Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Μάνο Τζαβολάκη, πώς συνδέεται η Αθηναϊκή Ριβιέρα με το Duty Free και την Τέχνη;

Μια έκθεση που κρατάει μόνο για μια ημέρα στο BHD.Hub στο Κουκάκι αποδομεί την ακριβή και απρόσιτη τέχνη και σε προσκαλεί να «καταναλώσεις» έργα τέχνης άφοβα.
Φωτογραφίες: Charis Kourkoulis

H «Athens Riviera Duty Free» είναι μία έκθεση-προσομοίωση one off. Ένα duty free μόνο για μία μέρα, στο στούντιο BHD στο Κουκάκι. Τέσσερις καλλιτέχνες, οι Βέρα Χατζόγλου, Χαράλαμπος Κουρκούλης, Ηλέκτρα Σταμπούλου και Μάνος Τζαβολακης, δούλεψαν πάνω σε αντικείμενα-έργα τέχνης για πολύ μικρό χρονικό διάστημα. «Όλα τα αντικείμενα είναι προς πώληση. Όλα στις μέρες μας έχουν μία τιμή. Ακόμα και η ψυχή μας», γράφει η ανακοίνωση για την έκθεση.

«To BHD, πέρα από τον χαρακτήρα που έχει ως δημιουργικό γραφείο και στούντιο μου ως εικαστικός, ένας ρόλος του είναι να γίνει τόπος επικοινωνίας και συνομιλίας  με δημιουργούς – καλλιτέχνες. Ως graphic designer, αλλά και εικαστικός, έχω την ανάγκη να συνομιλήσω με τους προσκεκλημένους καλλιτέχνες και να δημιουργήσουμε παρέα ένα συλλογικό, δημιουργικό αποτέλεσμα. Το Athens Riviera Duty Free είναι η πρώτη απόπειρα αυτού του πειράματος», λέει ο εικαστικός Μάνος Τζαβολάκης που συμμετέχει στην έκθεση.

Ο ίδιος θέλει οι καλλιτέχνες «να δημιουργήσουν έργα προσιτά για όλους, τα οποία λειτουργούν και σαν αναμνηστικά. Άλλωστε οι αναμνήσεις είναι αυτές που μας κρατάνε, χαράζουν μία πορεία στο ποιοι είμαστε και ποιοι θέλουμε να γίνουμε. Μέχρι τώρα σε μία έκθεση το πιο προσιτό έργο που μπορείς να αγοράσεις είναι  ένας κατάλογος, ένα φανζίν ή μια καρτ ποστάλ».

Πώς ξεκίνησε η ιδέα; «Από μία κουβέντα σε ένα φεστιβάλ που δούλεψα. Ήταν η μέρα που ανακοινώθηκε το πρότζεκτ THE ELLINIKON. Ένα άτομο από το crew ήταν τόσο παθιασμένο με τον ουρανοξύστη του Ελληνικού και πώς αυτό θα δώσει ένα νέο άρωμα στην Αθήνα, όπως και απεριόριστες θέσεις εργασίας. Ένα πρότζεκτ με τεράστια επένδυση. Ένα ακόμα προτζεκτ που δεν απευθύνεται σε καμία περίπτωση στον Αθηναίο πολίτη. Ένα πρότζεκτ-φάντασμα. Η σύνδεση έρχεται και με την τοποθεσία, με ένα παλιό αεροδρόμιο, ένας χώρος που ‘φιλοξένησε’ τόσους ανθρώπους που ήρθαν και έφυγαν, αλλά και προσωρινή κατοικία για άλλους τόσους, αλλά τώρα την θέση τους πήραν μπετά», σημειώνει ο καλλιτέχνης.

Vera Chotzoglou, “The Great Escape VHS tape”, 20 euros. Edition of 20

Είναι η Τέχνη όμως μόνο προς πώληση; Το Duty free κρύβει από πίσω τη λογική της εμπορευματοποίησης, αλλά και των χαμηλότερων τιμών. «Είναι οξύμωρο. Από την μία πλευρά αυτή η κίνηση γίνεται για να υποστηρίξει τους καλλιτέχνες, αλλά και τον χώρο, χωρίς να κρατάει κάποιο καπέλο. Είναι από εμάς για εμάς. Από την άλλη πλευρά, όλα πλέον έχουν μία τιμή, κάτι που καθιστά την κοινωνία σε ένα σημείο απόστασης, μη προσιτό για πολλούς. Στην σύγχρονη τέχνη ευτυχώς υπάρχουν προσπάθειες πιο πειραματικές που δεν ακολουθούν τους κανόνες της αγοράς».

Με αφορμή την έκθεση,  ο Μάνος Τζαβολάκης δημιούργησε ένα συσκευασμένο “Mai Riviera Cocktail for the pain”. «Τσιγάρα, σοκολάτες και αλκοόλ είναι must σε πωλήσεις στα duty free. Συνδέει την παλιά με την νέα μου ζωή, πολλά χρόνια πίσω από τις μπάρες και φαν του καλού ποτού. MAI RIVIERA. Γιατί το αλκοόλ μας κάνει να μην νιώθουμε τίποτα. Καταναλώστε υπεύθυνα και με συνείδηση», σχολιάζει.

Manos Tzavolakis, “Mai Riviera Cocktail for the pain”, 300 ml, 15 euros. Editon of 60.

Welcome aboard και καλή απόλαυση.

BHD.hub, Ζαν Μωρέας 2, Κουκάκι, 11741
POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.