Η Πέμπτη ήταν και η τελευταία μέρα της E3 2015. Η ετήσια γιορτή του gaming ολοκληρώνεται και το πρόσημο για τους λάτρεις των videogames είναι μάλλον θετικό: πολλά νέα παιχνίδια, καινούριες υπηρεσίες, επικά sequels, θρυλικά comeback και μία ολοκαίνουρια τεχνολογία που μοιάζει ικανή να οδηγήσει το gaming σε καινούρια επίπεδα. Ο λόγος φυσικά για το VR, το virtual reality ή αν το προτιμάτε στα ελληνικά, την εικονική πραγματικότητα. Πρόκειται για κάτι καινούριο, μιας που και η ίδια η βιομηχανία τώρα το μαθαίνει και μαζί της, το μαθαίνουμε και όλοι οι υπόλοιποι: ο Τύπος, οι παίκτες. Είναι όμως το μέλλον κι αν τα όσα διαβάζετε αυτή τη στιγμή δεν σας πείθουν, είναι απόλυτα λογικό: πρέπει να ζήσετε την εμπειρία του VR για να αντιληφθείτε τα όσα είναι σε θέση να προσφέρει.
Χθες λοιπόν, Πέμπτη, στο Εκθεσιακό Κέντρο του Λος Άντζελες ασχοληθήκαμε ως επί το πλείστον με το Oculus Rift. Ζήσαμε την εμπειρία του όχι απλά παρακολουθώντας κάποιο καλοστημένο tech demo αλλά παίζοντας οι ίδιοι παιχνίδια! Το γεγονός πως το Rift θα έρχεται πακέτο με χειριστήριο του Xbox One διευκολύνει κατά πολύ τα πράγματα αφού του προσδίδει κατ’ ευθείαν gaming χαρακτήρα. Όσο για το gameplay; Μην ακούτε όσους υποστηρίζουν πως το Rift θα κάνει μόνο για first-person παιχνίδια, τίτλους δηλαδή που ο παίκτης βλέπει μέσα από τα μάτια του ήρωα. Μια χαρά έπαιξα βλέποντας τον δικό μου από πίσω (third-person προοπτική) και το όλο “feeling” ήταν το κάτι άλλο. Το ζήτημα βέβαια για την εικονική πραγματικότητα είναι η τιμή. Τόσο απλά και χωρίς περιστροφές: αν το Rift –και το κάθε Rift- βγει κοστίζοντας ένα καράβι λεφτά, τότε δύσκολα θα βρει κοινό και κατ’ επέκταση δύσκολα θα ευδοκιμήσει: αλληλένδετα είναι αυτά. Χρειάζεται βάση χρηστών έτσι ώστε να έχει νόημα μία επένδυση στην τεχνολογία από οποιαδήποτε εταιρεία. Εκεί θα παιχτεί το παιχνίδι.
Μιας που αναφερθήκαμε στο παιχνίδι, στην τελευταία μέρα της E3 2015, είδαμε κι απ’ αυτά! Θα ξεχωρίσω το Guitar Hero Live, μέσω του οποίου η Activision αναβιώνει το είδος των rhythm games, ξέρετε, αυτών που περιλαμβάνουν μουσικά όργανα σαν περιφερειακά με τον παίκτη να εκτελεί κάποιο κομμάτι παίζοντας τις «νότες» που βλέπει στην οθόνη του. Με το Guitar Hero Live λοιπόν, τα πράγματα αλλάζουν: αν και Guitar Hero, το Live ελάχιστη σχέση έχει με τους προκατόχους του. Στην E3 είδαμε το TV mode του, στο οποίο οι παίκτες μπορούν να επιλέξουν ένα μουσικό «κανάλι» και να αρχίσουν να παίζουν ό,τι δείχνει αυτό εκείνη τη δεδομένη στιγμή! Σαν να μπορούσαν να αλληλεπιδράσουν με ένα κανονικό, μουσικό, τηλεοπτικό κανάλι! Με κάθε κομμάτι που εκτελούν κατ’ αυτόν τον τρόπο, ανεξαρτήτως επιδόσεων, κερδίζουν “plays” με τα οποία αποκτούν το δικαίωμα να παίξουν “on demand” ένα συγκεκριμένο τραγούδι. Το Guitar Hero Live θα έρχεται εξ’ αρχής με εκατοντάδες κομμάτια: ξεχάστε τα πακετάκια των 5 και 10€ με τα οποία αγοράζατε τέσσερα, πέντε, δέκα τραγούδια: εδώ θα μπορείτε να παίζετε όποιο κομμάτι θέλετε, εντελώς δωρεάν! Το περιεχόμενο του Guitar Hero Live είναι πλούσιο: υπάρχουν πολλές επιλογές παραμετροποίησης, ένα απίστευτα πλήρες προφίλ και πολλές, μα πάρα πολλές δυνατότητες απόκτησης περιεχομένου. Αυτό που μας τόνισαν οι άνθρωποι της FreeStyle Games, είναι πως για να απολαύσει κανείς το 100% των όσων έχει να προσφέρει το Guitar Hero Live, δεν θα χρειάζεται να δώσει ούτε ένα ευρώ! Προσθέστε και την καινούρια κιθάρα και κλείσατε!
Το πρόγραμμά μας περιελάμβανε και Deus Ex: Mankind Divided, ένα από τα «καμάρια» της Square Enix. To παιχνίδι διαδραματίζεται δύο χρόνια μετά τα γεγονότα του Human Revolution και, ευτυχώς, υιοθετεί την ίδια προσέγγιση με αυτό. Μου άρεσε πάρα πολύ η ιστορία του, τουλάχιστον οι βάσεις της για τις οποίες έμαθα, μιας που πραγματεύονται έναν διαφορετικού είδους φυλετικό διαχωρισμό: αυτόν μεταξύ εκείνων που έχουν προσθέσει κάποιο τεχνητό/επαυξημένο μέλος και των «καθαρών». Στο demo, ο Adam Jensen, ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού, έπρεπε να διεισδύσει σε ένα γκέτο και να βρει τον επικεφαλής του. Ο τρόπος με τον οποίο θα το έκανε αυτό, ήταν καθαρά επιλογή του παίκτη: το οπλοστάσιο του ήρωα ήταν γεμάτο gadgets και κάθε λογής όπλα, οπότε οι επιλογές ήταν άπλετες. Οι άνθρωποι της Eidos Montreal ξεκαθάρισαν ότι δεν έχουν θέσει περιορισμούς, οπότε με δεδομένο και το ιστορικό της σειράς (βλ. Human Revolution), ναι, είναι ένα παιχνίδι που καλά θα κάνετε να περιμένετε.
Η E3 2015 μας άφησε χρόνους και μαζί μ’ αυτούς, εντυπώσεις και σκέψεις. Τα όσα είδαμε ήταν πολλά, τα όσα μάθαμε όμως ήταν ακόμα περισσότερα. Φύγαμε από το Λος Άντζελες πλουσιότεροι σε εμπειρίες, με αρκετές ημερομηνίες στην ατζέντα μας και κάμποσες σκέψεις όσον αφορά στο μέλλον του gaming. Το επόμενο μεγάλο ραντεβού της βιομηχανίας των videogames είναι σε περίπου δύο μήνες στην Κολωνία και τη gamescom. Εκεί αναμένεται τα παιχνίδια που είδαμε στο Λος Άντζελες και θα κυκλοφορήσουν φέτος να είναι σε ακόμα πιο ολοκληρωμένη μορφή, οπότε και θα είμαστε σε θέση να βγάλουμε ασφαλέστερα συμπεράσματα. Μείνετε συντονισμένοι, έχουμε και έναν απολογισμό να κάνουμε…