Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
02.12.2024

Μάτι: Τραγικές ολιγωρίες εντόπισαν οι εισαγγελείς- Τραγωδία οι διάλογοι που ήρθαν στη δημοσιότητα

Πλήρη ασυνεννοησία και αδυναμία συντονισμού που κόστισε την ζωή 100 ανθρώπων.
Μάτι: Τραγικές ολιγωρίες εντόπισαν οι εισαγγελείς- Τραγωδία οι διάλογοι που ήρθαν στη δημοσιότητα

Εικόνα πλήρους σύγχυσης και απόλυτης έλλειψης συντονισμού μεταξύ των αρμόδιων φορέων αναδύεται στο πολυσέλιδο εισαγγελικό πόρισμα για την τραγωδία στο Μάτι, που οδήγησε στην άσκηση ποινικών διώξεων σε βάρος αρμόδιων κρατικών λειτουργών.

Οι εισαγγελείς που απ’ την επομένη της πολύνεκρης πυρκαγιάς ερεύνησαν κάθε πτυχή της υπόθεσης, καταλογίζουν σε όλες τις συναρμόδιες υπηρεσίες και φορείς, καθώς και στην τοπική αυτοδιοίκηση, πλήρη ασυνεννοησία και αδυναμία συντονισμού που κόστισε την ζωή 100 ανθρώπων.

Στο πόρισμα για την φονική πυρκαγιά, αφού καταγράφεται λεπτομερώς όλο το νομικό πλαίσιο που διέπει την λειτουργία κάθε συναρμόδιας υπηρεσίας σε περιπτώσεις πυρκαγιάς , διαπιστώνεται πως στην «επί χάρτου» εφαρμογή της νομοθεσίας όλα λειτούργησαν ομαλότατα, πλην όμως στην πράξη ουσιαστικά τίποτα δεν λειτούργησε κατά τα προβλεπόμενα, και η όλη διαχείριση έγινε σπασμωδικά, χωρίς κανέναν συντονισμό.

Στο πόρισμα επισημαίνεται ότι στο Μάτι με τις συνθήκες που υπήρχαν γύρω στις 18.30 μμ, δεν μπορεί να τεθεί ζήτημα για δράση οργανωμένης απομάκρυνσης πολιτών, καθώς η υλοποίηση του μέτρου «θα είχε τραγικά αποτελέσματα πολύ μεγαλύτερα από αυτά που επήλθαν». Αναφέρουν ωστόσο, πως αν είχε ληφθεί η απόφαση γύρω στις 17.00 μμ , οπότε υπήρξε ενημέρωση από ελικόπτερο επιτήρησης ότι η φωτιά στο Νταού Πεντέλης είναι γύρω από σπίτια και ότι κινείται ανατολικά και θα απειλήσει σπίτια, οι πιθανότητες οργανωμένης απομάκρυνσης θα ήταν «εξαιρετικά θετικές».

Οι εισαγγελείς επισημαίνουν σοβαρότατες παραλείψεις όσον αφορά την καλή οργάνωση σε επίπεδο πρόληψης τέτοιων κρίσιμων φαινομένων, ωστόσο εκείνο που φαίνεται να θεωρούν πως έπαιξε καθοριστικό ρόλο για την τραγική εξέλιξη της φωτιάς, είναι η απόλυτη έλλειψη επικοινωνίας, όχι μόνον μεταξύ συναρμόδιων υπηρεσιών αλλά και εντός κάθε υπηρεσίας.

«Κυρίαρχο ρόλο στην δημιουργία σύγχυσης και συνακόλουθα συμβολή στην έλλειψη συντονισμού των πυροσβεστικών δυνάμεων, αλλά και των λοιπών εμπλεκόμενων φορέων, έπαιξε η ύπαρξη και λειτουργία πολλών παράλληλα χρησιμοποιούμενων συστημάτων επικοινωνίας μεταξύ των αξιωματικών του πυροσβεστικού σώματος και των στελεχών των άλλων φορέων. Ειδικότερα, προέκυψε, ότι η επικοινωνία γινόταν Α )με τη χρήση κινητών τηλεφώνων, υπηρεσιακών η προσωπικών, Β) με τη χρήση ασύρματων, Γ )με τη χρήση ενσύρματων γραμμών».

Στο πόρισμα, οι ευθύνες κάθε οργάνου επιμερίζονται και εξηγούνται λεπτομερώς με ειδικά κεφάλαια για κάθε συνυπαίτιο, όπως για την πυροσβεστική, την ΕΛΑΣ, την πολιτική προστασία, την Περιφέρεια Αττικής, τους δήμους, το λιμεναρχείο Ραφήνας.

Ενδεικτικοί είναι οι διάλογοι των αρμοδίων που αφήνουν άφωνο κάθε πολίτη.

Ερμής Αθηνών προς Αξ. Υπηρεσίας του 199. ” Ρε καταλαβαίνεις τι σου λέμε τόση ώρα; Σας καλώ τόση ώρα να ρίξουν τα εναέρια γιατί δεν μπορεί να πιάσει βόρεια βορειοδυτικά έχει πιάσει κορυφογραμμή και δεν μου απαντάει κανένας. Γυρνάμε σε σας και δεν μου απαντάει ούτε από σας”.

Αξιωματικός του 199. ” Δεν έχετε ασύρματο να μιλήσετε με τα εναέρια;”

Eρμής Αθηνών. ” Οχι, όχι και δεν τα διαχειρίζομαι εγώ τα εναέρια”.

Αξιωματικός 199. ” Ποιος τα διαχειρίζεται;”

Eρμής Αθηνών. ” Δεν ξέρω ποιος τα διαχειρίζεται, εγώ μιλάω με το κέντρο και δεν απαντάτε…”

Οι συνομιλίες που περιλαμβάνονται στο πόρισμα καταδεικνύουν την απαράδεκτη συμπεριφορά σε βάρος πολιτών, που κινδύνευε η ζωή τους, από τους τηλεφωνητές – χειριστές του προγράμματος της Πυροσβεστικής για τη διαχείριση των συμβάντων διάσωσης και πυρκαγιών σε σπίτια «199»- ΣΕΚΥΠΣ. 

Οι διάλογοι που περιγράφονται στην εισαγγελική διάταξη είναι χαρακτηριστικοί της απόγνωσης που βίωναν οι κάτοικοι προσπαθώντας να σωθούν. Δεν ήταν όμως και λίγες οι φορές που οι διαχειριστές των κλήσεων εμφάνισαν απρεπή συμπεριφορά.

Ενδεικτικοί είναι οι διάλογοι των αρμοδίων που αφήνουν άφωνο κάθε πολίτη.

Ερμής Αθηνών προς Αξ. Υπηρεσίας του 199. ” Ρε καταλαβαίνεις τι σου λέμε τόση ώρα; Σας καλώ τόση ώρα να ρίξουν τα εναέρια γιατί δεν μπορεί να πιάσει βόρεια βορειοδυτικά έχει πιάσει κορυφογραμμή και δεν μου απαντάει κανένας. Γυρνάμε σε σας και δεν μου απαντάει ούτε από σας”.

Αξιωματικός του 199. ” Δεν έχετε ασύρματο να μιλήσετε με τα εναέρια;”

Eρμής Αθηνών. ” Οχι, όχι και δεν τα διαχειρίζομαι εγώ τα εναέρια”.

Αξιωματικός 199. ” Ποιος τα διαχειρίζεται;”

Eρμής Αθηνών. ” Δεν ξέρω ποιος τα διαχειρίζεται, εγώ μιλάω με το κέντρο και δεν απαντάτε…”

Οι συνομιλίες που περιλαμβάνονται στο πόρισμα καταδεικνύουν την απαράδεκτη συμπεριφορά σε βάρος πολιτών, που κινδύνευε η ζωή τους, από τους τηλεφωνητές – χειριστές του προγράμματος της Πυροσβεστικής για τη διαχείριση των συμβάντων διάσωσης και πυρκαγιών σε σπίτια «199»- ΣΕΚΥΠΣ. 

Οι διάλογοι που περιγράφονται στην εισαγγελική διάταξη είναι χαρακτηριστικοί της απόγνωσης που βίωναν οι κάτοικοι προσπαθώντας να σωθούν. Δεν ήταν όμως και λίγες οι φορές που οι διαχειριστές των κλήσεων εμφάνισαν απρεπή συμπεριφορά.

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.