Αν αγαπάς τον κινηματογράφο θυμάσαι τα κόκκινα γοβάκια της Ντόροθι από τον «Μάγο του Οζ», την μαύρη τουαλέτα της  Αnita Εkberg που βρέχεται στα νερά της Fontana Ti Trevi στo “Dolce Vita”και το λευκό, τύπου bondage, ρούχο/εσώρουχο της Milla Jovovich στο «Πέμπτο Στοιχείο» . Ακόμη κι αν δεν έχεις ιδιαίτερο πάθος με την μόδα ξέρεις καλά το εμβληματικό 70ς look των κοριτσιών στους πρώτους τηλεοπτικούς «Άγγελους του Τσάρλι» και σίγουρα θυμάσαι τουλάχιστον ένα από πρωτότυπα, και ενίοτε εξωφρενικά, σύνολα της Sarah Jessica Parker στον ρόλο του fashion icon Carrie Bradshaw στο “Sex and the City”.

Η μεγάλη αλλά και η μικρή οθόνη λατρεύει την μόδα και το έχει αποδείξει πολλές φορές. Ξεκινώντας από αυτό το αξίωμα διοργανώνεται η διήμερη εκδήλωση Μόδα και Κινηματογράφος στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών στις 23 και 24 Μαίου, δηλαδή αυτό το Σαββατοκύριακο.

Εκεί θα μιλήσουν, μεταξύ άλλων, η Claire Pajaczkowska, διδάσκουσα στο Royal College of Art του Λονδίνου, για να αναλύσει τη σχέση κοστουμιών, εξουσίας και συμβολισμών στον υπερρεαλιστικό κινηματογράφο, ενώ ο διακεκριμένος θεωρητικός Jonathan Faiers θα καταθέσει τη δική του άποψη για την αρνητική κινηματογραφική γκαρνταρόμπα στις ταινίες τρόμου. Εμείς ρίξαμε μια ματιά στο πρόγραμμα με τις ταινίες και τις τηλεοπτικές σειρές που θα προβληθούν αλλά και θα συζητηθούν στην Μικρή Σκηνή και σας τις παρουσιάζουμε.

Τα ρούχα της ταινίας «Πέρσι στο Μάριενμπαντ» (1961) σχεδιάστηκαν από την ιέρεια της μόδας Coco Chanel

Τα ρούχα της ταινίας «Πέρσι στο Μάριενμπαντ» (1961) σχεδιάστηκαν από την ιέρεια της μόδας Coco Chanel

Το μαύρο φόρεμα, σχεδιασμένο από τον Givenchy, που φορά η Audrey Hepburn στην εναρκτήρια σκηνή του «Πρόγευμα στο Τίφανις» (1961) είναι ένα από τα πιο εμβληματικά ρούχα του 20ου αιώνα

Το μαύρο φόρεμα, σχεδιασμένο από τον Givenchy, που φορά η Audrey Hepburn στην εναρκτήρια σκηνή του «Πρόγευμα στο Τίφανις» (1961) είναι ένα από τα πιο εμβληματικά ρούχα του 20ου αιώνα

Κομψή και απόλυτα ψυχρή ακόμη και με τα εσώρουχα η Catherine Deneuve στην «Ωραία της Ημέρας» (1967)

Κομψή και απόλυτα ψυχρή ακόμη και με τα εσώρουχα η Catherine Deneuve στην «Ωραία της Ημέρας» (1967)

Τα κοστούμια που σχεδίασε ο Paco Rabanne για την “Barbarella” απογείωσαν την απόλυτα cult sci-fi ταινία των 70s.

Τα κοστούμια που σχεδίασε ο Paco Rabanne για την “Barbarella” απογείωσαν την απόλυτα cult sci-fi ταινία των 70s.

Τα κοστούμια του «Νοσφεράτου, το βαμπίρ» (1979) συμβάλλουν τα μέγιστα στο αισθητικό αποτέλεσμα της ταινίας

Τα κοστούμια του «Νοσφεράτου, το βαμπίρ» (1979) συμβάλλουν τα μέγιστα στο αισθητικό αποτέλεσμα της ταινίας

Η “Kika” (1993) δεν θα ήταν η ταινία που ξέρουμε χωρίς τα κοστούμια που σχεδίασε ο Jean Paul Gaultier

Η “Kika” (1993) δεν θα ήταν η ταινία που ξέρουμε χωρίς τα κοστούμια που σχεδίασε ο Jean Paul Gaultier

Οπτικό υπερθέαμα ήταν τα ρούχα που σχεδιάστηκαν από τον οίκο Prada για τον «Υπέροχο Γκάτσμπι» (2013)

Οπτικό υπερθέαμα ήταν τα ρούχα που σχεδιάστηκαν από τον οίκο Prada για τον «Υπέροχο Γκάτσμπι» (2013)

Στην τηλεοπτική σειρά The Avengers (1961-69) αποτυπώθηκε άψογα η βρετανική στιλιστική τρέλα τoυ swinging London των 60ς

Στην τηλεοπτική σειρά The Avengers (1961-69) αποτυπώθηκε άψογα η βρετανική στιλιστική τρέλα τoυ swinging London των 60ς

Στους «Άγγελους του Τσάρλι» (1976-81)  οι πρωταγωνίστριες αναδείχθηκαν στα απόλυτα fashion icon των late 70s

Στους «Άγγελους του Τσάρλι» (1976-81) οι πρωταγωνίστριες αναδείχθηκαν στα απόλυτα fashion icon των late 70s

1.	Στο “House of Cards” (2013 - ) κανείς δεν μπορεί να τα βάλει με τον πρόεδρο και την πρώτη κυρία, ούτε καν σε στιλιστικό επίπεδο.

Στο “House of Cards” (2013 – ) κανείς δεν μπορεί να τα βάλει με τον πρόεδρο και την πρώτη κυρία, ούτε καν σε στιλιστικό επίπεδο.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 23 Μαΐου (12:00 το μεσημέρι – 01:45 μετά τα μεσάνυχτα)

Σουρεαλισμός

ΠΡΟΒΟΛΗ

Δικτυακός κόσμος: 1ο & 2ο Μέρος

του Rainer Werner Fassbinder

12:00 – 15:30

ΠΡΟΒΟΛΗ

Η ωραία της ημέρας

του Luis Buñuel

15:30 – 17:00

Μια μελέτη του συμβολικού: Ο ρόλος των κοστουμιών στο σουρεαλιστικό κινηματογράφο

17:00 – 18:00

Ian Peacock (Συντονιστής)

Παραγωγός πολιτιστικών ραδιοφωνικών εκπομπών & Συγγραφέας BBC

Claire Pajaczkowska (Ομιλήτρια)

Ερευνήτρια στο Τμήμα Μόδας και Υφασμάτων

Royal College of Art (Λονδίνο)

Dr Nick Rees-Roberts (Ομιλητής)

Λέκτορας Σπουδών Κινηματογράφου

Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ (Αγγλία)

ΠΡΟΒΟΛΗ

Πέρυσι στο Μαρίενμπαντ

του Alain Resnais

18:00 – 19:30

Ταινίες τρόμου

Τα ρούχα σκοτώνουν: Το κοστούμι ως σημαίνον

20:00 – 21:00

Ian Peacock (Συντονισμός)

Jonathan Faiers (Ομιλητής)

Καθηγητής στο Τμήμα Μόδας και Υφασμάτων

Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον (Αγγλία)

 ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΤΡΟΜΟΣ ΠΡΟΒΟΛΗ

Το μωρό της Ρόζμαρυ

του Roman Polanski

21:00 – 23:00

ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΤΡΟΜΟΣ ΠΡΟΒΟΛΗ

Νοσφεράτου: Ο Δράκουλας της Νύχτας

του Werner Herzog

00:00 – 01:45

ΚΥΡΙΑΚΗ 24 Μαΐου (12:00 -20:00)

Τηλεοπτικές σειρές

ΠΡΟΒΟΛΗ

Ντάλλας: Digger’s Daughter (1η σαιζόν, 1ο επεισόδιο)

12:00 – 12:50

ΠΡΟΒΟΛΗ

House of Cards: Chapter 1 (1η σαιζόν, 1ο επεισόδιο)

13:00 – 14:00

Ένας ήρωας ανάμεσα σε ήρωες: Μια πιο κοντινή ματιά στον ενδυματολόγο

14:00 – 15:00

Double Decker (Συντονισμός)

ΠΡΟΒΟΛΗ

Οι εκδικητές: Hot Snow (1η σαιζόν, 1ο επεισόδιο)

15:30 – 16:30pm

Δυναμικές γυναίκες στην οθόνη: Μια μελέτη των γυναικείων κοστουμιών

17:00 – 18:00

Double Decker (Συντονισμός)

Dr. Helen Warner (Ομιλήτρια)

Λέκτορας στη Σχολή Πολιτικής, Φιλοσοφίας, Γλώσσας & Επικοινωνίας

Πανεπιστήμιο Ανατολικής Αγγλίας (Νόργουιτς, Αγγλία)

ΠΡΟΒΟΛΗ

Οι Άγγελοι του Τσάρλυ (1η σαιζόν, 1ο επεισόδιο)

19:00 – 20:00

Info: Mόδα και Κινηματογράφος Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών , Λεωφόρος Συγγρού 107-109, 23-24 Μαΐου. Τιμές εισιτηρίων: Προβολές: 6 € | Άνεργοι 5 € ανά κύκλο (Σουρεαλισμός / Ταινίες Τρόμου / ΤV σειρές Α’ / ΤV σειρές Β’) Συζητήσεις: 5 € | Άνεργοι 4 €