apple-watch-7

Το event της εβδομάδας, αν όχι του μήνα, έλαβε χώρα χθες βράδυ στο Κουπερτίνο. Εκεί, παίζοντας «εντός έδρας», η Apple παρουσίασε σε Τύπο και κοινό το νέο της iPhone 6 και το ακόμα πιο νέο –με την έννοια του καινοτόμου- Apple Watch –και όχι iWatch όπως είχε επικρατήσει μέχρι τη στιγμή της αποκάλυψής του. Παρ’ ότι επρόκειτο ουσιαστικά για την αποκάλυψη του νέου iPhone, τα φώτα της δημοσιότητας έπεσαν πάνω στο ρολόι της Apple (ε, και στις τεχνικές δυσκολίες που αντιμετώπισε με το live streaming), το δικό της smartwatch και παράλληλα την πρώτη της απόπειρα στη δύσκολη αγορά των wearables. Αδίκως; Όχι και τόσο.

Τα wearables είναι ίσως ότι πιο casual, κατανοητό, μεθυστικά sci-fi, εντυπωσιακά πιασάρικο και σέξι έχει να προσφέρει την προκειμένη στιγμή η τεχνολογία. Κακά τα ψέματα, αν και wearables έχουμε δει κάμποσα, κανένα απ’ αυτό δεν κατόρθωσε να κάνει «γκελ» στον κόσμο και να γίνει must. Όλοι περίμεναν από την Apple, όχι τόσο το προϊόν της, όσο την προσέγγισή της πάνω στο θέμα των wearables. Ε, λοιπόν αυτή η προσέγγιση ήταν καθ’ όλα εντυπωσιακή με μία συσκευή η οποία ξεχωρίζει για μισή ντουζίνα λόγους: έχει εντυπωσιακή οθόνη, interface κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της, πλήθος λειτουργιών, fitness & health εφαρμογές και μία αναρχοαυτόνομη προσέγγιση σε ό,τι αφορά στην αυτόνομη λειτουργία της. Το αν το κοινό θα δώσει 3-4 κατοστάρικα για να πάρει το ρολόι της Apple είναι μια άλλη ιστορία, την οποία καλώς εχόντων των πραγμάτων, σε 6-7 μήνες ίσως και να ‘μαστε σε θέση να διηγηθούμε.

Αν το Apple Watch ήταν η ευχάριστη έκπληξη (τρόπον τινά…) της βραδιάς, το iPhone 6 κρατούσε τον Α’ ανδρικό ρόλο. Σε δύο εκδόσεις με μικρές διαφορές η μία από την άλλη, το iPhone 6 παρουσιάζεται ένα «κλικ» πάνω απ’ τον προκάτοχό του σε ορισμένα σημεία. Η Apple για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της φάνηκε να πηγαίνει με τα νερά της αγοράς αντί να της υποδείξει εκείνη προς τα πού θα πρέπει να κατευθυνθεί. Οι γραμμές των τηλεφώνων άλλαξαν, «γλύκαναν», ενώ και το μέγεθός του ανέβηκε σκάλα κάνοντας τα 5άρια iPhone να μοιάζουν τόσα δα. Δόθηκε έμφαση στο health και το fitness και βέβαια μεγάλωσαν οι διαστάσεις. Η Apple άκουσε μέχρι και το κοινό που ζητούσε NFC, αν και στη στροφή αυτή των 180 μοιρών συνέβαλαν προφανώς και τα οφέλη, οικονομικά και μη, που θα έχει η εταιρεία με τόσες συναλλαγές που θα διενεργούνται πλέον μέσα απ’ τις συσκευές της. Το Apple Pay ήταν απλά το κερασάκι στην τούρτα.

Η Apple δεν έκανε κάτι το μη αναμενόμενο. Ξάφνιασε το κοινό παρουσιάζοντας κάτι που αυτό περίμενε να δει εξ’ αρχής. Για άλλη μια φορά όμως το έκανε με τον δικό της τρόπο: πολλοί θα βρεθούν να υποστηρίξουν πως οι συσκευές της εξακολουθούν να είναι υποδεέστερες άλλων, ανταγωνιστικών, όμως ουδείς είναι σε θέση να ισχυριστεί πως όλοι αυτοί οι «απέναντι» μπορούν να χαρίσουν στις δικές τους το στυλ, το τουπέ, τον αέρα και, το κυριότερο, την πλατφόρμα της Apple. Το πρώτο μισό του νέου στοιχήματος της τελευταίας θα κριθεί εκεί γύρω στα Χριστούγεννα, όταν το iPhone 6 και το iPhone 6 Plus θα έχουν κυκλοφορήσει σε 115 αγορές του πλανήτη. Για το Apple Watch θα πρέπει να κάνουμε λίγη υπομονή.

Διακινδυνεύοντας μια πρόβλεψη πάντως, θα μπορούσε να υποστηρίξει κανείς ότι το iPhone θα ξεπουλήσει ως συνήθως σαν… ζεστά ψωμάκια. Όσο για το Apple Watch, μολονότι κυκλοφορεί αργότερα, έχει πολλή περισσότερη δουλειά να κάνει αφού καλείται μεταξύ άλλων να πείσει το κοινό για τη χρησιμότητά του, να του εξηγήσει ότι αξίζει τον κόπο να έχει ένα ρολόι που θα έχει πληρώσει παρά κάτι έναν μισθό και δεν θα είναι καν Tag Heuer.