Όσοι βρέθηκαν στα εγκαίνια της πρωτότυπης έκθεσης ΓΕΩμετρίες στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο είδαν πως μπορεί -και πρέπει- να γίνει η Αθήνα, πολυπολιτισμική, γεμάτη πράσινο, σεβασμό και τέχνη. Σε αυτήν την όαση στο κέντρο της πόλης, κάνεις έναν περίπατο, αντλείς απόλαυση από τα εκθέματα και τη φύση που σε περιβάλλει. Οι ΓΕΩμετρίες σε κάνουν να αναρωτιέσαι αν μπορείς να οραματιστείς τον εαυτό σου ως ένα με το περιβάλλον, χωρίς στοιχεία κυριότητας ή επιβολής. Και να χαίρεσαι όταν βλέπεις την συμπεριληψιμότητα να παίρνει σάρκα και οστά στο προσωπικό της Στέγης.
31 Μαρτίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Ορατότητας των Διεμφυλικών Ατόμων (Trans Day of Visibility, #tdov). Στην Ελλάδα του 2018 ακόμη δικάζονται υποθέσεις δημόσια, ενώ ο νόμος προβλέπει να γίνεται σε ιδιαίτερο γραφείο χωρίς δημοσιότητα. Έτσι, δύο προσφεύγοντες που δικάστηκαν ενώπιο του Ειρηνοδικείου προ δύο εβδομάδων βρέθηκαν εκτεθειμένοι σε ένα κοινό που παρευρισκόταν για άλλες υποθέσεις. Παραβιάστηκε η κείμενη νομοθεσία και το δικαίωμά τους στην ιδιωτική ζωή. Υ.Γ.: Η φετινή Ημέρα Τρανς Ορατότητας έχει τη θεματική “surviving, thriving” (#TransThriving), έχοντας στόχο να γιορτάσει τα επιτεύγματα των τρανς ατόμων.
Crisis Porn ταξιδιωτικό πακετάκι, κοπιάστε, συγκινηθείτε, σκουπίστε, τελειώσατε.
Μιζέρια, τρομολαγνεία κλπ All Included.
Τι είναι 2500 λίρες; Μια ζωή την έχουμε. Ή την «έχουμε».
https://www.youtube.com/watch?v=Gy1dj8zlGbM
Δύο στρατιώτες σε στρατόπεδο της Κόνιτσας, κακοποιούν και πετούν ένα σκυλάκι στο κενό, καταγράφοντας το “κατόρθωμά τους” σε βίντεο. Στην Καρδίτσα ένας άντρας διαπερνά το σώμα μιας γάτας με ένα καμάκι από ψαροτούφεκο, προκαλώντας της σοβαρά τραύματα στην κοιλιακή της χώρα, και στη συνέχεια την φυλακίζει μέσα σε ένα κλουβί εγκαταλείποντάς την. Η τιμωρία, φυλάκιση ενός έτους με αναστολή και χρηματική ποινή 5.000 ευρώ. Κι εξοργισμένη απορώ: Γιατί η ποινή να μην είναι αντίστοιχη εκείνης που θα επιβαλλόταν εάν άνθρωπος έκανε κάτι τέτοιο σε άνθρωπο; Ως πότε οι πράξεις και οι νομοθεσίες μας θα επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι δεν ενστερνιζόμαστε το δικαίωμα της ισότητας για ζωή, αντιμετωπίζοντας τα ζώα ως κάτι κατώτερο; Μέσα σε όλα αυτά, ήρθε κι έδεσε το νομοσχέδιο για τα δεσποζόμενα κι αδέσποτα ζώα συντροφιάς… #καμιαελπιδαΟι αντιδράσεις στελεχών της Νέας Δημοκρατίας για το αντίγραφο πίνακα του Μοντιλιάνι, που βρισκόταν πίσω από τον Τσακαλώτο κατά τη διάρκεια ομιλίας του στον Πειραιά και που απεικονίζει μια γυμνή γυναίκα. Ακραίος συντηρητικός λόγος, επίθεση στην αξία της τέχνης, σεμνοτυφία που μας παραπέμπει σε προηγούμενους αιώνες, θολούρα στην επιχειρηματολογία. Και να πεις ότι η κυβέρνηση δεν τους δίνει αφορμές για ουσιαστική αντιπολίτευση;
«Με αφορμή κοινωνικές απορίες και έντονες αντιδράσεις που έχουν προκύψει εξαιτίας δηλώσεων ορισμένων λειτουργών της εκκλησίας ως προς τις παραλλαγές σεξουαλικού προσανατολισμού, θέλουμε να επισημάνουμε τις τεράστιες προσπάθειες που καταβλήθηκαν στη διάρκεια του 20ού αιώνα για να υιοθετηθούν οι θέσεις ενός κλυδωνιζόμενου, δοκιμαζόμενου, αλλά και εντούτοις προωθούμενου κοινωνικού διαφωτισμού οι οποίες αφορούσαν τρεις θεμελιακούς άξονες: την υπέρβαση του ρατσισμού στην οποία συμπεριλαμβάνεται ο αντισημιτισμός και η ξενοφοβία, την κατανόηση και αποδοχή της ομοφυλοφιλίας ως μία παραλλαγή της σεξουαλικής συμπεριφοράς και την απελευθέρωση των ψυχικά πασχόντων από τη διαιωνιζόμενη συμφορά του αποκλεισμού τους… Για όλους αυτούς τους λόγους η Ελληνική Ψυχιατρική Εταιρεία είναι στη διάθεση της Αρχιεπισκοπής για τη διαμόρφωση ενός ιδιαίτερου διαλόγου, με ενημερωτικό χαρακτήρα, για την ανθρώπινη σεξουαλικότητα. Ανάλογες προσπάθειες για διάφορες θεματικές ενότητες συνεχίζονται άλλωστε από δεκαετίες σε συνεργασία με την εταιρεία μας».
Μετά τους βανδαλισμούς σε γυμνάσιο των Χανίων, σε μια προσπάθεια εκφοβισμού των παιδιών που θα ξεκινούσαν μαθήματα αλβανικών εκεί, μέλη της Χρυσής Αυγής οξυγονοκόλλησαν την πόρτα Γυμνασίου στο Εμπορειό της Σαντορίνης και έριξαν λάδια στην είσοδο προκειμένου να εμποδίσουν μαθήτρια με καταγωγή από την Αλβανία να κρατήσει τη σημαία στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου.
https://www.youtube.com/watch?v=PtuVA4NOm0I
Αν υπήρχε μία κάθετη παυλίτσα που συμβολίζει το μέτριο/με ανάμεικτα συναισθήματα (αντί για το down) αυτό θα ανήκε στον τρίτο κύκλο του Love του Netflix. Κρατώντας ένα επιεικώς ικανοποιητικό επίπεδο στα περισσότερα επεισόδια και δείχνοντας ότι μια κάποια ωριμότητα έχει επέλθει στους ήρωες, απογειώνεται στο έβδομο επεισόδιο, παρουσιάζοντας εντελώς μεστά όλες τις πλευρές των αποτελεσμάτων των αιώνιων καταλοίπων που αναδύονται συναντώντας (ΤΟ) πρόσωπο του παρελθόντος. Αλλά εν τέλη, χρησιμοποιεί το παλιό χολλυγουντιανό τέχνασμα του “John takes Mary”, κάπως αχρείαστα για μια σειρά που παρά το ρομαντικό της πέπλο, κρατούσε έναν κάποιο ρεαλισμό και αμεσότητα.