Η δεύτερη μέρα της E3 2015 είχε πολλά να δούμε και να κάνουμε. Παίξαμε με τις νέες φιγούρες της Disney και της Activision, το Disney Infinity 3.0 και το Skylanders Superchargers, είδαμε το Just Cause 3 και το Call of Duty: Black Ops III, παίξαμε Mad Max, πήραμε μια γεύση του Total War: Warhammer και γνωρίσαμε λίγο καλύτερα τη Faith, την ηρωίδα του Mirror’s Edge Catalyst. Επίσης παίξαμε Street Fighter V και Assassin’s Creed Syndicate, γκαζώσαμε με το Need for Speed και μπήκαμε στα παπούτσια του Στίβεν Κάρι με το NBA Live 16. Τίποτα από όλα αυτά όμως δεν πιάνει μία μπροστά στο απόλυτο ντέρμπι!
FIFA εναντίον PES
EA και Konami μας υποδέχθηκαν στα booths τους για να μας μυήσουν στα μυστικά της μπάλας, η καθεμία με τον δικό της, ξεχωριστό τρόπο. Ακόμα και το στυλ του κάθε booth πρόδιδε τη διαφορετική φιλοσοφία που χαρακτηρίζει τις δύο εταιρείες, κάτι που περνά αυτούσιο και μέσα στα παιχνίδια τους. Έχει πολύ ενδιαφέρον, ξέρετε, να βλέπετε δύο τόσο διαφορετικές προσεγγίσεις σε κάτι που είναι ένα: το ποδόσφαιρο. Εν πάση περιπτώσει, εμείς τις επισκεφθήκαμε και τις δύο, τους κάναμε… αρμένικες βίζιτες, παίξαμε όσο δεν πήγαινε FIFA και Pro (μέχρι που μας πέταξαν έξω) και βγάλαμε τα πρώτα συμπεράσματά μας!
Οι μεταγραφές της EA και το FIFA του Τσάμπιονς Λιγκ
Μπορεί το Τσάμπιονς Λιγκ να «ανήκει» τα τελευταία χρόνια στο PES (η συμφωνία μεταξύ UEFA και Konami θα ανανεωθεί και φέτος λογικά), ωστόσο το FIFA είναι αυτό, οι εμφανίσεις του οποίου ταιριάζουν με την κορυφαία διασυλλογική διοργάνωση του πλανήτη. Το κατά γενική ομολογία καλύτερο παιχνίδι ποδοσφαίρου, φέτος εστίασε σε όλες εκείνες τις λεπτομέρειες που κάνουν την εμπειρία που προσφέρει ακόμα πιο… τηλεοπτική, σε εκείνα τα “nice to have” πραγματάκια που είναι σε θέση να μας εξασφαλίσουν VIP εισιτήρια στα μεγαλύτερα γήπεδα του πλανήτη.
Στην EA Sports διατυμπανίζουν τις γυναικείες εθνικές ομάδες που θα περιλαμβάνει το FIFA 16. Στο demo που δοκιμάσαμε, διαθέσιμες ήταν η Γερμανία και οι ΗΠΑ και δεν θα μπορούσαμε να μην τις δοκιμάσουμε. Στην πραγματικότητα, οι ποδοσφαιρικές ομάδες ανδρών και γυναικών διαφέρουν μεταξύ τους οπότε ποιος ο λόγος να μη συμβαίνει το ίδιο και στο FIFA; Δεν είναι μόνο τα θέματα αισθητικής (βλ. αλοογουρές) τα οποία έχουν φροντίσει οι δημιουργοί του παιχνιδιού αλλά και η γενικότερη απόκριση: δοκιμάστε, όταν με το καλό βγει το demo, να παίξετε τέσσερα-πέντε παιχνίδια με γυναικεία ομάδα και άλλα τόσα με ανδρική και θα αντιληφθείτε στη στιγμή τις διαφορές. Βέβαια θα είναι θαύμα αν καταφέρετε και παίξετε τόσα πολλά παιχνίδια με γυναικεία ομάδα, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία…
Οι υπόλοιπες λεπτομέρειες στις οποίες δίνει έμφαση το FIFA 16 όμως θα σας αποζημιώσουν πλήρως. Αν ένα τάκλιν σας αποτύχει, φτάνει να πατήσετε ξανά το ίδιο πλήκτρο και ο παίκτης θα καταβάλει προσπάθεια για να σηκωθεί όσο πιο γρήγορα γίνεται, ώστε να μη βγει εντελώς εκτός μάχης. Οι αμυνόμενοι είναι πλέον σε θέση να διατηρούν την ταχύτητά τους με πλάγια βήματα καθώς αλλάζουν κατεύθυνση, στερώντας έτσι από τον επιτιθέμενο το –άδικο- πλεονέκτημα που είχε μέχρι και τώρα. Παράλληλα εξίσου καλή προσθήκη αποτελούν και οι προσποιήσεις τη μπάλα, ξέρετε, αυτές στις οποίες ο επιτιθέμενος χρησιμοποιεί μόνο το σώμα του. Επιπλέον έγινε δουλειά και στις σέντρες με τους αποδέκτες τους να παίρνουν πλέον φόρα και να χρησιμοποιούν το μομέντουμ στην κίνησή τους ενώ στα θετικά και η τεχνητή νοημοσύνη που βοηθά την ομάδα σας να αναπτύσσεται ορθολογικά, εκμεταλλευόμενη κενούς χώρους και αντίστοιχά καλύπτοντάς τους στην άμυνα.
Το PES που βελτιώνει τον περυσινό, νεανικό «κορμό»
Στην Konami τώρα, αποφάσισαν να πατήσουν στο περυσινό (ή φετινό, μιας που ακόμα καλοκαίρι έχουμε) PES 2015 για να χτίσουν την ομάδα που θα χτυπήσει… πρωτάθλημα την επόμενη σεζόν. Οι κινήσεις των παικτών είναι όσο το δυνατόν λιγότερο “scripted” αφού εξαρτώνται από τον κάτοχο της μπάλας: αυτός είναι ο μαέστρος και οι υπόλοιποι λειτουργούν ως ορχήστρα, κάτι που ένας παίκτης του Pro θα το διαπιστώσει από τον πρώτο κιόλας αγώνα του. Οι διεκδικήσεις της μπάλας είναι εντελώς απρόβλεπτες αφού το αποτέλεσμα ως προς την κατοχή της εξαρτάται από το ποιοι εμπλέκονται στη «μονομαχία», τις θέσεις αλλά και τις προθέσεις τους. Στο όλο σκηνικό έρχεται να προσφέρει απλόχερα πόντους και η ίδια η μπάλα η οποία είναι πλήρως αυτονομημένη, δίχως να «προσαρτάται» σε κάποιον παίκτη.
Γενικώς τα παιχνίδια στο Pro έχουν ικανοποιητική ροή με τη μπάλα να πηγαίνει σταθερά πάνω-κάτω. Οι παιδικές ασθένειες (π.χ. ο διαιτητής αφήνει πλεονέκτημα ακόμα και σε δολοφονικά τάκλιν επιπέδου Ζε Ελίας χωρίς να δείχνει μετά έστω μια κίτρινη κάρτα για τα μάτια του κόσμου) δεν λείπουν και από αυτό το PES αλλά τουλάχιστον έχουν βελτιωθεί άλλα πράγματα όπως φερ’ ειπείν ο καιρός. Όχι ότι όπως ήταν πριν είχε κάποιο πρόβλημα, απλά τώρα που είναι δυναμικός, κάνει το παιχνίδι και πιο ρεαλιστικό αλλά και πιο απαιτητικό –με την καλή έννοια. Φανταστείτε να παίζετε έναν αγώνα και γύρω στο 60’ να αρχίσει να βρέχει. Αλλάζει άρδην η εξέλιξη του ματς αφού σε βρεγμένο χορτάρι, γίνεται ένα τελείως διαφορετικό παιχνίδι, όπως όλοι γνωρίζουμε. Ναι, η Konami έχει επιτρέψει φέτος τις καιρικές αλλαγές, κάνοντας τους αγώνες μας πιο απρόβλεπτους από ποτέ.
Η προαναφερθείσα λειτουργία δεν ήταν διαθέσιμη στο demo της E3, όπως διαθέσιμο δεν ήταν και το επεξεργάσιμο options file. Για τους νεότερους, αποτελεί ουσιαστικά τον τρόπο με τον οποίο μπορεί κανείς να αλλάξει ονόματα σε ομάδες και παίκτες, να τροποποιήσει εμφανίσεις και να προσθέσει λογότυπα, ακόμα και ολόκληρες ομάδες! Η Konami ανακοίνωσε πως η τελική έκδοση του παιχνιδιού θα μας δίνει αυτή τη δυνατότητα, αν και μέχρι και αυτή τη στιγμή, υπάρχει ένα θέμα με την έκδοση στο Xbox One.
Σκορ;
Το αποτέλεσμα του ντέρμπι είναι καθαρά υποκειμενικό. Εγώ, ας πούμε, που είμαι φίλος των FIFA, αν έπρεπε με βάση αυτά που είδα σήμερα (χθες) να αποφασίσω για το «ποδοσφαιράκι» μου για φέτος θα πήγαινα στη σειρά της EA Sports. Κάποιος λάτρης των Pro, είναι απόλυτα κατανοητό αν κάνει το αντίστοιχο για τη σειρά που ξέρει και εμπιστεύεται. Τα δύο παιχνίδια «πατούν» στις περυσινές τους εκδόσεις, οπότε ως εκ τούτου οι «ανταλλαγές πληθυσμών» φέτος θα ‘ναι λιγότερες από ποτέ. Κάντε υπομονή ως τον Αύγουστο και τη gamescom πάντως και μόλις πέσουν στα χέρια μας πληρέστερες εκδόσεις γι’ αυτά, τα ξαναλέμε.