NEWS
02.04.2020

Η επίσημη πρώτη του twitter στην ελληνική αγορά

Όσα έγιναν στο λανσάρισμα του twitter στα μέρη μας, πριν από λίγες ημέρες.

Με πολλή μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Πεντελικόν, η εκδήλωση για το λανσάρισμα του twitter στην ελληνική αγορά, που διοργάνωσε η Httpool, αντιπρόσωπος του twitter και στη ελληνική διαφημιστική αγορά μεταξύ άλλων.

Μεγάλη ήταν η προσέλευση τόσο από στελέχη της διαφήμισης και του marketing, όσο και από δημοσιογράφους και VIP καλεσμένους, γνωστούς χρήστες του twitter.   

Την εκδήλωση προλόγισε ο Γενικός Διευθυντής της httpool στην Ελλάδα, κ. Βαγγέλης Ματιάτος λέγοντας πως είναι μεγάλη τους τιμή και είναι ιδιαίτερα περήφανοι που είναι οι εκπρόσωποι του twitter στην Ελλάδα. Μια συνεργασία που -όπως τόνισε- ξεκινάει σε μία εξαιρετική στιγμή, με το twitter να αποτελεί βασικό κομμάτι της επικοινωνίας και στην Ελλάδα, φέρνοντας ως χαρακτηριστικά πρόσφατα παραδείγματα το video του Γιάνη Βαρουφάκη και τη γέννα της Ελένης Μενεγάκη που δημιούργησαν τεράστια σε αριθμό trends στο twitter. 

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο Niall Horgan (Νάιλ Χόργκαν), Partner Manager EMEA στο Twitter με έδρα το Δουβλίνο, εκφράζοντας τη χαρά του που βρίσκεται στην Αθήνα και στο λανσάρισμα του  twitter στην ελληνική αγορά, δίνοντας μάλιστα και το hashtag του event, το #HelloGreece 

Στην ομιλία του αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά που κάνουν το twitter μία καταπληκτική πλατφόρμα επικοινωνίας, έδωσε στοιχεία έρευνας σχετικής με τη χρήση του twitter και ανέφερε και κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα.

Σχετικά με το πρώτο σκέλος, ανέφερε ότι τα τρία στοιχεία που λειτουργώντας μαζί κάνουν το twitter μία μοναδική πλατφόρμα επικοινωνίας σε όλο τον κόσμο, είναι ότι:

  1. είναι άμεσο και ζωντανό- ότι συμβαίνει στον κόσμο, ανεβαίνει και στο twitter την ίδια στιγμή, ο κόσμος επικοινωνεί γεγονότα, νέες ιστορίες, στιγμές
  2. είναι δημόσιο, είναι μια ανοιχτή πλατφόρμα, όλοι έχουν πρόσβαση από οπουδήποτε στον κόσμο, χωρίς να χρειάζεται να εγγραφούν ή να ακολουθούν κάποιον
  3. ευνοεί τη συζήτηση και τον σχολιασμό, κάποιος κάνει ένα tweet, κάποιος άλλος σχολιάζει, κάποιοι άλλοι απαντούν και έτσι δημιουργούνται τάσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το περσινό Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου, όπου πάνω από 672 εκατομμύρια tweets έγιναν σε όλο τον κόσμο σχετικά με αυτό.  

Άλλα παραδείγματα ήταν τα τεράστια trends που δημιουργήθηκαν για σημαντικά γεγονότα όπως τα #Bring Back our girls, #Je suis Charlie, #LLAP ή ακόμα και αστεία trends που δημιουργήθηκαν με αφορμή μια φωτογραφία.

Όπως δήλωσε ο Niall Horgan υπάρχει τεράστια δίψα του κόσμου να συνδεθεί με κάποιο γεγονός και μάλιστα άμεσα και να το μοιραστεί. Δεν χρειάζεται καν να είσαι διάσημος για να προκαλέσεις ένα trend, είπε, αναφέροντας χαρακτηριστικά παραδείγματα «τιτιβισμάτων»  που προκάλεσαν εκατομμύρια retweets. Μπορεί να είσαι ένας συνηθισμένος χρήστης, ή μια εταιρία, ή στέλεχος μάρκετινγκ ή διαφημιστική και η πλατφόρμα του twitter σου δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσεις περιεχόμενο που θα συνδεθεί και θα μοιραστεί εκατομμύρια κόσμου. 

Σε έρευνα που έγινε σχετικά με τους χρήστες του twitter, διαπιστώθηκε ότι το 80% των χρηστών συνδέεται στο twitter μέσω κινητού ή ταμπλέτας και βλέπουν πάρα πολλά tweets καθημερινά. Κάθε μέρα αποστέλλονται 500 εκατομμύρια tweets.

Η έρευνα ήθελε επίσης να διαπιστώσει αν ο κόσμος θυμάται περισσότερο κάτι που θα δει στο twitter παρά αν το δει αλλού. Επικεντρώθηκε σε τρία σημεία: a) αν αυτό που βλέπεις αισθάνεσαι ότι σε αφορά, σχετίζεται με εσένα b) αν το θυμάσαι μετά και c) η συναισθηματική του ένταση, πόσα συναισθήματα παίρνεις από αυτό, αν νιώθεις σύνδεση με αυτό. Τα αποτελέσματα ήταν πραγματικά ενδιαφέροντα: 51% για το a), 56% για το b) και 75% για το c).  

Τα συμπεράσματα αυτά είναι σημαντικά για τα brands και τους βοηθούν στον σχεδιασμό της στρατηγικής τους. Επιγραμματικά, θα πρέπει:

  1. να είναι άμεσα αναγνωρίσιμα, το logo να φαίνεται καθαρά, γιατί ο χρήστης του twitter περνάει με πολλή μεγάλη ταχύτητα τα μηνύματα στην προσπάθειά του να δει όσο το δυνατόν περισσότερο περιεχόμενο. 
  2. να προσπαθούν να συνδεθούν συναισθηματικά με τον κόσμο, με γεγονότα ή στιγμές σημαντικές
  3. να δημιουργούν αλληλεπίδραση με τους χρήστες, να προσπαθούν να τους βάζουν να συμμετέχουν στην επικοινωνία, να τους ενθαρρύνουν να μοιραστούν
  4. να είναι αντάξιοι των προσδοκιών του κοινού
  5. να επικοινωνούν το περιεχόμενο σαν να λένε μια μικρή ιστορία, το μήνυμά τους όσο σύντομο κι αν είναι, να έχει αρχή- μέση- τέλος

Τέλος μίλησε σχετικά με τον σχεδιασμό της στρατηγικής ενός brand στο twitter. Θα πρέπει να λαμβάνει υπ’ όψιν του ποιο είναι το κοινό με το οποίο θέλει να συνδεθεί και ποια η σωστή στιγμή και τα κατάλληλα γεγονότα πάνω στα οποία μπορεί να «χτίσει» την καμπάνια του.  Το twitter ενθαρρύνει τα brands να σχεδιάζουν καμπάνιες γύρω από γεγονότα ή καθημερινές στιγμές. Επιτυχημένες καμπάνιες που ανέφερε σαν χαρακτηριστικά παραδείγματα ήταν της lego στα Oscars, της Samsung στο Halloween και της Dove με το #speakbeautiful 

Το twitter μπορεί να βοηθήσει ένα brand στο χτίσιμο μιας επιτυχημένης καμπάνιας, βοηθώντας το να εντοπίσει τα σημαντικά trends, για ποια πράγματα μιλάνε οι άνθρωποι στο twitter καθημερινά, για φαγητό, αυτοκίνητα, τον καιρό, την οδήγηση, τις διακοπές,κλπ. 

Στο δεύτερο μέρος της βραδιάς, προσκλήθηκε ο Νίκος Χατζηνικολάου –γνωστός χρήστης του twitter- σε διαφορετικό ρόλο από τον συνηθισμένο, αφού βρέθηκε ο ίδιος συνεντευξιαζόμενος από τον Niall Horgan. 

Στην ερώτησή του πότε ανακάλυψε το twitter και ποια ήταν η πιο εντυπωσιακή του εμπειρία από αυτό, ο Νίκος Χατζηνικολάου απάντησε ότι στο twitter τον μύησε 4 χρόνια πριν, ο συνεργάτης του Ανδρέας Κουρής και διηγήθηκε με πολύ χιούμορ την πρώτη του επαφή με αυτό και το «κόλλημα» του, που τον κράτησε ξάγρυπνο μέχρι το επόμενο πρωί! Μέσα σε 15 λεπτά είχε 5000 followers και όπως χαρακτηριστικά είπε, πέρασε πολλές φανατικές βραδιές το επόμενο διάστημα που τον έκαναν καλύτερο στη δουλειά του αφού ωφελήθηκε από τη κριτική που δεχόταν. Μάλιστα θεωρεί ότι στο comeback του στην τηλεόραση, σε μεγάλο βαθμό το twitter έχει παίξει το ρόλο του γιατί τον βοήθησε να καταλάβει ότι αυτά που έχει στο μυαλό του, δεν είναι αναγκαστικά αυτά που σκέφτεται η κοινωνία. Αποκάλυψε επίσης ότι το site του ονομάστηκε e-nikos μετά από γκάλοπ στο twitter και την πρόταση για το συγκεκριμένο από follower του και ότι η πρόσφατη συνέντευξή του με τον Υπουργό Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη, κλείστηκε μέσω direct message στο twitter! Τέλος είπε ότι το twitter του δίνει τη δυνατότητα να βγάζει ειδήσεις που σκάνε άμεσα, χωρίς να χρειάζεται να εξαρτάται από την ημερομηνία κυκλοφορίας των εφημερίδων ή τη μετάδοση της τηλεοπτικής εκπομπής. Οπότε το twitter μπορεί να είναι διασκέδαση αλλά μπορεί να είναι και δουλειά. 

Στην ερώτηση πώς κατάφερε να έχει έναν από τους μεγαλύτερους λογαριασμούς –και μάλιστα χωρίς καμία διαφήμιση αφού τότε δεν υπήρχαν τα διαφημιστικά εργαλεία του twitter, απάντησε ότι αγάπησε το μέσο αυτό και ξόδεψε αρκετές ώρες. Μπήκε στο twitter για να συζητήσει με τους ανθρώπους και όχι για να πουλήσει σοφία. Και είναι αυθεντικός, επιζητά την αληθινή επικοινωνία με τον κόσμο. Δήλωσε δε ότι χειρίζεται μόνο ο ίδιος τον λογαριασμό του αφού θεωρεί ότι οι λογαριασμοί επωνύμων που τους διαχειρίζονται άλλοι, δεν έχουν πλάκα.

Στη ερώτηση τι ξεχωρίζει στο twitter σε σχέση με τα άλλα κοινωνικά δίκτυα, ο Νίκος Χατζηνικολάου απάντησε ότι του αρέσουν οι διαδικασίες του twitter που είναι πολύ απλές και ξεκάθαρες -αντίστοιχες με τις διαδικασίες της καθημερινότητάς μας, η θεματική του ποικιλία, η συζήτηση με μέτρο –δεν παίρνεις μεγάλη δόση από κάτι και τέλος ότι η ανωνυμία ορισμένων χρηστών βοηθά στο να πουν πιο εύκολα κάτι αιχμηρό αλλά με σωστή βάση σε κάποιον επώνυμο. 

Στο αν υπάρχουν κάποιοι από το εξωτερικό που θαυμάζει και παρακολουθεί τους λογαριασμούς τους, απάντησε ότι είναι πολύ αυτοί που θαυμάζει και παρακολουθεί κυρίως τους λογαριασμούς μεγάλων ΜΜΕ από το εξωτερικό και πολιτικών όπως ο Ομπάμα, η Μέρκελ, ο Γιούνκερ, που συχνά βγάζουν ειδήσεις που αφορούν την Ελλάδα καθώς και λογαριασμούς κάποιων ξένων συναδέλφων του αν και «ξενερώνει» με αυτούς που είναι φανερό ότι δεν τους διαχειρίζονται οι ίδιοι.

Τέλος στην ερώτηση τι συμβουλή θα έδινε σε κάποιο brand για την προβολή του στο twitter, ο Ν. Χατζηνικολάου απάντησε ότι δεν μπορεί να δώσει συμβουλές για κάτι που του βγήκε αυθόρμητα. Αυτό θα ήταν και το καλύτερο για τα brands, να χειριστούν αυθόρμητα τον λογαριασμό τους. «Μην ανοίγετε λογαριασμό, αν δεν είστε αποφασισμένοι να ανοίξετε λογαριασμό». 

© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2020 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.