Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΜΟΔΑ

Ο Thierry Mugler κατάφερε με τις δημιουργίες του να ξεπεράσει τα γήινα όρια

Ο θρυλικός Γάλλος σχεδιαστής μόδας, έφυγε από τη ζωή στα 73 του χρόνια, αφήνοντας πίσω του μια τεράστια κληρονομιά φουτουριστικών δημιουργιών, που έπαιζαν με τα όρια της σεξουαλικότητας και αποκάλυπταν απενοχοποιημένα το σώμα.
Εικονογράφηση: Κατερίνα Καραλή

«Ήταν διαχρονικός και πολύ μπροστά από την εποχή του. Ήξερε τα πάντα για την ρευστότητα των φύλων και τα ρούχα του αντικατόπτριζαν το πάθος και την σεξουαλικότητα των 70s και των 80s», έτσι περιέγραψε τον Manfred Thierry Mugler στους New York Times η Jerry Hall, σούπερ μόντελ της δεκαετίας του 1980 και πρόσωπο του εμβληματικού αρώματος Angel, που έμελλε να καθορίσει τα ’90s και συνεχίζει μέχρι και σήμερα να λατρεύεται από εκατομμύρια ανθρώπους. Ο γεννημένος στο Στρασβούργο σχεδιαστής, έδειξε από πολύ νωρίς την αγάπη του για το σχέδιο και την τέχνη γενικότερα. Ασχολήθηκε από μικρός με το μπαλέτο, ενώ το 1973 έφτιαξε την πρώτη του εταιρεία ρούχων με το όνομα “Cafe de Paris”, έναν μόλις χρόνο πριν ιδρύσει τον επώνυμο οίκο του.

Ο Thierry Mugler, που έφυγε από τη ζωή την Κυριακή (23/02) στα 73 του χρόνια, από την αρχή της καριέρας του έδειξε ότι δεν ήθελε η δημιουργικότητά του να μπαίνει σε κουτάκια και να διαιωνίζει στερεότυπα για τους ρόλους των φύλων, την σεξουαλικότητα, αλλά και το ίδιο το σεξ. Αντλούσε μεγάλη έμπνευση από την ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα, ενώ  ανέβαζε συχνά στις πασαρέλες του τρανσέξουαλ μοντέλα και συνεργαζόταν συχνά με drag queens και club kids σε μια εποχή που κανείς δεν τολμούσε να κάνει κάτι αντίστοιχο. Η πρώτη φορά που το ευρύ κοινό ήρθε σε άμεση επαφή με τις σχεδόν «εξωγήινες» δημιουργίες του ιδιοφυούς Γάλλου ήταν μέσα από το βίντεο κλιπ για το “Too Funky” του George Michael. Eκεί παρέλασαν κάποιες από τις πιο αντιπροσωπευτικές του δημιουργίες πάνω στα super models της εποχής: Eva Herzigova, Linda Evangelista, Nadja Auermann, Emma Sjöberg, Estelle Hallyday, Shana Zadrick, Tyra Banks, Beverly Peele. Συμμετείχαν και οι ηθοποιοί Julie Newmar και Rossy de Palma. Η ποπ κουλτούρα του υποκλίθηκε και όταν σχεδίασε το μαύρο φόρεμα που φορούσε η Ντέμι Μουρ στην ταινία «Ανήθικη Πρόταση» και θεωρείται το πιο διάσημο φόρεμα της δεκαετίας του 1990.

Οι σελέμπριτις τον λάτρευαν και ήταν μάλιστα, από τους πρώτους που ανέβασε διασημότητες στις επιδείξεις του να περπατήσουν πλάι στα μοντέλα. Ανα διαστήματα συνεργαζόταν με καλλιτέχνες όπως η Grace Jones, η Joey Arias και ο David Bowie, ενώ τα τελευταία χρόνια μούσες του ήταν η Beyonce, η Cardi B, αλλά και η Κιμ Καρντάσιαν, για την οποία δημιούργησε ένα μοναδικό φόρεμα για το Met Gala του 2019, εμπνευσμένο από το βρεγμένο πουκάμισο της Sophia Loren στην ταινία «Το παιδί και το δελφίνι». Η ριάλιτι σταρ έμοιαζε σαν να έχει μόλις βγει από το νερό.

Στην ζωή του Mugler δεν χωρούσε ο μινιμαλισμός και γι΄αυτό ίσως αποσύρθηκε από τον οίκο του στις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν οι τάσεις είχαν αρχίσει να γίνονται πιο αφαιρετικές. Στο απόγειο της δόξας του έγινε διάσημος για τα σχεδόν αρχιτεκτονικά ρούχα που δημιουργούσε. Η πιο διάσημη ίσως από όλες τις σιλουέτες στις οποίες είχε δώσει πνοή, ήταν το ανάποδο τρίγωνο με τους πολύ έντονους ώμους και την μικροσκοπική μέση. Για τον εμβληματικό Γάλλο η μόδα ήταν απλά η αφορμή. Τα show του θύμιζαν περισσότερο παραστάσεις και συναυλίες παρά επιδείξεις μόδας. Το 1995 γιόρτασε τα 20 χρόνια του οίκου του με μια επίδειξη στο  Cirque d’Hiver του Παρισιού και πολλοί μέχρι και σήμερα αποκαλούν την συγκεκριμένη παρουσίαση υψηλής ραπτικής, ως το Woodstock της μόδας. Το show είχε ανοίξει η Tippi Hedren φορώντας πανύψηλα τακούνια και καθώς κατέβαινε μια σκάλα ακουγόταν το soundrack από τα «Πουλιά» του Χίτσκοκ, παρουσιάστηκαν πάνω 300 διαφορετικές δημιουργίες και τραγούδησε ο James Brown. Φημολογείται ότι η επίδειξη εκείνη είχε κοστίσει πάνω από 2 εκατομμύρια δολάρια. Κι αν αναρωτιέστε που βρέθηκαν τα λεφτά, μα φυσικά από τις πωλήσεις του αρώματος Angel, που παραμένει μέχρι και σήμερα ένα από τα best seller αρώματα παγκοσμίως.

 

Παρόλο που ο Mugler είχε αποσυρθεί σχεδόν είκοσι χρόνια από την μόδα, δεν έπαυε να είναι δημιουργικός. Το 2003 είχε σκηνοθετήσει το Zumanity του Cirque de Soleil στο Λας Βέγκας, κυκλοφόρησε δύο βιβλία με φωτογραφίες, ενώ ήταν ακόμα επικεφαλής του οίκου του, σχεδίασε κοστούμια για την όπερα και το θέατρο, σκηνοθέτησε ταινίες μικρού μήκους και βίντεο κλιπ και την τελευταία δεκαετία συνεργάστηκε με μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της show biz. Σχεδίασε τα κοστούμια για την τουρ “I am … Sasha Fierce” της Beyonce, έντυσε την Lady Gaga και πολλές από τις iconic δημιουργίες του ξαναβρέθηκαν στα κόκκινα χαλιά. H Cardi B φόρεσε το διάσημο «κοχύλι» του στα βραβεία Grammy το 2019 και στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισίου το 2021 φόρεσε το «φτερωτό» κόκκινο φόρεμα από τη συλλογή υψηλής ραπτικής Mugler του 1995.

Η αγάπη που του έδειχναν οι σταρ τα τελευταία χρόνια, τον σύστησε σε μια ολόκληρη γενιά που δεν είχε προλάβει να τον γνωρίσει στο απόγειο της δόξας του και εκατομμύρια νέοι άνθρωποι βρήκαν έμπνευση στο πρόσωπό του και στις διαχρονικές δημιουργίες του. Ο Manfred Thierry Mugler κέρδισε επάξια μια θέση στο πάνθεον της μόδας και της τέχνης, αφήνοντας ένα τεράστιο στίγμα σε μια βιομηχανία, που συχνά χαρακτηρίζεται από το εφήμερο και πρόσκαιρο. 

POP TODAY
ΤΕΧΝΕΣ
ΠΟΛΗ
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.