Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΤΑ ΓΚΟΜΕΝΙΚΑ

Game of love: Είναι ο έρωτας (τηλεοπτικό) προϊόν;

Η Λίνα Ρόκου παρακολούθησε το νέο ριάλιτι και έγραψε λίγα λόγια και σταράτα για μια από τις μεγαλύτερες σαχλαμάρες που έχουν προβληθεί στην ελληνική τηλεόραση.
ΣΤΗΛΗ
author-thumb
ΤΑ ΓΚΟΜΕΝΙΚΑ
H Λίνα Ρόκου μαρτυρά όσα λέγονται μεταξύ 3ου και 4ου ποτού.

Φαίνεται ότι τα τηλεοπτικά κανάλια μετά τα ριάλιτι μαγειρικής και επιβίωσης είπαν να το ρίξουν στα ριάλιτι «αγάπης».  Όπως όμως δεν μπορείς να γευτείς ένα πιάτο μέσω της οθόνης ή να μιλήσεις για συνθήκες αυθεντικής εξαθλίωσης όταν στην πραγματικότητα επιδεικνύεις τους κοιλιακούς σου έτσι δεν μπορείς να γελοιοποιήσεις τον έρωτα, δεν μπορείς να τον βάλεις σαν ένα διάλειμμα ανάμεσα σε διαφημίσεις για απορρυπαντικά, αναψυκτικά και εταιρίες κινητής τηλεφωνίας.

Είμαι ρομαντική; Καθόλου. Είμαι ρεαλίστρια. Ξέρω ότι στην τηλεόραση το κάθε τι είναι σκηνοθετημένο. Ότι το κάθε τι μετατρέπεται σε προϊόν, ακόμη και οι ίδιοι οι άνθρωποι γιατί κάθε λεπτό τηλεοπτικού χρόνου, κοστίζει, κοστίζει πολύ ακριβά. Συνεπώς, έχω γνώση ότι κάθε τι που παρουσιάζεται ως ένα «παιχνίδι» ή μια αυθεντική αντίδραση δεν είναι τίποτα άλλο παρά τρόποι ώστε να ανέβει η αξία του προγράμματος, δηλαδή του προϊόντος.

Τι γίνεται όταν το προϊόν είναι οι διαπροσωπικές σχέσεις και πιο ειδικά ο έρωτας; Για το Power of Love τα έγραψα ήδη. Πάμε στο Game of Love τώρα. Τι συμβαίνει σε αυτό το νέο ριάλιτι; Οι παίκτες αναλαμβάνουν αποστολές ώστε να ξελογιάσουν άλλους παίκτες και αναλόγως κερδίζουν χρηματικά έπαθλα. Ο βασικός στόχος είναι όσοι είναι ζευγάρια, γιατί συμμετέχουν και ζευγάρια και singles, να μην αποκαλυφθούν στους υπόλοιπους. Το πέσιμο πάει σύννεφο ως μπλόφα ή ως δόλωμα για το εκάστοτε χρηματικό έπαθλο.

Αν κάποιοι βρεθούν να υποστηρίξουν ότι πρόκειται για σπάσιμο κοινωνικών ταμπού θα γελάσω δυνατά. Όποιος έχει δραστήρια και χαρούμενη ερωτική ζωή δεν μπορεί να μην βαρεθεί, ξεκαυλώσει και μιζεριάσει με τα όσα συμβαίνουν σε αυτό το πράγμα που αποκαλείται «παιχνίδι».

Όλα τα στερεοτυπικά κλισέ «το μουνί σέρνει καράβι», «για τα λεφτά τα κάνεις όλα», «ο έρωτας είναι υπεράνω πειρασμών» αναπαράγονται με αισθητική φτηνής τσόντας χωρίς καν σεξ (ευτυχώς).

Ο φακός που ζουμάρει αφειδώς σε γυναικεία οπίσθια θυμίζει παλιές, κακές μέρες δελτίου ειδήσεων του STAR τότε που φοβόσουν μη σου χώσουν κάνα ματσούκι-μικρόφωνο στην κωλοτρυπίδα μόνο και μόνο επειδή τόλμησες να βάλεις πιο μικρό μαγιό. Θα μου πείτε οι παίκτες ξέρουν τι κάνουν, οικειοθελώς είναι εκεί. Μα ναι. Είπα ότι τους βίασε κανένας για να δηλώσουν συμμετοχή; Η συναίνεση από την πλευρά τους προφανώς και δεν μειώνει την ευθύνη τους στο χαμηλότατης αξίας τηλεοπτικό προϊόν. 

Έλλειψη χιούμορ, κλισέ ατάκες πεσίματος, εστίαση στις χειρότερες συμπεριφορές που βγαίνουν στον έρωτα δηλαδή στις ζήλιες, στις ανασφάλειες και στις μπλόφες. Και φυσικά το χρηματικό έπαθλο, το να πουλάς έρωτα για να κερδίσεις λεφτά. Εντελώς λάθος η σύγκριση με τις sex workers που έχει γίνει κατά κόρον μέχρι τώρα από τους επικριτές του παιχνιδιού. Οι εργαζόμενες στην πορνεία έχουν ξεκάθαρες προθέσεις, η συναλλαγή είναι προκαθορισμένη και περιλαμβάνει σεξουαλικά ανταλλάγματα.

Μια κλειδαρότρυπα αραχνιασμένη είναι το νέο ριάλιτι του Αντέννα. Δεν μπορεί να πλήξει στην πραγματικότητα τον έρωτα, ίσως βέβαια αντικατοπτρίζει το πώς τον αντιλαμβάνεται μια μερίδα κόσμου. Είναι ένα σκαλοπάτι που οδηγεί σε ακόμη χειρότερο τηλεοπτικό προϊόν διαμορφώνοντας χαμηλή αισθητική και εστιάζοντας σε συμπεριφορές που ξεφτιλίζουν την ιδέα του έρωτα, αλλά επαναλαμβάνω, όχι τον ίδιο όπως τον ζούμε όλοι οι υπόλοιποι. Πώς δηλαδή; Σαν μια από τις μεγαλύτερες χαρές της ζωής, που εξελίσσει, που ξεδιπλώνει τα καλύτερα στοιχεία του χαρακτήρα σου, που σε μαθαίνει να συνυπάρχεις με έναν άλλον άνθρωπο. Και που ακόμη και τη μαυρίλα του, τις ζήλειες του, τις κακές του στιγμές σε μαθαίνει να τις διαχειρίζεσαι με αξιοπρέπεια. Λέξη άγνωστη στο Game of Love

POP TODAY
LIFE
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.