Η Apple παρουσίασε το πολυαναμενόμενο «έξυπνο» ηχείο της HomePod
Με καθυστέρηση τουλάχιστον ενός μηνός σε σχέση με τις αρχικές εξαγγελίες της και αφού έχασε την εορταστική καταναλωτική περίοδο, η Apple παρουσίασε το πολυαναμενόμενο «έξυπνο» ηχείο της HomePod, το οποίο θα ανταγωνισθεί τα άλλα ομιλούντα “smart speakers”, όπως τα Google Home και Amazon Echo.
Η νέα συσκευή με ύψος 17,8 εκατοστά, που χρησιμοποιεί τη φωνή της προσωπικής ψηφιακής βοηθού Siri, είναι διαθέσιμη για προ-παραγγελίες από την Παρασκευή και θα αρχίσει να πωλείται στα καταστήματα σε ΗΠΑ, Βρετανία και Αυστραλία από τις 9 Φεβρουαρίου, σύμφωνα με τα πρακτορεία Ρόιτερς και Γαλλικό, ενώ θα κυκλοφορήσει σε Γαλλία και Γερμανία την άνοιξη.
Το ηχείο, που ακούει και μιλάει, θα έχει αρχική τιμή 349 δολάρια, που είναι υψηλότερη από τα ανταγωνιστικά προϊόντα. Μεταξύ άλλων, μπορεί να δώσει συμβουλές για το τι μουσική να ακούσει ο χρήστης, να ενημερώσει για τον καιρό, να στείλει μηνύματα, να προσαρμόσει τη θερμοκρασία του χώρου (εφόσον το σπίτι ή το γραφείο είναι «έξυπνο» και μπορεί να «καταλάβει» την εντολή του ηχείου) και ασφαλώς να χρησιμοποιηθεί σαν συμβατικό ηχείο για το iPhone (αλλά μόνο για συσκευές με iOS 11.2.5 ή νεότερο λειτουργικό, δηλαδή όχι με iPhone 5 ή παλαιότερα μοντέλα).
Η αγορά «έξυπνων» ηχείων γίνεται ολοένα πιο ανταγωνιστική και ήδη οι Amazon και Google, που προηγήθηκαν στην «κούρσα» (το Echo βγήκε πριν περίπου τρία χρόνια, ενώ το Google Home πριν 14 μήνες) μείωσαν τις τιμές στα δικά τους προϊόντα, για να κάνουν πιο δύσκολη τη ζωή της Apple. Η Amazon χρησιμοποιεί τη φωνή της ψηφιακής βοηθού Alexa και η Google της Google Assistant.
Μεταξύ άλλων, η Apple ελπίζει ότι με τη βοήθεια του HomePod θα αυξήσει τις συνδρομές στην υπηρεσία μουσικής Apple Music και θα ανακόψει την επέλαση του Spotify σε αυτό το πεδίο. Τα smart speakers των Amazon και Google δίνουν φωνητικές εντολές για να παίξουν μουσική από το Spotify, αλλά όχι από το Apple Music.
Προς το παρόν οι Amazon και Google δεν έχουν δώσει στοιχεία για τις έως τώρα πωλήσεις «έξυπνων» ηχείων, αλλά οι αναλυτές εκτιμούν ότι το μερίδιο του λέοντος στην αγορά κατέχει το Amazon Echo και ακολουθεί από απόσταση στη δεύτερη θέση το Google Home. Νέοι «παίκτες» στην αγορά είναι ένα ηχείο από τη Microsoft με τη φωνή της Cortana και ένα που ετοιμάζει η Samsung με τη φωνή της Bixby.