμε σε επαναστατική περίοδο που θα ευνοούσε οποιαδήποτε λύση κοπής του γόρδιου δεσμού ας συζητήσουμε σοβαρά.
Ελένη Μαραγκού
Η νίκη υποψηφίων όπως η 29χρονη Alexandria Ocasio-Cortez στις ενδιάμεσες εκλογές της 6ης Νοεμβρίου άνοιξε μία μικρή (πολύ μικρή) ενθαρρυντική χαραμάδα στο ανελέητο μπαράζ κωμικοτραγικών πολιτικών ειδήσεων που έρχονται από τις ΗΠΑ.
Το
Bohemian Rhapsody είναι ένα biopic του Freddie Mercury που μοιάζει φτιαγμένο από ανθρώπους που δεν συμπαθούν ιδιαίτερα τον πραγματικό Freddie Mercury και μάλλον μία αποστειρωμένη αναθεώρηση της ιστορίας του ίδιου και των Queen.
Θεοδόσης Μίχος
He defends the writer’s right to be immoral, to be a “terrible person” as he put it, since otherwise he is only abetting the silence that society imposes on our darkest thoughts and feelings, about death, sex, love. “There must be a place where you can be, where you can write, where you can think, without a façade at all”.
Κυκλοφόρησε στα αγγλικά το έκτο και τελευταίο βιβλίο του αυτοβιογραφικού έπους του
Κάρλ Ούβε Κνάουσγκορντ, που τους έστειλε «όλους» στους γιατρούς, για να μην πάει ο ίδιος. Και πολύ καλά έκανε. (Σε λίγες μέρες κυκλοφορεί στην Ελλάδα το πέμπτο, «
Όνειρα στη βροχή», από τον Καστανιώτη).
Οι δύο καταθέσεις του διασώστη του ΕΚΑΒ που βρέθηκε πρώτος στο σημείο της δολοφονίας, παρουσιάζουν ορισμένες αντιφάσεις που δημιουργούν πάρα πολλά ερωτήματα. (Άλλο ένα
αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της Μαρίας Λούκα για την υπόθεση της δολοφονίας Ζακ Κωστόπουλου. Για να μην ξεχνιόμαστε…)
Πάνος Μπάρας
Η επιστροφή του δαιμόνιου καθηγητή χημείας και παραγωγού μεθαμφεταμίνης Walter White. Ο δημιουργός του Breaking Bad, Vince Gilligan, μας ετοιμάζει την ταινία της αριστουργηματικής σειράς, με τον προσωρινό τίτλο «Greenbriar». Εκτός από το όνομα, οι πληροφορίες που δόθηκαν στη δημοσιότητα, αναφέρουν ότι τα γυρίσματα ξεκινούν μέσα στο Νοέμβριο και πως η πλοκή της ταινίας θα τοποθετείται στην πραγματικότητα από το σύμπαν της σειράς. Ευχαριστούμε Vince Gilligan.
Η παλαιάς κοπής, απόπειρα της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, να κατευθύνει την ατζέντα και το δημόσιο λόγο, στο πλαίσιο της προεκλογικής περιόδου, συνάπτοντας μια κενή νοήματος και άνευ αποτελέσματος συμφωνία, με τους επίγειους θεσμικούς εκπροσώπους του υπέρτατου όντος.
Λίνα Ρόκου
Είδα επιτέλους «Το σπίτι που έχτισε ο Τζακ». Ο Τρίερ έχει πάει σε άλλα σύμπαντα ή πολύ απλά στον κόλαση. Μια ταινία για την τέχνη και γιατί χάρη σε αυτή πάμε πέρα από τις έννοιες του καλού/κακού, ηθικού/ανήθικού, αρχής/τέλους, ζωής/θανάτου. Καμία άλλη μορφή έκφρασης δεν επιτρέπει στον άνθρωπο να είναι τόσο αληθινός, ούτε καν το σεξ με το οποίο ο Δανός καταπιάστηκε στο
Nymphomaniac. Μια ταινία για τη δημιουργία και ας μιλά για την σήψη και την αποσύνθεση.
Η
έκθεση-κόλαφος που δημοσιοποίησε η Επίτροπος για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα του Συμβουλίου της Ευρώπης, για τις συνθήκες που επικρατούν στα κέντρα υποδοχής στην Ελλάδα. «Όπως διέκρινε η επίτροπος κατά τη διάρκεια επίσκεψης στη Μόρια, ο υπερβολικός αριθμός φιλοξενούμενων, συνδυασμένος με άθλιες συνθήκες υγιεινής, ανασφάλεια και απόγνωση θέτουν σε κίνδυνο τους μετανάστες που φιλοξενούνται στο κέντρο» γράφει η επίτροπος, και συμπληρώνει ότι πηγή ιδιαίτερης ανησυχίας είναι οι πληροφορίες για βιασμούς και βία στα κέντρα φιλοξενίας.
Ζωή Παρασίδη
Στα μισά της προεδρικής του θητείας, φαίνεται ότι η πολιτική Trump ενεργοποίησε χιλιάδες πολίτες που έστειλαν για πρώτη φορά στη Βουλή ανθρώπους από διάφορες μειονότητες. Στο Κολοράντο για παράδειγμα, είδαμε να βγαίνει ο πρώτος γκέι κυβερνήτης, ο Jared Polis. Συν ότι εκλέχτηκαν περισσότερες γυναίκες από πότε, μεταξύ αυτών η πρώτη ιρανικής καταγωγής Anna Eskamani και η Alexandria Ocasio-Cortez , η νεαρότερη βουλευτής.
Πολλά ελληνικά ΜΜΕ παραποίησαν σκόπιμα (;) τις
μετριοπαθείς δηλώσεις Rama που καταδικάζει τον εθνικισμό κι από τις δύο πλευρές της ελληνοαλβανικής μεθορίου στα social media. Τα fake news συνδυασμένα με μνησικακία είναι κάτι παραπάνω από επικίνδυνα.
Ελένη Τζαννάτου
Όταν ο Greil Marcus συναντά τον Robert Christgau –όπως στη συνέντευξη που έδωσε ο δεύτερος στον πρώτο στο Rolling Stone– μόνο κάτι καλό μπορεί να συμβεί.
Κρίμα που η σχεδόν ανατριχιαστική ερμηνεία του Rami Malek στο
Bohemian Rhapsody ξετυλίγεται σε μία τόσο ανώδυνη και γεμάτη κλισέ αγιογραφία μετρίων συγκινήσεων που τελικά ούτε στους σκληροπυρηνικούς ούτε στους «περαστικούς» έχει να προσφέρει μια ουσιαστικά διεισδυτική ματιά στην ιστορία των Queen.
Τζούλια Τσιακίρη
Γιουβέτσι αχειροποίητο. Με αγάπη φτιαγμένο για τους φίλους από μια γυναίκα που νταλαβερίζεται όλη της τη ζωή μόνο με την ομορφιά : των χώρων των αντικειμένων των δειλινών των διαλόγων. Ονόματα και διευθύνσεις στη διάθεση του γράφοντος. Το φωτογράφισε ο πανταχού παρών Λεωνίδας Κουρσούμης.
Ζοφερό όπως… αλλά όχι ωραίο όπως η έκθεση του φωτογράφου Daido Moriyama στην
Paris Photo [φωτογραφία Bernard Steffin] …μου φαίνεται το μέλλον στην έντυπη δημοσιογραφία στον τόπο αυτό ιδιαίτερα. Βάρβαροι ιδιοκτήτες, αλαλιασμένοι αρχισυντάκτες, να μην ξέρεις τι σου ξημερώνει, και απ΄ την άλλη φανατικοί εφημεριδόφιλοι όπως εγώ να λασκάρουν και να βρίσκουν αφορμές να μην πάρουν το φύλλο της Κυριακής καθώς νιώθουν μέσα από τις γραμμές αυτή την πίεση αυτό το κενό πεφωτισμένης έστω δεσποτείας. Όταν η οθόνη έχει και σου προσφέρει αρίφνητη πανσπερμία και συμπαντική επιλογή πως να μείνεις εσύ πιστός στο χαρτί το ποτισμένο με μελάνι;