Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
03.12.2024

Προχωράει η γραμμή 4 του Αττικού Μετρό

Αγώνας δρόμου για να μη χαθούν τα 16.5 δις. από το ΕΣΠΑ.
Προχωράει η γραμμή 4 του Αττικού Μετρό

Εντός του πρώτου τριμήνου του 2016 αναμένεται να δημοπρατηθεί το πρώτο τμήμα του έργου της γραμμής 4 του μετρό που θα συνδέσει το άλσος Βεΐκου με του Γουδή, προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ.

Ο συνολικός προϋπολογισμός της γραμμής 4, η οποία μετά την ολοκλήρωσή της θα φτάσει έως τη Λυκόβρυση, είναι 3,35 δισεκατομμύρια ευρώ.

Ωστόσο, μάχη με τον χρόνο πρέπει να δοθεί προκειμένου έως τον Μάρτιο του 2017 να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα των αυτοκινητοδρόμων ώστε να μη χαθούν οι χρηματοδοτήσεις από το προηγούμενο ΕΣΠΑ και να μην υπάρξει ανάγκη να μεταφερθούν ως έργα-«γέφυρες» στο νέο πρόγραμμα, το οποίο είναι σημαντικά μικρότερο (4,5 δισ. για έργα υποδομών από 21 δισ. συνολικά για έργα του προηγούμενου).

Στόχος είναι να παραμείνει αδέσμευτο όσο το δυνατό μεγαλύτερο ποσοστό χρηματοδότησης. Αυτό επεσήμανε χθες ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, Βέρνερ Χόγερ, ο οποίος, πάντως, διαβεβαίωσε τον υπουργό ότι «η ΕΤΕπ έμεινε στην Ελλάδα την περίοδο της κρίσης και σκοπεύει να παραμείνει και μετά».

Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά τη γραμμή 4 του μετρό, αναμένεται να προχωρήσει με Σύμπραξη Ιδιωτικού και Δημοσίου Τομέα (ΣΔΙΤ), δηλαδή η κατασκευή θα γίνει με ιδιωτικά κεφάλαια, ενώ η λειτουργία μετά την ολοκλήρωσή του θα ανατεθεί στη ΣΤΑΣΥ, με το Δημόσιο να καταβάλλει πληρωμές διαθεσιμότητας στον ιδιωτικό φορέα της σύμπραξης. Στο σύνολο του έργου συμπεριλαμβάνεται και η υπογειοποίηση της γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) από το Νέο Φάληρο μέχρι τον Πειραιά.

Η πρώτη φάση περιλαμβάνει τους σταθμούς Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Λεωφόρος Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ηλύσια, Ζωγράφου και Γουδή. Το μήκος της γραμμής είναι 11,7 χλμ. και θα εξυπηρετεί καθημερινά 220.000 επιβάτες.

Το συγκεκριμένο έργο γίνεται προσπάθεια να ενταχθεί στο πακέτο Γιούνκερ με δανεισμό από την ΕΤΕπ. Αλλωστε τα στελέχη της ΕΤΕπ φαίνεται να ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τα έργα του μετρό, για τα οποία θα αυξήσουν το ποσοστό της συμμετοχής του στη χρηματοδότηση έως και στο 75% από 50%.

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.