Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
14.12.2024

Το «Μάουζερ» του Heiner Müller είναι μια άκρως πολιτική παράσταση

Ήταν η παράσταση του Müller που είχε απαγορευτεί επίσημα στην Ανατολική Γερμανία.
Το «Μάουζερ» του Heiner Müller είναι μια άκρως πολιτική παράσταση

«Ο άνθρωπος είναι κάτι που με σφαίρες διαπερνάμε

Ώσπου ο άνθρωπος ν’ανασυρθεί από του ανθρώπου τα ερείπια».

Το έργο αναφέρεται στον εμφύλιο πόλεμο μεταξύ Κόκκινων και Λευκών στη νεοϊδρυθείσα Σοβιετική Ένωση τη δεκαετία του 1920.

Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Ο Α αφηγείται τη ιστορία του:

πώς μεγάλωσε, πώς έγινε δήμιος της Επανάστασης, πώς εκτέλεσε τον προκάτοχο του, τον Β, επειδή ο τελευταίος σταμάτησε να υπακούει τις εντολές του Κόμματος.

Τι γίνεται όμως όταν κυριεύεται ο ίδιος από αμφιβολίες για την ύπαρξη νοήματος στις εκτελέσεις εχθρών της Επανάστασης και δεν μπορεί να εκτελέσει πλέον τις εντολές του Κόμματος;

Πόσο μακριά μπορεί να φτάσει προκειμένου να απαλλαγεί από το χρέος του απέναντι στην Επανάσταση;

Σημείωμα Σκηνοθέτη

Η ανάγκη δημιουργίας της παράστασης ξεκινά από μια μεγάλη αδυναμία κατανόησης της ανθρώπινης βίας και της χρήσης της προς όλες τις κατευθύνσεις. Απορία πάνω στο πώς ο άνθρωπος από homo sapiens εξελίχθηκε σε homo violens, βίαιο άνθρωπο. Γενοκτονίες, φόνοι βιασμοί, τρομοκρατία, εθνοκαθάρσεις, εμφύλιοι πόλεμοι, παγκόσμιοι πόλεμοι. O κατάλογος των μορφών βίας είναι ανεξάντλητος και τον συναντάμε συνεχώς σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης.

mauser_poster_for-digital-1
Με τους προβληματισμούς και τα ερωτήματά μου να μεγεθύνονται όσο περισσότερο έψαχνα γύρω από το ζήτημα της βίας και στην προσπάθεια μου να εξηγήσω το λόγο για τον οποίο με απασχολεί, βρέθηκα μπροστά στο έργο Mauser του Γερμανού συγγραφέα Heiner Müller. Το έργο αυτό γράφτηκε το 1970. Είναι το μοναδικό έργο του Müller που απαγορεύτηκε επισήμως και στο έδαφος της Ανατολικής Γερμανίας. Ο τίτλος του αναφέρεται στο ‘’φημισμένο’’ τουφέκι Mauser 98, διάσημο για την αντοχή του και την αξιοπιστία του.

Η αποσπασματικότητα του λόγου και το γεγονός ότι το έργο στην πραγματικότητα θα μπορούσε να διαδραματίζεται οπουδήποτε και οποτεδήποτε με άφησαν να φανταστώ ελεύθερα πάνω στο κείμενο. Απώτερος στόχος της παράστασής μας είναι να αναρωτηθούμε για την ατέρμονη ανάγκη του ανθρώπου να κρύβεται πίσω από κατασκευασμένα προσωπεία και συστηματοποιημένες ομάδες που καταδικάζουν το διαφορετικό και να αναδείξουμε το ζωντανό σώμα το οποίο κουβαλάει μέσα του τη μνήμη της βίας, η οποία είναι πάντοτε καταστροφική.

Χωρίς κριτική διάθεση και χρωματισμένη πολιτική σκέψη, ανίκανοι για μεγάλες κοινωνικές αλλαγές όμως ικανοί για τεράστιες εσωτερικές μετακινήσεις αναζητώντας δρόμους επικοινωνίας με τους συνανθρώπους μας, θέλουμε να αναρωτηθούμε μαζί με το κοινό “γιατί ο άνθρωπος σκοτώνει άνθρωπο;”

 

 

Συγγραφέας: Heiner Müller

Μετάφραση: Ελένη Βαροπούλου (εκδόσεις Άγρα)

Σκηνοθεσία: Κλήμης Εμπέογλου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Κατερίνα Ζησούδη

Μουσική: Στέφανος Συμινελάκης

Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου

Σχεδιασμός Σκηνικού: Νίκος Κυριακόπουλος

Κοστούμια: Μυρτώ Σαρμά

Ειδικές Κατασκευές: Μπλερίμ Δαμπιράι

Φωτογραφίες: Νίκος Θωμάς

Σχεδιασμός αφίσας: Παναγιώτα Τζιόβα

Βίντεο: Τάκης Παπαναστασίου

Μοντάζ: Στάμος Δημητρόπουλος

Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη

Παίζουν: Έβελυν Ασουάντ, Δημήτρης Δημητρόπουλος, Αγγελική Ζησούδη, Γιώργος Κισσανδράκης

https://www.youtube.com/watch?v=If-inmCdBk8

Παραστάσεις:

(από 5 Δεκεμβρίου 2016 έως 10 Ιανουαρίου 2017)

Δευτέρα, Τρίτη , ώρα έναρξης: 21.00

Διάρκεια Παράστασης: 60’

Τιμές

Γενική Είσοδος: 10€ , Φοιτητικά, Ανέργων: 5€

Τηλέφωνο Κρατήσεων: 6944251618 & 6970 992262

Προπώληση εισιτηρίων: viva.gr

Με την υποστήριξη και

τη συνεργασία του Θεάτρου της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.