Έγκλημα στο Blue Horizon: Παραιτήσεις και μηνύματα για τα λιμάνια
Σε κινήσεις εκτόνωσης της έντασης προχωρά η διοίκηση της Attica μετά το εγκληματικό συμβάν στον Πειραιά, αναλαμβάνοντας στο πιο υψηλό επίπεδο την ευθύνη, στέλνοντας παράλληλα μήνυμα για την ανάγκη αλλαγών στον τρόπο λειτουργίας των λιμανιών, τόσο σε επίπεδο αστυνόμευσης, όσο και υποδομών, όπου η ευθύνη είναι στους κατά τόπους Οργανισμούς ή Λιμενικά Ταμεία.
Επιπλέον, αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, η απόσυρση του Blue Horizon από τα δρομολόγια Πειραιάς – Ηράκλειο και η η ένταξη στον εν λόγω πρόγραμμα του F/B Έλυρος που μέχρι τώρα ήταν στο δρομολόγιο Σούδα – Πειραιάς.
«Αναφορικά με το τραγικό δυστύχημα που είχε ως αποτέλεσμα να χαθεί εντελώς άδικα και με τρόπο αδιανόητο η ζωή ενός νέου ανθρώπου, το Διοικητικό Συμβούλιο της Attica Group εκφράζει την οδύνη του και απευθύνει τα ειλικρινή συλλυπητήρια και τη συγγνώμη του στην οικογένεια και τους φίλους του εκλιπόντος. Παράλληλα, και ανεξαρτήτως της δικαστικής διερεύνησης, δεσμευόμαστε ότι θα σταθούμε δίπλα στην οικογένεια του εκλιπόντος με κάθε τρόπο και με όλες μας τις δυνάμεις” αναφέρει σχετική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί και την προσπάθεια για εκτόνωση της έντασης που υπάρχει σε όλη την κοινωνία μετά το τραγικό συμβάν», αναφέρει η σημερινή ανακοίνωση.
Οι εμπλεκόμενοι
Με βάση, πάντως, τα όσα ανέφεραν, χθες, πηγές της εταιρείας, αποδίδεται μεγάλο μέρος ευθύνης στους επιφορτισμένους αξιωματικούς και ναύτες για τον απόπλου. Σε σχέση με τον Πλοίαρχο ανέφεραν ότι “την ώρα που έδωσε την εντολή απόπλου δεν υπήρχε συμβάν στον καταπέλτη. Στη συνέχεια, αντελήφθη άνθρωπο να πέφτει στη θάλασσα από την κάμερα της Γέφυρας. Ήταν λανθασμένες και η εκτίμηση και η απόφαση του πλοιάρχου και μάλιστα έρχονται σε απόλυτη αντίθεση με την εκπαίδευση που έχει λάβει και την πάγια ναυτική πρακτική.”
Παράλληλα, ανέφεραν ότι για τον απόπλου του πλοίο, “τα πρωτόκολλα ασφαλείας και οι διαδικασίες της εταιρείας σύμφωνα με τη νομοθεσία και τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης προβλέπουν πριν την απόδεση του πλοίου, το κλείσιμο όλων των εξωτερικών ανοιγμάτων συμπεριλαμβανομένου και του καταπέλτη. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι προβλεπόμενες διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν”.
Τονίζεται, δε, ότι “έπρεπε να αντιδράσουν άμεσα όταν έπεσε άνθρωπος στη θάλασσα, πέραν του Πλοιάρχου, όλα τα εμπλεκόμενα μέλη του πληρώματος τα οποία είχαν οπτική επαφή με συμβάν, ενώ η απαγόρευση εισόδου του θύματος έγινε με απόφαση Υπάρχου, για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο ήταν σε διαδικασία απόπλου και η επιβίβαση είχε ολοκληρωθεί. Η βίαιη απώθηση του δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση και για κανέναν λόγο.” Διασαφηνίζεται δε, ότι ο Αντώνης Καρυώτης είχε εισιτήριο και είχε επιβιβαστεί νωρίτερα στο πλοίο.
Παράλληλα οι πηγές της εταιρείας ανέφεραν ότι ο συγκεκριμένος Πλοίαρχος είναι διπλωματούχος πλοίαρχος από το 2015. Υπηρετεί στην εταιρεία για 44 μήνες. Υπηρέτησε 41 μήνες ως Ύπαρχος στην εταιρεία, τους 39 από τους οποίους στο Blue Horizon. Από τον Ιούλιο του 2023 έχει αναλάβει καθήκοντα Πλοιάρχου στο συγκεκριμένο πλοίο.
Ρελάνς με δεσμεύσεις
Όπως σήμερα αναφέρει, πάντως, η εταιρεία σήμερα, θα στηρίξει την οικογένεια και δεσμεύεται για συνεισφορά σε μια συνολική προσπάθεια για αλλαγές στη λειτουργία των λιμανιών. Όπως, αναφέρει,: “Χάθηκε ένας νέος άνθρωπος και αυτό μας έχει στιγματίσει όλους βαθύτατα. Ξεκινά άμεσα με εγγύηση του Διοικητικού Συμβουλίου και των Μετόχων διευρυμένη και σε βάθος έρευνα και με τη συνδρομή ανεξάρτητων εξωτερικών συμβούλων ώστε να διασφαλίσουμε ότι ποτέ ξανά δε θα παραβιαστούν από κανέναν οι διαδικασίες και τα πρωτόκολλα του Ομίλου μας. Δεσμευόμαστε επίσης ότι τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής, θα αξιοποιηθούν για τις αναγκαίες τομές και αλλαγές, σε όποιο επίπεδο και με όποιον τρόπο χρειαστεί”.
Υπενθυμίζεται ότι με βάση την κοινή ανακοίνωση, που εξέδωσαν την Τετάρτη οι διοικήσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και της Πανελλήνιας Ένωσης Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής Εμπορικού Ναυτικού “Ο Στέφενσων”, “κατά την εξέλιξη του γεγονότος, όπως καταγράφεται σε βιντεοληπτικό υλικό, αποδεικνύεται η έλλειψη της παρουσίας λιμενικής αρχής και η μη παρέμβαση της, ως όφειλε με βάση την υπουργική απόφαση 2415.1/51133/2021, που καθορίζει την ευθύνη των λιμενικών αρχών
“Τεράστιες είναι οι ευθύνες της εφοπλιστικής εταιρείας, του υπουργείου ναυτιλίας και των υπηρεσιών του, όπως και ορισμένων μελών του πληρώματος, που συμμετείχαν στο απάνθρωπο περιστατικό” αναφέρει η ανακοίνωση των σωματείων, που συμπληρώνει:
“Το σύνολο των εφοπλιστικών ακτοπλοϊκών εταιρειών, οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις και το υπουργείο ναυτιλίας, γνωρίζουν ότι ακόμα και το Π.Δ 177/2000, που καθορίζει την φόρτωση του πλοίου, δεν εφαρμόζεται στην πράξη.
Συγκεκριμένα στο άρθρο 22 με τίτλο «Καταπέλτες», στην παραγ. 11 καθορίζει ότι: «Η ασφάλιση του καταπέλτη και της θύρας ασφαλείας, πρέπει να γίνεται πριν τον απόπλου του πλοίου με ευθύνη του πλοιάρχου», κανονισμός που δεν εφαρμόζεται από καμία εφοπλιστική εταιρεία.
Επίσης κατά την εξέλιξη του γεγονότος, όπως καταγράφεται σε βιντεοληπτικό υλικό, αποδεικνύεται η έλλειψη της παρουσίας λιμενικής αρχής και η μη παρέμβαση της, ως όφειλε με βάση την υπουργική απόφαση 2415.1/51133/2021, που καθορίζει την ευθύνη των λιμενικών αρχών.
Συγκεκριμένα στο άρθρο 14, αναφέρει: «Η λήψη των ενδεικνυόμενων μέτρων κατά τους κατάπλους και απόπλους των επιβατηγών πλοίων, επιβατηγών οχηματαγωγών, ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή και ασφαλής διακίνηση των επιβατών και οχημάτων στους χερσαίους χώρους λιμένα και η επιβίβαση/αποβίβαση από τα πλοία».
Οι παραιτήσεις
“Προς αυτή την κατεύθυνση, το Διοικητικό Συμβούλιο έκανε σήμερα δεκτή την παραίτηση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Εταιρείας” αναφέρεται σχετικά από την Attica σήμερα και αναμένεται να φανεί εάν θα υπάρξει συνέχεια, σε άλλους εμπλεκόμενους φορείς.
Να σημειωθεί ότι κ. Σπυρίδων Πασχάλης ήταν μέχρι σήμερα CEO της εταιρείας και παράλληλα ήταν και στην προεδρία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Ουσιαστικά, με μια παραίτηση σε πολύ υψηλό επίπεδο, κάτι που δε συνηθίζεται στα Ελληνικά χρονικά, τόσο των επιχειρήσεων ακόμη και της πολιτικής, η εταιρεία αναλαμβάνει, πέρα από τις ευθύνες Λιμενικού αλλά και του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές, σε ύψιστο επίπεδο την όλη ευθύνη. (Πηγή)